Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Uppgradera 5.3 ---> 1.6 (probs)

Registrerade
    May 2009
    Respekt
    16

Uppgradera 5.3 ---> 1.6 (probs)

Tänkte uppgradera min Xbox i sovrummet till ixtreme 1.6. Har den första firmwaren i den nu, eller hyffsat gammal 5.3. Läsaren är en sammy men när jag har den ansluten till SATA porten så fryser windows. detta medför att jag inte kan köra jungleFlasher. Eller ska man tänka på något innan, så den inte fryser?

Vad göra nu, skulle det funka med Iprep eller rentav Xtremebootmaker. Har inte kvar mitt drive seriall men det går att läsa ur den igen. Hur gör jag detta, någon som kan länka till en guide som jag kan använda mig av, eller kanske skriva en

tack på förhand.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    May 2009
    Respekt
    16
    Ska jag betrakta min hackade firmware som sitter i läsaren som min ORIG då? har nämligen inte kvar orginal FWt.

Registrerade
    May 2009
    Respekt
    16
    Men till det andra probbet, varför fyser windows när jag startar boxen ansluten till min SATA port? vet att jag har rätt SATA kort i burken.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    ingen aning om varför den fryser... det får du googla på...

angående din första fråga där, ja, du ska betrakta firmwaren som ligger i maskinen nu som "orig"
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    1. Spara nyckeln, det är det viktigaste.
    2. Angående frysningar kan det bero på att ditt moderkorts S-ata chipset inte gillar din läsare.

Vi flashar Samsungar "Slamsugar" i DOS enbart hos oss.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
    Men till det andra probbet, varför fyser windows när jag startar boxen ansluten till min SATA port? vet att jag har rätt SATA kort i burken.
    svårt att veta, kolla logfiler, etc från admin verktygen i kontrollpanelen och se om de ger nåt, annars är google ett bra verktyg. att gissa fram saker som är relaterade till hårdvara brukar vara svårt.

hade jag varit dig så hade jag editerat min boot.ini att visa status över vad som laddas istället för windows loggan när du startar burken, finns inget bättre än att se vad som händer. boot.ini är dold och ligger oftast i roten av den enhet systemet är installerat på, ofta c:

min ser ur såhär:
    Kod:
    [boot loader]
    timeout=3
    default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
    [operating systems]
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional LOG/NOGUI" /noexecute=optin /fastdetect /bootlog /noguiboot /sos
    C:\CMDCONS\BOOTSECT.DAT="Microsoft Windows Recovery Console" /cmdcons
    antar att din ser ut såhär:

Kod:
    [boot loader]
    timeout=3
    default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
    [operating systems]
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
    /cmdcons
    släng in denna rad under [operating systems]

Kod:
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP LOG/NOGUI" /noexecute=optin /fastdetect /bootlog /noguiboot /sos
    notera att
    Kod:
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)
    koden som du har i din boot.ini ska vara likadan på den raden du lägger in.. så skulle den vara
    Kod:
    multi(0)disk(2)rdisk(0)partition(3)
    hos dig, så ska den se ut så på den raden du lägger till också.
    Kod:
    /bootlog /noguiboot /sos
    är de parametrar som gör att det blir lättare att felsöka. lycka till.

Registrerade
    May 2009
    Respekt
    16
    klart, nu har båda boxarna 1.6. gjorde fel först ioch med glömde spoofa till ms25 Boxen statade med läste fan inga skivor..he he

Tack för hjälpen gubbar

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
    klart, nu har båda boxarna 1.6. gjorde fel först ioch med glömde spoofa till ms25 Boxen statade med läste fan inga skivor..he he

Tack för hjälpen gubbar
    Glömmer du att spoofa bör maskinen ge en blinkande röd lapma eller ett fast sken o felkod 64 65 har jag för mig
    Hände mig med en Samsung som skulle tro att det var e Lite-on när någon inte "talade om" att den skulle spoofas som Lite-on *skratt*
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    0
    Jag har också problem med frysninga när jag kör med JungelFlasher.
    Kan ha att göra med att activte.iso skivan inte fått ladda, utan att xboxen endast startas och efter 30 sekunder har JungelFlasher startas. Testa att starta xboxen och sedan ladda activate.iso skivan och efter ca 30 sekunder starta JungerFlasher.
    Detta har fungerat för mig. Går det inte första gången så går det efter andra eller tredje

Edit: Kanske ska tillägga att jag har en sammy ms28 + VIA VT6421A SATA (Serial ATA) PCI kort
    Edit2: ...och Xblaster360NE (för att slippa öppna lådan vid varje fw uppdatering )
    Last edited by unirox; 2009-05-30 at 13:23.

Liknande diskussioner

1. Uppgradera ixtreme 1.51 -> 1.6
    By yabbah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 17:32
  2. Nya spel fungerar inte med iXtreme 1.5 ( 1.6 på ingång)
    By PalmiNio in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 20:10
  3. ska man vänta på 1.6 kanske ?
    By jungleflash in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-03-08, 20:37
  4. Uppgradera från 3.40 OE-A till 5.0?
    By Timilim in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 12:30
  5. Ombytta Roller :-)
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 11:23

Bookmarks