nån mer än jag som har/ haft problem me att starta spelet? den första texten kommer upp, den me info om företaget som gjort de osv men sen blir bilden svart o skivan slutar ladda.
nån som har/ haft samma problem?
nån mer än jag som har/ haft problem me att starta spelet? den första texten kommer upp, den me info om företaget som gjort de osv men sen blir bilden svart o skivan slutar ladda.
nån som har/ haft samma problem?
jag kör me verbatim skivor. de är bara de här spelet de är fel på. ska försöka få hem en annan version för folk verkar ha problem me den här releasen.. iaf va man har läst på xboxsky forumet
men varför funkar då inte mitt??? så jävla typiskt att just de här spelet strular då de är de jag sett fram emot mest
ska bränna de igen för kan ju ha varit fel på dem skivor jag försökt bränna på. va kör ni för bränn hastighet o så? jag har alltid kört på 2.4x o funkat bra men kanske ska höja o testa?
Har du 8x skivor så bränn iaf 4x
Jag bränner i IMGburn med Pioneer 116D i 8x hastighet då den hastigheten ger bästa resultat och ska brännas så med min brännare.
Jag kör med verbatim 8x DL skivor..
// Greim
Solus lupus - Ensam varg
-Hellre en natt som varg, än 1000år som får!
Jag bränner 4x på verbatim 8x DL skivor, både på min Samsung SE-S224Q (extern till min gamla dator) och Samsung SH-S223F (Intern SATA till min nya dator)
fungerar fin fint med alla spelen jag har, på både min BenQ (som min syrra har) och min Lite-On
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
bränner 4x på 8x verbatim och bränner 2.4x på 4x verbatim med samsung sh-s182d.
har du provat att installera spelet på boxen?
jag brände spelet igen o denna gång funka de =) antagligen var de några trasiga skivor. men konstigt att de är fler som haft problem me just den releasen.
jag har alltid bränt i 2,4x o de har funkat. vissa spel kanske kan lagga lite, har för mig nåt nfs spel gjorde de, men de kan ju bero på spelet också. o vet att jag ibörjan när jag skulle börja bränna spel så fick man tips om att bränna i 2,4x men funkar de att bränna fortare så varför inte göra de då? =)
men iaf.. nu funkar spelet iaf =)
du bör bränna runt 4x, 8x kan bli fel i bränningen på vissa brännare... men 4x brukar typ alltid fungera
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
vad bra
det är ingen rymdvetenskap att förklara läget med att fler får problem med samma release. saken är den att man söker efter problem med just den releasen man inte får att fungera, men man söker generellt sett inte efter problem med de releaser man får att fungera. så fort man får problem, så söker man och vips så har man en bunt folk som har samma problem.. dvs något är fel på releasen. hade du sökt efter problem med en release som fungerar för dig hade du fått samma resultat, en bunt som inte får den fungera, dvs fel på releasen.
swizzy: då ska jag börja göra de. så man får börja spela lite fortare
int21: nej de är sant, börja man söka runt så hittar man alltid skit om allt möjligt.
dom flesta som får "fel" på releaser, använder antingen dåliga brännare, eller dåliga skivor... det är sällan fel på en release, om det skulle vara det blir den "nukad", ibland så blir dom nukade för saker som inte har någon betydelse, som t.ex fel rar storlek, när dom inte följer "standarden" för storlekar...
Google is your friend!
Tack då kan det vara en av förklaringarna..
Ska uppgradera min maskin till 1,6 snarast..
Google is your friend!
Hur vet man att flashningen har tagit så att säga? Jag flashade min box (tror jag) till 1.51 igår, och jag har samma problem, UFC startar men efter första bilden blir boxen trög som fan och hänger sig. det verkar ok i agbx. MVH Everhard
Last edited by everhard; 2009-06-12 at 16:42.
Har ingen hd. Tömt cache?. Hehe jag låter som en noob provade att bränna ufc igen, nu får jag ljud men ingen bild...alla andra spel funkar. MVH Everhard
Last edited by everhard; 2009-06-12 at 17:28.
Vad bränner du på för media? och vad har du för brännare? testar du skivorna efter bränning i ABGX360?
om du inte har någon HDD men har ett minneskort (eller inbyggt minne) vilket du MÅSTE ha för att i huvudtaget ha möjlighet att installera uppdateringen som krävs för UFC kan du gå in på system menyn och bläddra ner till "memory" sedan väljer du första bästa och trycker in Y (Gula) följt av följande knapp trycknings sequence...:
X X LB RB X X
X= Blå knappen
LB = Vänstra bumper knappen (Knappen ovanför Trigger på vänster sida)
RB = Högra Bumper knappen (Knappen ovanför Trigger på höger sida)
Google is your friend!
jag bränner .dvd, har en samsung brännare, som klarar DL. Verbatim skivor.
Haha vad är det där för nintendofusk?
Vad är det för modell på den här samsungen? hur gammal är den?
Google is your friend!
Jag har ju backat upp ett annat spel idag och det gick bra
Vad bränner du i för hastighet btw? detta kan också vara avgörande för hur bra spelet fungerar... kan också vara något med just den skivan... den gick igenom ABGX360?
Google is your friend!
Just nu i 4x, dom jag har nu stöder som lägst det. annars brukar jag köra i 2.4...
Jag tror inte den gick igenom: ERROR: Unrecoverable read error while checking the Game CRC! .....
Var det på datorn eller skivan? som du fick det felet...?
Google is your friend!
Bookmarks