Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Extern SATA från 360:n?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24

    Extern SATA från 360:n?

    Är det möjligt att på något sätt modda så att man kan ha en SATA-kontakt hängandes utanför chassit för att på så sätt enklare kunna flasha om läsaren utan att behöva skruva isär hela 360:n varje gång? Tänkte om man kunde köra en splitter eller liknande från 360:ns moderkort (en SATA till läsaren och en SATA som hänger utanför) så att man kan välja om den ska köra på den interna kopplingen eller den externa (som då vid flash kopplas till datorns moderkort)?

    Jag vet att det inte är någon enkel modd men det borde väl fungera rent teoretiskt?
    Last edited by pemani; 2009-05-25 at 12:37.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://team-xecuter.com/blaster360/ man kan köpa och montera en sådan här annars

    finns andra liknande produkter också om man googlar lite =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Ah tack. Hade en svag aning om att jag hade sett nån liknande produkt när jag tänker efter. Tack iaf.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Vi sålde Blaster förut
    Skitjobbiga att montera och att uppgradera för oss då vi inte kör med nätdelar till 360 maskiner utan plockar ur drivarna när vi flashar om dessa

    Folk blir bara förvirrade, + att man inte kan uppdatera Lite-On med dessa utan att fysiskt löda på en sladd där vi numera trycker på Spear o kör ut den till utsidan men men

    Kanske skall ta in några stycken till men vi har lite RROD maskiner som fungerar bra att trycka iväg som 360 Game ripper maskiner då dessa ger DVD enheten ström och sedan kan man koppla i en S-ata sladd o dra ut den ur chassit
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Xeno heter den andra version. Som liknar Blaster den finns i lite roliga lysande färger.
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •