Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 36

Diskussion: UFC.2009.Undisputed-XBOX360

Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Respekt
    16

UFC.2009.Undisputed-XBOX360

nån mer än jag som har/ haft problem me att starta spelet? den första texten kommer upp, den me info om företaget som gjort de osv men sen blir bilden svart o skivan slutar ladda.

nån som har/ haft samma problem?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    nån mer än jag som har/ haft problem me att starta spelet? den första texten kommer upp, den me info om företaget som gjort de osv men sen blir bilden svart o skivan slutar ladda.

vad använder du för skivor? är det bara detta spelet som har detta problemet?

Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Respekt
    16
    jag kör me verbatim skivor. de är bara de här spelet de är fel på. ska försöka få hem en annan version för folk verkar ha problem me den här releasen.. iaf va man har läst på xboxsky forumet

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16
    jag kör me verbatim skivor. de är bara de här spelet de är fel på. ska försöka få hem en annan version för folk verkar ha problem me den här releasen.. iaf va man har läst på xboxsky forumet
    Ska prova. Jag kör samma release som dig. Hoppas den inte fukkar ur sig.

Vilken release tar du hem annars?
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    det är inget fel på den releasen, den matchar retail gamedata och det blir inte bättre än så.

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det är inget fel på den releasen, den matchar retail gamedata och det blir inte bättre än så.
    Mitt UFC.2009.Undisputed-XBOX360 funkar kanon!
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Respekt
    16
    men varför funkar då inte mitt??? så jävla typiskt att just de här spelet strular då de är de jag sett fram emot mest

ska bränna de igen för kan ju ha varit fel på dem skivor jag försökt bränna på. va kör ni för bränn hastighet o så? jag har alltid kört på 2.4x o funkat bra men kanske ska höja o testa?

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Har du 8x skivor så bränn iaf 4x

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16
    Jag bränner i IMGburn med Pioneer 116D i 8x hastighet då den hastigheten ger bästa resultat och ska brännas så med min brännare.

Jag kör med verbatim 8x DL skivor..
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag bränner 4x på verbatim 8x DL skivor, både på min Samsung SE-S224Q (extern till min gamla dator) och Samsung SH-S223F (Intern SATA till min nya dator)

fungerar fin fint med alla spelen jag har, på både min BenQ (som min syrra har) och min Lite-On
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    bränner 4x på 8x verbatim och bränner 2.4x på 4x verbatim med samsung sh-s182d.

har du provat att installera spelet på boxen?

Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Respekt
    16
    jag brände spelet igen o denna gång funka de =) antagligen var de några trasiga skivor. men konstigt att de är fler som haft problem me just den releasen.

jag har alltid bränt i 2,4x o de har funkat. vissa spel kanske kan lagga lite, har för mig nåt nfs spel gjorde de, men de kan ju bero på spelet också. o vet att jag ibörjan när jag skulle börja bränna spel så fick man tips om att bränna i 2,4x men funkar de att bränna fortare så varför inte göra de då? =)

men iaf.. nu funkar spelet iaf =)

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    du bör bränna runt 4x, 8x kan bli fel i bränningen på vissa brännare... men 4x brukar typ alltid fungera
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    jag brände spelet igen o denna gång funka de =) antagligen var de några trasiga skivor. men konstigt att de är fler som haft problem me just den releasen.

jag har alltid bränt i 2,4x o de har funkat. vissa spel kanske kan lagga lite, har för mig nåt nfs spel gjorde de, men de kan ju bero på spelet också. o vet att jag ibörjan när jag skulle börja bränna spel så fick man tips om att bränna i 2,4x men funkar de att bränna fortare så varför inte göra de då? =)

men iaf.. nu funkar spelet iaf =)
    vad bra

det är ingen rymdvetenskap att förklara läget med att fler får problem med samma release. saken är den att man söker efter problem med just den releasen man inte får att fungera, men man söker generellt sett inte efter problem med de releaser man får att fungera. så fort man får problem, så söker man och vips så har man en bunt folk som har samma problem.. dvs något är fel på releasen. hade du sökt efter problem med en release som fungerar för dig hade du fått samma resultat, en bunt som inte får den fungera, dvs fel på releasen.

Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Respekt
    16
    swizzy: då ska jag börja göra de. så man får börja spela lite fortare

int21: nej de är sant, börja man söka runt så hittar man alltid skit om allt möjligt.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    dom flesta som får "fel" på releaser, använder antingen dåliga brännare, eller dåliga skivor... det är sällan fel på en release, om det skulle vara det blir den "nukad", ibland så blir dom nukade för saker som inte har någon betydelse, som t.ex fel rar storlek, när dom inte följer "standarden" för storlekar...
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    0

Har faktiskt samma problem ..
    Eller säg så.. har haft en del problem med spelen senaste tiden ..
    Är detta ett av spelen som kräver flash 1,6 eller ???

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av andypandy6501 Visa Inlägg
    Har faktiskt samma problem ..
    Eller säg så.. har haft en del problem med spelen senaste tiden ..
    Är detta ett av spelen som kräver flash 1,6 eller ???
    kanske beror på att de senaste spelen har "wave 3" partitionen och de spelen startar bara med ixtreme 1.51 eller senare. ja, detta spelet har wave 3. i princip alla spel som släppts efter april 2009 har wave 3.

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    0
    Tack då kan det vara en av förklaringarna..
    Ska uppgradera min maskin till 1,6 snarast..

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av andypandy6501 Visa Inlägg
    Tack då kan det vara en av förklaringarna..
    Ska uppgradera min maskin till 1,6 snarast..
    tänk dock på att du då måste bränna om ALLA spelen som hade wave3 från början då dessa inte längre kommer boota med 1.6... (dom du har "fulpatchat")
    Google is your friend!

Registrerade
    Jun 2009
    Respekt
    0
    Hur vet man att flashningen har tagit så att säga? Jag flashade min box (tror jag) till 1.51 igår, och jag har samma problem, UFC startar men efter första bilden blir boxen trög som fan och hänger sig. det verkar ok i agbx. MVH Everhard
    Last edited by everhard; 2009-06-12 at 16:42.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av everhard Visa Inlägg
    Hur vet man att flashningen har tagit så att säga? Jag flashade min box (tror jag) till 1.51 igår, och jag har samma problem, UFC startar men efter första bilden blir boxen trög som fan och hänger sig, samma sak med ghostbusters. Dom verkar ok i agbx. MVH Everhard
    de startar, så flashen är okej. provat starta utan hårddisk eller tömt cache minnet?

Registrerade
    Jun 2009
    Respekt
    0
    Har ingen hd. Tömt cache?. Hehe jag låter som en noob provade att bränna ufc igen, nu får jag ljud men ingen bild...alla andra spel funkar. MVH Everhard
    Last edited by everhard; 2009-06-12 at 17:28.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Vad bränner du på för media? och vad har du för brännare? testar du skivorna efter bränning i ABGX360?

om du inte har någon HDD men har ett minneskort (eller inbyggt minne) vilket du MÅSTE ha för att i huvudtaget ha möjlighet att installera uppdateringen som krävs för UFC kan du gå in på system menyn och bläddra ner till "memory" sedan väljer du första bästa och trycker in Y (Gula) följt av följande knapp trycknings sequence...:

X X LB RB X X

X= Blå knappen
    LB = Vänstra bumper knappen (Knappen ovanför Trigger på vänster sida)
    RB = Högra Bumper knappen (Knappen ovanför Trigger på höger sida)
    Google is your friend!

Registrerade
    Jun 2009
    Respekt
    0
    jag bränner .dvd, har en samsung brännare, som klarar DL. Verbatim skivor.

Haha vad är det där för nintendofusk?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Vad är det för modell på den här samsungen? hur gammal är den?
    Google is your friend!

Registrerade
    Jun 2009
    Respekt
    0
    Jag har ju backat upp ett annat spel idag och det gick bra

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Vad bränner du i för hastighet btw? detta kan också vara avgörande för hur bra spelet fungerar... kan också vara något med just den skivan... den gick igenom ABGX360?
    Google is your friend!

Registrerade
    Jun 2009
    Respekt
    0
    Just nu i 4x, dom jag har nu stöder som lägst det. annars brukar jag köra i 2.4...

Jag tror inte den gick igenom: ERROR: Unrecoverable read error while checking the Game CRC! .....

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Var det på datorn eller skivan? som du fick det felet...?
    Google is your friend!

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

1. xbox360 live ang att bli bannad ...
    By Tigerofsweden in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 18:05
  2. Xbox360 Live Problem
    By Slayn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 22:53
  3. Köpa ny xbox360!
    By gnuttes in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 10:51
  4. Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
    By Triton242 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 21:42
  5. Vill gå över till Xbox360 från Wii!
    By tigersaid86 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 22:51

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner