Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Lagade 360 stabilare?

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    16

Lagade 360 stabilare?

Tjena, är väldigt sugen på att få min gamla xbox 360 flashad, har den versionen utan HDMI och har inte råd just nu att köpa en ny. Den har varit på lagning 2 ggr, senaste gången i höstas. Vad jag undrar är om den är stabilare och inte går sönder så lätt nu när den har fixats? Jag menar, de på MS måste ju lärt sig en hel del och borde veta hur man lagar dem så de håller ett tag. Typ att de använder någon slags bättre moderkort eller så?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    i teori borde dom vara bättre än dom gamla ja, men tyvär så är dom inte speciellt mycket bättre även fastän dom har varit inne på lagning, det man brukar säga om xbox 360 är: en gång RROD, alltid RROD... du kan lungt flasha den om det inte är en liteon, är det en liteon går det tyvär inte att återställa den i dagsläget, men man kan alltid chansa då dom inte kan läsa ur mjukvaran på liteons...

men det bästa vore för dig att köpa en ny HDMI box istället, dom fungerar betydligt mycket bättre och längre utan RROD...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    16
    Tack för svar. Jag har Lite-On, de bytte ut min Samsung-läsare mot det av någon anledning när den var på lagning sist. De bytte även moderkortet. Så jag kan ändå alltså inte få den flashad? Eller hur då återställa, är väldigt dålig på detta.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Inga problem att flasha den, däremot går det inte att dölja flashingen genom att flasha till original ifall den måste in på reparation igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    16
    Ah ok, tack så mycket! Ska nog ta och flasha den ändå, orkar inte spara ihop till en ny :P

Om den skulle gå sönder kan man väl ändå skicka in den till er så lagar ni den för en tusenlapp har jag för mig det stod?

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    16
    Jag kom att tänka på en sak, om man installerar det nya firmwaret som bara är till för att rippa skivor och ändå inte spelar spel så kan man väl skicka in boxen och säga att läsaren har pajjat helt? Om dom nu inte kan läsa ur firmwaret så vet dom ju inte att det är det andra firmwaret på den...

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
    Ah ok, tack så mycket! Ska nog ta och flasha den ändå, orkar inte spara ihop till en ny :P

Om den skulle gå sönder kan man väl ändå skicka in den till er så lagar ni den för en tusenlapp har jag för mig det stod?
    Vi kan försöka laga den, lyckas vi så får du 6 månaders garanti mot SAMMA felkod. DVS om du får RRoD igen efter 2 dagar fast en annan felkod så gäller inte garantin. Detta händer rätt ofta så jag brukar iaf inte rekomendera det, köp hellre en ny isf.
    Sen så har du ju 3 års gatanti från M$, även om den är flashad så kan vi återställa den för 500:- och då får du 500:- tillgodo på en ny flashning.

Citat Original inlägg av Musten Visa Inlägg
    Jag kom att tänka på en sak, om man installerar det nya firmwaret som bara är till för att rippa skivor och ändå inte spelar spel så kan man väl skicka in boxen och säga att läsaren har pajjat helt? Om dom nu inte kan läsa ur firmwaret så vet dom ju inte att det är det andra firmwaret på den...
    Om du fastnar i en kontroll så kan du åka dit ändå, t.ex. om dom testar ett bränt spel.
    Sen så är det ju bara rykten att dom inte kan läsa ur mjukvaran på liteon. Inget som är bekräftat.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    16
    Jo men den ska väl inte spela upp spel alls om man kör med det firmwaret eller?
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37075
    som jag förstår det i den tråden så spelar den inte spel eller filmer alls men jag kan ha fel, har inte så stor koll.

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Musten Visa Inlägg
    Jo men den ska väl inte spela upp spel alls om man kör med det firmwaret eller?
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37075
    som jag förstår det i den tråden så spelar den inte spel eller filmer alls men jag kan ha fel, har inte så stor koll.
    Jodå, den spelar upp spel och film. I dagsläget så kan du som sagt inte återställa en liteondrive. Skulle microsoft få för sig att testa med ett bränt spel så märker dom.

Hur stor risken är har jag ingen aning om.

EDIT: Sorry, märkte inte att det var extreme och inte iextreme.
    Jag skulle hursomhelst inte känna mig helt säker på att M$ inte kan upptäcka driven. Om inte annat så lär det synas i boxen att den är öppna. Får du problem testa och skriv sen här hur det gick
    Last edited by Xager; 2009-06-07 at 03:58.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    16
    Låt oss hoppas att ingen ska behöva skicka in sin konsol men den versionen verkar ju mer logisk än iextreme för den får ju inte igång nåt då kan man skicka in den och säga att driven pajjat och hoppas på att dom byter moderkortet o allt annat samtidigt ;P

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    16
    Tack för alla svar. Om de märker att den är flashad, vad gör de då? Tar de något betalt, eller struntar de bara i att reparera och skickar hem den till mig igen?

Sen en annan sak, kanske inte är så lagligt eller schysst, men skulle man kunna framkalla RROD på något sätt? Jag har ju fått laga boxen 2 ggr nu, och vad jag hört så får man en helt ny tredje gången man skickar in den?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
    Tack för alla svar. Om de märker att den är flashad, vad gör de då? Tar de något betalt, eller struntar de bara i att reparera och skickar hem den till mig igen?

Sen en annan sak, kanske inte är så lagligt eller schysst, men skulle man kunna framkalla RROD på något sätt? Jag har ju fått laga boxen 2 ggr nu, och vad jag hört så får man en helt ny tredje gången man skickar in den?
    upptäcker dom att den varit flashad så kan dom antingen skita i att laga den och skicka tebax, eller så behåller dom den, eller så får du pröjsa 80 euro (cirka 800:-) i vilket fall som helst är den bannad när du får tebax den... eller åtminstone flaggad för ban...

Visst kan man framkalla RROD, du kan köra boxen utan fläkten igång till exempel men det är inget vi här på forumet brukar rekomendera...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. Går det att modifiera alla 360 versionerna?
    By A.T in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 15:06
  2. Xbox 360 arcade vs Xbox 360
    By Queen_Piss in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 15:00
  3. XBOX1 spel på xbox 360 Random Padding.
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 11:01
  4. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 19:11
  5. Prissänkning på 360 i USA
    By RockoW in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-08-10, 14:38

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner