Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Alternativ handkontroll

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    17

Alternativ handkontroll

Tänkte köpa en till handkontroll till min 360 och funderade på en sån här:

http://www.onoff.com/online/se/inet....arkID=40-35-20

Den är väl för 360?
    Någon som har erfarenhet av den typen av kontroller? Är inte så jättesugen på att punga ut 500 kr på en orginal då jag inte spelar så jätteofta.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    det där är en Xbox 1 kontroll, den fungerar INTE med 360 om du ska ha en billigare kontroll än vad dom säljer i butik så får du kolla på olika auktions siter eller något för att få tag på en begagnad, dom är mycket billigare än butikernas... går även att få tag på oanvända på sådana siter
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Respekt
    16
    har haft nåt liknande till de första xboxet. tror de va samma märke. har väl lite olika erfarenhet från dem. då kändes dem lite tråkiga, inte alls samma kvalitet som orginal dosan. jag hade 2 o en kompis hade 2. dem första vi köpte gick sönder efter bara ett tags spelande, typ nån månad elr så. o knapparna kändes glappa. så jag gillade dem inte nåt speciellt. men de här va ju som sagt för ett par år sedan. kanske blivit bättre nu..?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Orginal kontroller brukar oftast vara bättre hållbarhet och fungera bättre än vad tredjeparts kontroller gör... det är nog därför men just gammel box kontrollerna var lite klumpiga, iaf dom första som kom till den, sen kom juh S-Controller (den lite mindre varianten) som är mycket mycket bättre att hålla i =)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    360 handkontroller finns inte som 3.dje parts ännu vad jag sett
    Men vem orkar ens hålla på med sånt då man skall köra RF o annat för att få dessa att spela bra.

Orginal funkar bäst.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    360 handkontroller finns inte som 3.dje parts ännu vad jag sett
    Men vem orkar ens hålla på med sånt då man skall köra RF o annat för att få dessa att spela bra.

Orginal funkar bäst.
    XCM har gjort egna kontroller jag vet dock inte om det är helt egna kontroller eller bara skal, förmodligen är det bara skal som dom sedan har satt i kretskortet från orginal kontroller
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    XCM har gjort egna kontroller jag vet dock inte om det är helt egna kontroller eller bara skal, förmodligen är det bara skal som dom sedan har satt i kretskortet från orginal kontroller
    Bara skal med slaktade "Bättre begagnade 360 handkontrollsmoderkort etc"
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    HATAR XCM!GOO TALISMOON
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Liknande diskussioner

1. alternativ till laddare osv
    By pimmen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-02-06, 08:18
  2. Alternativ till imgburn?
    By martin90 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 22:50
  3. Problem med handkontroll
    By farsajd in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-09-26, 18:29
  4. XFPS 360 SNIPER/PLUS, måste ha handkontroll med sladd?
    By 1337sweden in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 17:26
  5. Alternativ lödpunkt nära d2c-kretsen?
    By Lecter in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-20, 14:27

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner