Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 100

Diskussion: Installera HBC, USBLOADER (FW 3.xx med eller utan chip)(4xx kommer)

  1. #61
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Jo fast det är väl mer en cIOS uppdatering genom HBC du behöver installera i sådana fall. Om du nu tog GH som ex så är det väl cIOS 222/223 som har den USB-funktionen inbakad. Skall ej behövas officiella IOS uppdateringen från Nintendo som ligger på skivan så vitt jag vet iaf.
    Det är det jag menar det krävde förut innan alla var uppe i de firmware versionerna. Visst cIOS av olika slag har nu det inbyggt så att det fungerar.

    Samtidigt så är du ju inte tvungen att köra Hermes cIOS för att få GH till att fungera. Fungerar utmärkt för mig med Wanins rev 14.

    Men på det stora hela. Har du inte LH64xx eller högre så fungerar det att fixa med den så att du inte behöver chippa. Kräver dock att man vet vad man gör och vad man inte ska göra...

    Bjerlk

  2. #62
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    142
    Respekt
    22
    Jag har nu fått över alla spel på HDD. Jag har inte hunnit kolla alla spel men vissa spel fryser inne i spelet och man måste starta om Wiit. Vad beror detta på? Jag kör som sagt med USB loader 1,5 och denna HDD: Seagate Extern Portable 2,5" 320 GB.

  3. #63
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Svårt att svara på- Vilka IOSer har du installerat samt vilken firmware är konsollen på för tillfället?

    Bjerlk

  4. #64
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    142
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
    Svårt att svara på- Vilka IOSer har du installerat samt vilken firmware är konsollen på för tillfället?

    Bjerlk
    Jag har följt guiden som är i denna tråd, då måste det bli cIOS36-64-v1042.wad rev10. Jag har 3,1E. Jag har även kört med Bannerbomb för att få HBC.

    Jocke

  5. #65
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    82
    Respekt
    16
    skaffa usb loader gx och kör med error fix 002 så ska du se att det funkar

  6. #66
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    142
    Respekt
    22
    Jag har laddat ner USB loader GX-ULNR-r516. Var hittar jag error fix 002?

    Jag passar på och frågar hur man installerar BooMii? Jag har laddat ner hackmii_installer_beta3.
    Last edited by Joukko; 2009-09-28 at 15:26.

  7. #67
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    En notis bara...

    Alla som kör med softmod av någotslag bör INTE uppdatera i dagens läge till 4.2 som släpptes inatt...

    4.2 Har effektivt stängt alla dörrar för homebrews och liknande. Tar bort allt icke nintendo samt flashar om boot så att bootmii försvinner...

    Jag antar att det tar några dagar/timmar till de har hitat nya sätt. men som varning just nu försvinner allt om du uppdaterar till 4.2...

    Bjerlk

  8. #68
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Joukko Visa Inlägg
    Jag har följt guiden som är i denna tråd, då måste det bli cIOS36-64-v1042.wad rev10. Jag har 3,1E. Jag har även kört med Bannerbomb för att få HBC.

    Jocke
    Det som det kan vara är att hårddisken antingen går ner i varv eller sleepmode. Vilket gör att det fryser...

    Annars kan det vara spel som kräver bättre uppdateringar... Men svårt att veta... För mig fungerar i princip alla spel (Metroid prime trilogy fungerar inte helt men det är pga duallayer och altdol sakerna samt SSBB duallayer) med Usbloader GX nyaste rev samt cIOSrev14... På dock 4.0 firmware...

    Bjerlk

  9. #69
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    82
    Respekt
    16
    Bjerlk om du kan göra en tråd om det skulle det vara fint

    jag har försökt två gånger men det har inte funkat

    och det ska vara "Alla som kör med softmod av någotslag ska INTE uppdatera i dagens läge till 4.2 som släpptes inatt.. ."


    och till Joukko du hittar error fix 002 i menyn når du har valt ett spel
    Last edited by hejhej20; 2009-09-30 at 01:32.

  10. #70
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    hej

    har en fråga vill nån vara vänlig i länka o förklara hur man gör för att spela wiiware i vitual spel på min wii har köpt wii för ca 9 månader sedan. det e chippad men wikedy 2.

  11. #71
    Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Sthlm, Swe
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
    En notis bara...

    Alla som kör med softmod av någotslag bör INTE uppdatera i dagens läge till 4.2 som släpptes inatt...

    4.2 Har effektivt stängt alla dörrar för homebrews och liknande. Tar bort allt icke nintendo samt flashar om boot så att bootmii försvinner...

    Jag antar att det tar några dagar/timmar till de har hitat nya sätt. men som varning just nu försvinner allt om du uppdaterar till 4.2...

    Bjerlk
    Bannerbomb v2 finns nu för de som har sys-meny 4.2
    http://wiibrew.org/wiki/Homebrew_Channel
    http://wiibrew.org/wiki/Bannerbomb#F...em_Menu_4.2.29

  12. #72
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Är väl snart en vecka sedan 4.2 släpptes. Finns redan hackmii v0.5 för att kringgå. Waninkoko har även släppt sin 4.2 Updater.

    Men annars är det nog bättre att avvakta nån vecka tills flera uppdaterat och kontrollerat exakt vad som händer. Den rensar ju garanterat bootmii, hbc etc..
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  13. #73
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    82
    Respekt
    16
    man vet exakt vad som händer

    men som jenlid sa det fick vägar att kring gå det nu

  14. #74
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Jo men då de flesta inte har något användning av 4.2 är det ju jävligt dumt för många att börja pilla med det då det garanterat kommer att ställa till problem för de som inte vet vad de gör.

    Och Bannerbomb är väl bara i absoluta nödfall. Finns många guider på gbatemp etc med dop ios m.m. som löser uppdateringer.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  15. #75
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    142
    Respekt
    22
    Jag har nu installerat USB Loader GX. WiiSport Resort funkar inte ändå fast jag kör med Error fix 002. Är det något annat som måste uppdateras? Jag får det inte att fungera med covers. Jag laddar ner men sen står det att dem inte finns.

    Jocke

  16. #76
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Ghaaaaa

    Skiten funkar inte !!!

    Har v 4.1 pal wii. Wii key 2 chip

    Har lyckats installera

    The homebrew channel 1.0.6 IOS 61 v19.26
    Homebrew browser 0.3.6
    plus nåt mer dvdx eller vad det stog.

    Har installerat new super mario scrubbed på usb stick 2GB med WBFS Manager 3.0.

    Fattar inte hur faan jag får igång Usb stick`en ???

    Om jag klickar klickar på launch bootmii så kommer jag till en ny ruta med 4 iconer, men sen hänger sig allt, för det går inte att trycka på nåt eller få fram mus pekaren.

    Vad är bootmii till för?

    Har läst att usb loader 1.5 eller USB Loader GX 1.0 ska funka... men fattar nada hur jag ska få in dom i wii eller hur det fungerar !!!

    Så om någon snäll person kan hjälpa en trög gubbe så skulle det vara snällt.
    Last edited by wardog73; 2009-11-16 at 17:26.

  17. #77
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av wardog73 Visa Inlägg
    Ghaaaaa

    Skiten funkar inte !!!

    Har v 4.1 pal wii. Wii key 2 chip

    Har lyckats installera

    The homebrew channel 1.0.6 IOS 61 v19.26
    Homebrew browser 0.3.6
    plus nåt mer dvdx eller vad det stog.

    Har installerat new super mario scrubbed på usb stick 2GB med WBFS Manager 3.0.

    Fattar inte hur faan jag får igång Usb stick`en ???

    Om jag klickar klickar på launch bootmii så kommer jag till en ny ruta med 4 iconer, men sen hänger sig allt, för det går inte att trycka på nåt eller få fram mus pekaren.

    Vad är bootmii till för?

    Har läst att usb loader 1.5 eller USB Loader GX 1.0 ska funka... men fattar nada hur jag ska få in dom i wii eller hur det fungerar !!!

    Så om någon snäll person kan hjälpa en trög gubbe så skulle det vara snällt.
    Bootmii är enbart ett säkerhetsprogram där du kan ta backup av din Wiis nand (minne). Du kan alltså inte starta några spel från det.

    Jag skulle klart rekommendera Configurable USB Loader som många tycker är den klart överlägset bästa. Sen är det grymt snyggt och användarvänligt också.

    Denna lägger du helt enkelt på ett SD-kort och bootar antingen genom HBC eller också installerar en forwarder så du får en genväg på Wii menyn direkt.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  18. #78
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tackar

    Testade tog ett tag innan jag fick i gång usb loader grejjen... men när det skulle starta up spelet så fick jag nåt fel medelande..

    Custom IOS 249 could not be loaded! (-4100)

    Kanske inte går att ladda spel med usb stick minne.

    men den hittade i allafall usb minnet tror jag

    Vad heter det där forwarder programet?
    Last edited by wardog73; 2009-11-16 at 18:22.

  19. #79
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Det verkar som du inte har rätt version av cIOS 36 för USB Loadern. Eller så har du problem redan när du installerar den. OM du ens har gjort/försökt det. Eftersom du inte har skrivit om du gjort det....

    cIOS rev 15 är i dagarna släppt, men vissa verkar ha problem med den.. Jag kör rev 14 utan några problem förutom den enda buggen som finns till den (Ingen dual layer support...)

    Bjerlk

  20. #80
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    var läger man rom spelen ? o vilket prg för att starta dom på. o vilket format måste rom spelen ligga i ? wad ?? nån som kan länka exakt hur man gör. för jag får inte det att funka trotts nedgraderingen. Hur man gör exakt med virtual, wiiware för det ska funka när man gjort nedgraneringen.

  21. #81
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Ladda ner rev 14

    Tog network install och allt verkade funka med installen tills den sa

    Installing custom IOS, pleas wait...
    >> install error! (ret=2011)

    Jag ska tillägga att jag har installerat IOS53-64-v5406_wad innan detta. De sa att man skulle ha den för att få igång mario vilket inte funkade alls, med genom neogamma funkade spelet på skiva.

    Men det går inte att ta bort den... väljer man uinstall så blir det 3st error.

    Sen fattar jag inte hur jag får fram wad manager i home brew meny? vad ska mappen kallas och vart på sd kortet ska det ligga?

    Fick fram det nu... men det ser inte ut som de andra grejjerna.. med bild och sånt utan ganska fattigt.

    Lite mer noob instruktioner tack
    Last edited by wardog73; 2009-11-17 at 14:29.

  22. #82
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Ditt problem är just att du inte har cIOS installerat. Det är den som sköter kontakten med USB enheterna....

    Utan den kan du inte köra någon USB Loader...

    Orsaken till att du inte kan installera den är troligen att du missat något steg i installationerna förut... Om det är IOS36 eller vad det nu kan vara kan jag inte på rak arm svara på...

    Bjerlk

  23. #83
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Okejj, lite frågor, har ett wii ( tidigt köpt serial : LEH 1113xxxxx ) det är ett wiikey 1 installerat på det. samt att jag har version 3.1E som system.

    Jag installerade homebrewchannel precis, och undrar lite över steg 3, vad innebär steg 3.2: wii downgrader? och steg 3.8 IOS downgrader?, ska de göras även om man har 3.1E?,

    Sen lite fler funderingar, vilket systemversion bör jag ha?, bör jag med köra en bootmiibackup?, eller vad de hette , målet vore ju att jag lyckades kunna lira spel från usbdisc/usbminne. Och få igång new supermario!, så vad behövs , antar de går att lägga in .iso filerna på discen å spela därifrån, är de bara usb loader man behöver då?

    Löste allt själv nu, va inte så svårt ändå detta ju, så nu funkade super mario med! å massa godis man fått på köpet, e väl bara forwarder som är grejjen nu att fixa eller förstå sig på .
    Last edited by stjarna1; 2009-11-22 at 18:37.

  24. #84
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Hej behöver lite hjälp!

    Har kollat igenom guiden men förstår inte riktigt allt och jag förstår inte om alla steg verkligen är nödvändiga. Målet är att kunna spela newsupermario via usb.

    Såhär långt har jag lyckats installera Homebrew Channel, DVDx och Bootmii via ett sd-kort. Jag har även lyckats ta backup på mitt nand-minne.

    Frågan är nu hur jag ska gå vidare härifrån. Ska jag formatera mitt minneskort(Nand-filen är sparad på annan plats)? Och vad behöver jag isf lägga in på kortet sen och hur går jag tillväga för att installera alla nödvändiga saker.
    Har förstått så mycket som så att jag behöver installera cIOS, vilka, var hittar jag dom och hur installera jag dom. Sen har jag förstått att jag behöver en usb-loader, usbloader x verkar vara rekommenderad. Hur installeras denna?

    Slutligen hur spelar jag spelet från usb-minnet?

  25. #85
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av pisse_nisse Visa Inlägg
    Hej behöver lite hjälp!

    Har kollat igenom guiden men förstår inte riktigt allt och jag förstår inte om alla steg verkligen är nödvändiga. Målet är att kunna spela newsupermario via usb.

    Såhär långt har jag lyckats installera Homebrew Channel, DVDx och Bootmii via ett sd-kort. Jag har även lyckats ta backup på mitt nand-minne.

    Frågan är nu hur jag ska gå vidare härifrån. Ska jag formatera mitt minneskort(Nand-filen är sparad på annan plats)? Och vad behöver jag isf lägga in på kortet sen och hur går jag tillväga för att installera alla nödvändiga saker.
    Har förstått så mycket som så att jag behöver installera cIOS, vilka, var hittar jag dom och hur installera jag dom. Sen har jag förstått att jag behöver en usb-loader, usbloader x verkar vara rekommenderad. Hur installeras denna?

    Slutligen hur spelar jag spelet från usb-minnet?
    Det är jätte många som har problem att spela NEW Super Mario Bros. För man måste patcha så updaten försvinner. Jag försökte få igång den på min Wiikey 1 men det funkade inte fick "error" fel på updaten.
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  26. #86
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Nån som har lite tips ?
    Det är vid steg 4 som jag inte fattar , i steg 4.3 nämns en boot.dol som jag inte vet var jag hittar.
    Eller finns det nåt annat sätt att få in rev10 filen ?

  27. #87
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    142
    Respekt
    22
    Jag får det inte att fungera med covers i USB loader GX. Vad är det som felar? Jag laddar ner men sen står det att dem inte finns. Då la jag in dem manuellt på SD kortet och då står det att inga filer saknas när man försöker ladda ner men det kommer inte upp några cover på fodralen eller skivor.

    EDIT: Om jag vill uppdatera USB Loader GX, ska jag köra DOL eller Update All inne i USBLGX?

    Jocke
    Last edited by Joukko; 2009-12-06 at 17:53.

  28. #88
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    107
    Respekt
    18
    MIN GUIDE ÄR NU UR-ÅLDRIG!

    Har tyvärr inte tid att översätta nytt till svenska.

    Men för dem som kan och förstår sig på engelska så finns en löjligt lätt guide att följa. Har gjort det på ett gäng Wii nu det senaste.

    Tidsåtgång ca 1,5h (första gången tog de 5h av ren säkerhet, så räkna med ev 3h då),

    http://gbatemp.net/index.php?showtopic=171901&st=0
    Last edited by Littlelen; 2009-12-06 at 23:55.
    Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy

    PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX

  29. #89
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    jag rekomenderar INTE att downgrada firmware.. EVER!

    Stor stor risk att du kommer bricka ditt wii i framtiden när du råkar köra en update från en skiva... Även om det är PAL på pal konsoll eftersom downgraders petar i alla ioser och update kanske bara petar i en och då blir det ett dyrt bokstöd igen...

    Bjerlk

  30. #90
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    107
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
    jag rekomenderar INTE att downgrada firmware.. EVER!

    Stor stor risk att du kommer bricka ditt wii i framtiden när du råkar köra en update från en skiva... Även om det är PAL på pal konsoll eftersom downgraders petar i alla ioser och update kanske bara petar i en och då blir det ett dyrt bokstöd igen...

    Bjerlk
    Instämmer helt!

    Men om man läser noggrant i guiden så står det att det är bara "avancerade" användare som behöver göra detta utav specifika ändamål, vilket jag antar att man själv inte ser sig som då det är förklarat som det äro.
    Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy

    PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX

Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. En liten undran ...
    By Begga in forum Fritt Forum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-26, 01:05
  2. En liten fråga
    By Jayman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 16:06
  3. Liten tejpremsa som sticker ut ur mitt wii?
    By sputnik in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 22:28
  4. Liten resistor lossnade...
    By enZyme in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-05-11, 17:30
  5. En liten olycka, o byte av nätagg
    By Mansour in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-03-26, 21:26

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •