Visar resultat 1 till 27 av 27

Diskussion: Xbox 360, grått felmeddelande?

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16

Xbox 360, grått felmeddelande?

Tjenna.

Jag har bränt ut Nhl 09 två gånger i 8x hastighet och allt gick utmärkt vid bränningen och gick igenom agbx'n
    Har lirat det några gånger och nu när jag ska köra så får jag upp detta felmeddelande

Vad är det och vad beror det på?
    Spelet funkar efter då jag blåst i dvd läsaren, men alla andra spel funkar klockrent.
    Någon annan som fått det med denna release?

Jag kör denna release NHL_09-XBOX360-PAL-DAGGER
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Din laser börjar nog bli rätt trött, eller så använder du dålig media, vad bränner du på för skivor?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Din laser börjar nog bli rätt trött, eller så använder du dålig media, vad bränner du på för skivor?
    Konstigt att lasern isf ska börja fucka ur eftersom 360 är nyinköpt. Skulle det vara så, så har jag juh kvar garantin. Men konstigt eftersom alla andra spel funkar som dom ska. Jag kör med verbatim DL 8x skivor. Använder IMGBurn och bränner med pioneer 116D
    Last edited by Greim; 2009-05-29 at 20:47.
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    fungerade skivan på en samma 360 innan det blev såhär? eller var det en annan 360 det fungerade på innan?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16
    fungerade skivan på en samma 360 innan det blev såhär? eller var det en annan 360 det fungerade på innan?
    Samma 360. provade Fifa direkt efteråt och det funka utan problem. Nhl funkade klockrent från början, det är nu dom senaste två gångerna jag provat som det blivit så där från början...
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    ok, prova att rensa chache minnet, tror inte det kommer hjälpa, men det är värt ett försök

Gå till system menyn -> Memory -> Markera hdd/minneskort och tryck Y (gula) följt av följande kombination:

X X LB RB X X

(X = Blå, LB = Övre Vänstra knappen, den ovanför trigger, RB = Övre högra knappen, den ovanför trigger)
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16
    ok, prova att rensa chache minnet, tror inte det kommer hjälpa, men det är värt ett försök

Gå till system menyn -> Memory -> Markera hdd/minneskort och tryck Y (gula) följt av följande kombination:

X X LB RB X X

(X = Blå, LB = Övre Vänstra knappen, den ovanför trigger, RB = Övre högra knappen, den ovanför trigger)
    Okej, kan provat det senare. Men händer det något speciellt då med boxen om man rensar Chache minnet? inget som förstörs om jag nu måste skicka iväg den, om tillverkarna skulle påpeka det tänkte jag...? hehe
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det som händer är att du tar bort alla tillfälliga uppdateringar och sådant skit till spel, faktum är att dom på xbox supporten säger till folk att köra detta också ibland om dom har problem, när du väl kört den där kombinationen kommer det dyka upp en fråga btw, som frågar dig om du vill genomföra en "system maintence" eller något sådant... den ska du välja ja på =)
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16
    Det som händer är att du tar bort alla tillfälliga uppdateringar och sådant skit till spel, faktum är att dom på xbox supporten säger till folk att köra detta också ibland om dom har problem, när du väl kört den där kombinationen kommer det dyka upp en fråga btw, som frågar dig om du vill genomföra en "system maintence" eller något sådant... den ska du välja ja på =)
    Okej. Provar det senare..Men det kanske är som du säger att Linsen börjar bli dålig. Vet ej hur känslig dom är...Har juh som sagt bara haft boxen i 2 mån typ
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16
    EDIT: INT21 du vet inte varför det där felmeddelande kommer upp? Tror du att det är linsen?
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det kan också vara så att det är en repa på skivan, brända skivor är mycket mycket känsligare för repor än vad vanliga skivor är...
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16
    Det kan också vara så att det är en repa på skivan, brända skivor är mycket mycket känsligare för repor än vad vanliga skivor är...
    Har kollat skivan, finns inte en endaste pytterepa!
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Har kollat skivan, finns inte en endaste pytterepa!
    kan vara som swizzy säger att det är linsen, kan även vara damm, att brännaren gjort sitt eller att det helt enkelt är skivan. kommer det på flera spel så kan du utesluta skivorna, om de fungerat bra innan.

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    kan vara som swizzy säger att det är linsen, kan även vara damm, att brännaren gjort sitt eller att det helt enkelt är skivan. kommer det på flera spel så kan du utesluta skivorna, om de fungerat bra innan.
    Har provat 10 spel och kommer bara på 1.
    Kan man inte rengöra linsen på något sätt än att behöva skicka tillbaka xboxet till tillverkarna?
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    17
    Kan man inte rengöra linsen på något sätt än att behöva skicka tillbaka xboxet till tillverkarna?
    Då är det med största sannolikhet cacheminnet som är fullt. Rensa så ska du se det funkar.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    du kan enkelt byta ut spelaren, du måste då läsa ur den mjukvaran du har i den nuvarande spelaren och flytta över nyckeln till den "nya" och även spoofa om det inte är av samma märke och modell som du redan har i den nu
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16
    du kan enkelt byta ut spelaren, du måste då läsa ur den mjukvaran du har i den nuvarande spelaren och flytta över nyckeln till den "nya" och även spoofa om det inte är av samma märke och modell som du redan har i den nu
    Okej, men då skickar jag hellre den till företaget jag köpte det ifrån än att hålla på att kolla själv, om jag nu skickar iväg den.
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Arasul Visa Inlägg
    Då är det med största sannolikhet cacheminnet som är fullt. Rensa så ska du se det funkar.
    Okej. Jag testar nu och återkommer strax!
    Om det nu är det, hur ofta behöver man rensa cacheminnet? och hur fylls det på så att säga?
    Fan man har noll koll på sånt där hehe
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Okej. Jag testar nu och återkommer strax!
    Om det nu är det, hur ofta behöver man rensa cacheminnet? och hur fylls det på så att säga?
    Fan man har noll koll på sånt där hehe
    det beror helt på hur mycket du spelar, och hur många nya spel du spelar etc. det fylls på varje gång du kör ett nytt spel... bland annat... om detta inte hjälper kan du testa skivan hos någon polare, fungerar det hos dom vet du att det med största sannolikhet är något med din drive, och då tänker iaf jag främst på att lasern inte mår så bra... det kan vara något annat också, självklart... men jag skulle tippa på att det är där problemet ligger i så fall...
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    kan vara skivan, eftersom det bara är en som strular.

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    kan vara skivan, eftersom det bara är en som strular.
    Har bränt om spelet 2 gånger och fick samma fel på båda skivorna men dom återstående 8 andra spel funkar kanon
    Det är därför jag tycker det är så konstigt att varför just när man ska köra
    NHL 09 som det där gråa kommer upp. Eftersom det verkar funka när man blåser i lite-on läsaren så funkar spelet. Ska rensa cacheminnet nu
    Last edited by Greim; 2009-05-30 at 00:55.
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16
    Har nu rensat cacheminnet. Återkommer om problemet uppstår igen! Tack än en gång alla för hjälpen!!
    Last edited by Greim; 2009-05-30 at 00:58.
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    17

Hade samma problem.

Efter nästan 2 års spelande med samma hdd så började NHL 09 fukka upp. När jag körde carrermode så kom felmeddelandet. Men om jag körde vanlig snabbmatch så gick det fint.

Rensade cachen och sen har det funkat klockrent.

//A

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    2 år med olika spel utan att rensa cache minnet eller? för jag är tämligen säker på att NHL 09 inte fanns för 2 år sedan
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Arasul Visa Inlägg
    Efter nästan 2 års spelande med samma hdd så började NHL 09 fukka upp. När jag körde carrermode så kom felmeddelandet. Men om jag körde vanlig snabbmatch så gick det fint.

Rensade cachen och sen har det funkat klockrent.

//A
    Okej, men det konstiga är att jag bara haft min 360 sen feb 09. och nhl började fucka sig så där,tycker inte ni det är märkligt? Men nu har jag kört ganska mkt sen igår så nu funkar det klockrent. Än så länge iaf ...
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    17
    2 år med olika spel utan att rensa cache minnet eller? för jag är tämligen säker på att NHL 09 inte fanns för 2 år sedan
    Japp, köpte premiumversionen när nme-chippet kom. Sen dess har jag bara flyttat hdd mellan boxar. Och NEJ, Givetvis har jag inte spelat NHL09 i två år.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    NHL 09 är ett jävla skitspel till att börja med, sen var det första spelet folk hade problem med Cahsning på

Bara rensa, vänta, rensa o rensa igen elelr sluta spela spel som spelas IRL på vintrar
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. xbox 360 problem, live!!
    By nela04 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 12:09
  2. xbox VS 360
    By whityoustone in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-09-28, 13:01
  3. XBOX 360 - alla vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 12:21
  4. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt