Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 31

Diskussion: nme 2.0 chip och iextreme 1.51 spel problem

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0

nme 2.0 chip och iextreme 1.51 spel problem

Har nme v2.0 chippad xbox360 och har aldrig haft problem att spel inte startar tills nu.
    Har laddat ner ufc 2009 och det vägrar att starta, kommer inte förbi xbox360 start bild.

Antar att det har med min box att göra eftersom den inte är ixtreme flashad.
    Hur gör man så att ixtreme v1.51 kompatibla spel fungerar på min nme chippade maskin?
    Last edited by NickeF; 2009-05-25 at 18:41.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av NickeF Visa Inlägg
    Har nme v2.0 chippad xbox360 och har aldrig haft problem att spel inte startar tills nu.
    Har laddat ner ufc 2009 och det vägrar att starta, kommer inte förbi xbox360 start bild.

Antar att det har med min box att göra eftersom den inte är ixtreme flashad.
    Hur gör man så att ixtreme v1.51 kompatibla spel fungerar på min nme chippade maskin?
    nme 2 har inte stöd för wave 3. det är tyvärr inget du kan göra åt den än att löda bort chippet och flasha den med ixtreme 1.6.

Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Respekt
    17
    lättaste vore nästan att slita ur nme chippet och dra in ix1.51 alt 1.60.
    annars får du patcha runt problemet..
    (hur man gör detta det vet jag inte för jag orkade aldrig bry mig så långt )

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Nme kommer snart med ett nytt chip som tror jag ska klara wave 3 det ska heta NME 2.5 men föredrar Flashning före chippning!
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Nme kommer snart med ett nytt chip som tror jag ska klara wave 3 det ska heta NME 2.5 men föredrar Flashning före chippning!
    NME är inte så roligt att hålla på med, risken för banning minskar inte för att man kör med NME, och som en kund mårkte innan så kunde han inte köra sitt Limited Edition Fable 2 ( ORGINALSPEL ) förräns jag slet ut chippet ur maskinen o sen bestämde vi oss för att flasha hans box med iXtreme istället ( 1.4 på den tiden )

Sen måste man Pqtcha alla spel med NME patchar o bara det är ju herejösses jobbigt Och sen blir "Återställningar" jobbiga med tanke på att man fysiskt löder o grisar ned i konsollen
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Ja, vem vill gå på någon NME-blåsning ÄNNU en gång...man kan ju knappast påstå att det någonsin varit ett bra val att köra NME-chip...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ja, vem vill gå på någon NME-blåsning ÄNNU en gång...man kan ju knappast påstå att det någonsin varit ett bra val att köra NME-chip...
    Håller med dej riktigt jobbig att man måste patcha hit o dit
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0
    Vad tar ni för att ta bort chippet + flashning?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    500-700:-, det högre priset bara om installationen av chippet är gjort på ett sätt som gör att vi måste skruva ner boxen i smådelar för att komma åt att ta bort diverse anslutningar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0
    500-700:-, det högre priset bara om installationen av chippet är gjort på ett sätt som gör att vi måste skruva ner boxen i smådelar för att komma åt att ta bort diverse anslutningar.
    Ok, priset inkluderar flashning också?

Registrerade
    May 2009
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    nme 2 har inte stöd för wave 3. det är tyvärr inget du kan göra åt den än att löda bort chippet och flasha den med ixtreme 1.6.
    hm.. så har man iextreme 1.4 och vill lira nya releaser som bionic commando etc. så måste man flasha om till 1.6?

kommer man kunna lira gamla 1.4 releaser med 1.6?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av LarsonTM Visa Inlägg
    hm.. så har man iextreme 1.4 och vill lira nya releaser som bionic commando etc. så måste man flasha om till 1.6?

kommer man kunna lira gamla 1.4 releaser med 1.6?
    Ja om det inte var något fel på releasen som gjorde att den passerade kollarna i 1.4 men inte passerar kollarna i 1.6, dvs startar inte spelet så är det bara för att skydda din box från en onödig liveban.

Registrerade
    May 2009
    Respekt
    0
    Ja om det inte var något fel på releasen som gjorde att den passerade kollarna i 1.4 men inte passerar kollarna i 1.6, dvs startar inte spelet så är det bara för att skydda din box från en onödig liveban.

attans. jag bryr mig inte om live eller om jag blir bannad. uppgraderar jag så finns det chans att mina gamla lir inte funkar då ...

går inte fixa på något sätt så man kan lira allt när man gör uppgraderingen till 1.6 ?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    attans. jag bryr mig inte om live eller om jag blir bannad. uppgraderar jag så finns det chans att mina gamla lir inte funkar då ...

går inte fixa på något sätt så man kan lira allt när man gör uppgraderingen till 1.6 ?
    Man kan bränna och använda en "activate.iso", startar man den först så stängs alla skydd av och du kan starta icke livesäkra spel.

Registrerade
    May 2009
    Respekt
    0
    Man kan bränna och använda en "activate.iso", startar man den först så stängs alla skydd av och du kan starta icke livesäkra spel.
    i see! sweet! då får jag väl ta mig in någon dag då med min box och flasha upp den till 1.6. för jag antar att alla nya releaser kommer ha det nya formatet och inte kommer vara speldugliga på 1.4 som jag har nu.

eller kan jag köra activate.iso på 1.4 också för att köra de nya releaserna?

tack för svaren.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    i see! sweet! då får jag väl ta mig in någon dag då med min box och flasha upp den till 1.6. för jag antar att alla nya releaser kommer ha det nya formatet och inte kommer vara speldugliga på 1.4 som jag har nu.

eller kan jag köra activate.iso på 1.4 också för att köra de nya releaserna?

tack för svaren.
    den skivan fungerar i dagsläget endast med 1.6, iaf till detta... om det inte varit en dold funktion i tidigare versioner av iXtreme
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    den skivan fungerar i dagsläget endast med 1.6, iaf till detta... om det inte varit en dold funktion i tidigare versioner av iXtreme
    Dom skrev nog till den till 1.6 skall du se för att de skulle kunna få sova lite de med
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26

du kan spara ner spelet till hårddisken med imgburn, fixa imagefilen med abgx360 och bränna ut det igen om de nu mot förmodan inte skulle starta på 1.6. i stora drag så fungerar de spel som fungerat på 1.4 med 1.6. det är de fulpatchade wave2 istället för wave3 spelen som 1.51 accepterar som blir problem med 1.6.

Registrerade
    May 2009
    Respekt
    0
    någon som vet hur man ska bränna "activate.iso" filen?

hittar inte någon guide till detta...

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Förmodligen på samma sätt du bränner dina 360 spel
    Kika på gruppens hemsida som släppte programmet
    Än så länge är det väl ingen xom behöver använda den då alla gjort rätt från början då alla är duktiga på att läsa sig till info *ler sött*
    / Pendragon

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44

du bränner den EXAKT som ett 360 spel, det vill säga DL skiva med Layerbreak och allt!

http://www.xboxhacker.net/index.php?topic=2866.0
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    May 2009
    Respekt
    0
    kollade runt lite på internet och hittade detta för folk som vill lira wave3 spel men har 1.4 -1.5 versionen. dock så bör man inte köra detta om man bryr sig om att bli bannad från live.

Kod:
    Hey guys, this patch http://rapidshare.de/files/46324703/Xbox...atcher.rar.html will let 1.5 users play Wave 3 games. 

1- Launch ppf-o-matic3.exe 

2- Select your ISO 

3- Select patch v14-15.ppf 

4- And burn 

There's no need to upgrade to 1.51 unless you're going online.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    kollade runt lite på internet och hittade detta för folk som vill lira wave3 spel men har 1.4 -1.5 versionen. dock så bör man inte köra detta om man bryr sig om att bli bannad från live.

Kod:
    Hey guys, this patch http://rapidshare.de/files/46324703/Xbox...atcher.rar.html will let 1.5 users play Wave 3 games. 

1- Launch ppf-o-matic3.exe 

2- Select your ISO 

3- Select patch v14-15.ppf 

4- And burn 

There's no need to upgrade to 1.51 unless you're going online.
    tack för ditt engagemang, men denna info är inget nyhet och hjälper inte trådskaparen.

Registrerade
    May 2009
    Respekt
    0
    vet. jag hijackade trådenlite. sorry.

va en nyhet för mig. och jag frågade om just detta men du sa inget om detta till mig i din första post ;-)

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    vet. jag hijackade trådenlite. sorry.

va en nyhet för mig. och jag frågade om just detta men du sa inget om detta till mig i din första post ;-)
    är det det här inlägget du menar?:

det handlar INGET om att patcha om spelen till wave2 som det du skrev om nyligen handlar om...
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Har kunnat spela wave3 på min xbox med nme-chip sen wave 3 kom.. så där har ni nog missat nåt. Man behöver alltså inte slita ut sitt chip för att kunna spela wave 3 på sin box med nme-chip.

Har använt mig av ppf-o-matic3 som någon skrev om ovanför, och de har fungerat problemfritt.. patchar både med den och den vanliga nme-associator.

Är ju lite mer omständigt med nme, o behöva patcha filen 2 ggr innan bränning men det funkar. Tar ju bara en minut eller två att fixa till...

Bara så ni vet

edit. var ju iofs ett tag sen denna tråden var aktuell så det kanske folk vet nu iofs :P

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av SpeedFreak Visa Inlägg
    Har kunnat spela wave3 på min xbox med nme-chip sen wave 3 kom.. så där har ni nog missat nåt. Man behöver alltså inte slita ut sitt chip för att kunna spela wave 3 på sin box med nme-chip.

Har använt mig av ppf-o-matic3 som någon skrev om ovanför, och de har fungerat problemfritt.. patchar både med den och den vanliga nme-associator.

Är ju lite mer omständigt med nme, o behöva patcha filen 2 ggr innan bränning men det funkar. Tar ju bara en minut eller två att fixa till...

Bara så ni vet

edit. var ju iofs ett tag sen denna tråden var aktuell så det kanske folk vet nu iofs :P

Låter som en garanterad liveban att köra den metoden...

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Mycket möjligt.. Kör dock aldrig live och inte intresserad av det så mig det gör inget

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0
    SpeedFreak

Jag ett NME chipp 1.2, och ja försöker göra på exakt samma sätt dom du, men de funkar inte för mig. Vad kör du för version av chippet? Jag patchar först med pff o matic3 sen kör nme associator. Men när ja ska patcha med nme associator så står det att den redan är patchar och vill ha fortsätta så cleanar den och patchar om, står de samma för dig?

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Geohan Visa Inlägg
    SpeedFreak

Jag ett NME chipp 1.2, och ja försöker göra på exakt samma sätt dom du, men de funkar inte för mig. Vad kör du för version av chippet? Jag patchar först med pff o matic3 sen kör nme associator. Men när ja ska patcha med nme associator så står det att den redan är patchar och vill ha fortsätta så cleanar den och patchar om, står de samma för dig?
    Jag rekommenderar att psx löder ut det åt dej och flashar den med Ixtreme 1.6 så slipper du allt krångel.
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

1. LANa med NME 2.0
    By Danielsson in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 22:07
  2. Problem med psx-psp spel på 5.00 m33-3
    By 4nh3l in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 02:05
  3. Spel problem.
    By Danan in forum Nintendo WII - D2CKEY
    Senaste inlägg: 2008-07-22, 23:10