Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Vad är felet ? Inget funkar!

  1. #1

    Question Vad är felet ? Inget funkar!

    Jag kan nästan aldrig bränna några skivor.
    jag använder mig av programmet CDRWIN som brukar funka, men på senare tid så har det inte funkat.
    1. jag har lånat hem nya spel som jag vet har skydd (vagrant story, legacy of kain, fear effect etc..) jag har lagt dom som .BIN .CUE på hårddisken, jag har hittat cracks och patchat .bin filerna. men vet inte hur jag gör i CDRWIN för att sedan bränna dom på skivor. det blir ALLTID Audio CD, som antingen inte läses av mitt PSX, eller startar CD player.

    2. jag har brännt spel (res evil3, dino criss, bushido blade2) som inte varit original skivor, de har varit crackade av typ paradox, och de funkar inte heller när jag gör en cdcopy, de startar inte upp.
    jag har oxå bränt TEKKEN3, som inte har något skyd, men som stannar upp efter den svarta rutan kommer upp.

    kan nån förklara hur jag bränner .bin filer till fungerade skivor, och hur jag i h-vete ska bränna andra spel ?? det börjar kosta skortan med alla icke-fungerande skivor..
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2000
    Från
    JKPG SVERIGE
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Wink

    Testa att använda en r/w skiva istället så behöver det inte kosta en massa pengar när du lär dig att bränna.....
    (r/w =återinspelningsbar skiva)

    ------------------

  3. #3

    Post

    jag gör det, med r/w skivor.
    fast det funkar ändå inte, det är inte problemet.
    det funkar alltså inte.,
    kan det spela nån roll hur bra skivor man använder ??
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Linkeboda
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Talking

    Originally posted by ACE:
    Testa att använda en r/w skiva istället så behöver det inte kosta en massa pengar när du lär dig att bränna.....
    (r/w =återinspelningsbar skiva)

    nu e det så att psx-lasern inte kan läsa rw-skivor.


  5. #5
    guld Guest

    Wink

    Du måste använda aplyppf.exe för att patcha spelet kör det i ett dos fönster.eller om du inte är så van med dos, ppf-o-matic
    sen kan det hända att din brner inte går så bra ihop med cdrwin testa fireburner.
    funkar garanterat.


  6. #6
    Trix Guest

    Lightbulb

    Kanske kör du cdrwin med ett ogiltigt serienr/crack. Då kan du hålla på i all evighet med vilka inställningar du vill, resultatet blir ändå bara nya fresbees...
    Avinstallera CDRWIN ,ladda hem en ny demo-version & prova utan att registrera (max 1x hastighet som shareware), så ska´re nog gå bedre.

  7. #7
    nisse26 Guest

    Wink

    Originally posted by JoelLindgren:
    Jag kan nästan aldrig bränna några skivor.
    jag använder mig av programmet CDRWIN som brukar funka, men på senare tid så har det inte funkat.
    1. jag har lånat hem nya spel som jag vet har skydd (vagrant story, legacy of kain, fear effect etc..) jag har lagt dom som .BIN .CUE på hårddisken, jag har hittat cracks och patchat .bin filerna. men vet inte hur jag gör i CDRWIN för att sedan bränna dom på skivor. det blir ALLTID Audio CD, som antingen inte läses av mitt PSX, eller startar CD player.

    2. jag har brännt spel (res evil3, dino criss, bushido blade2) som inte varit original skivor, de har varit crackade av typ paradox, och de funkar inte heller när jag gör en cdcopy, de startar inte upp.
    jag har oxå bränt TEKKEN3, som inte har något skyd, men som stannar upp efter den svarta rutan kommer upp.

    kan nån förklara hur jag bränner .bin filer till fungerade skivor, och hur jag i h-vete ska bränna andra spel ?? det börjar kosta skortan med alla icke-fungerande skivor..
    Du laddar bara in din .cue fil i CDRwin, i den står info om bin filen .
    Felet som du har gjort är att du har laddar in .bin filer också, då blir det bara en audio fil.


Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-14, 13:19
  2. Varför funkar inget spel??????
    By Joukko in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-12-09, 00:05
  3. Vad är vad?
    By halming in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-22, 00:44
  4. Vad är felet?
    By Sparrner in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-19, 20:57
  5. Varför funkar inget spel???
    By Joukko in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-18, 09:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •