Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Vad6038?

Registrerade
    Mar 2008
    Respekt
    0

Vad6038?

Hej
    Söker hjälp hos er nu, har flashat endel 360 innan. Nu har jag fått min utbytt pga röda ringen hos micro och fått en ny istället. Var ett plus för fick en med hdmi samt en Vad6038 BQ spelare plus 1månad gold medlemskap. Till problemet har suttit i 10h idag och försökt läsa ut nyckeln men den vill inte. Testat dos1.3 samt 1.4 när jag startat o stänger av och dos32 hittar spelaren och trycker read så står han bara still och läser ej ur nyckeln. Tror att min sata sitter på ff00 men verkar inte fungera o läsa ur nyckeln.

Testade att köra med diskett via dos16 det gick inte heller står bara error och han läser ej ur nyckeln. Vore tacksam om ngn duktig kunde säga hur jag skall göra för att få ur nyckeln ur denna enkla spelare.

Gärna på ett enkelt stegat sätt så man förstår kan inte så mkt om data termer.

testade att köra jungle oxå och låta släden vara ute men det gick inte heller.

Så nu är jag tömd på ideer och vill bara kunna sätta mig ned o njuta lite 360.

Tacksam för svar.

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Har du provat att stänga av och sen sätta på driven i snabb följd?
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Vad använder du för att ge spelaren ström? 360'n eller ett connectivity kit? (kika på länkarna under om du är osäker på vad ett connectivity kit är)

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=889&xSec=89 (Maximus 395:-)

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=942&xSec=89 (CK3 Lite 495:-)

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=943&xSec=89 (CK3 Pro 595:-)

*edit:*

Har du läst guiden här förresten?: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=32662
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Mar 2008
    Respekt
    0
    Har testat att sätta på och stänga av i snabb följd. Använder mig av 360 powerknapp har aldrig behövt använda connectivity kit. Jag utgick från den guiden men använde en diskett istället. Som sagt lite osäker på varför det inte går.

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Tror du ska testa med ett connectivity kit ... Maybe that´s your solution ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Mar 2008
    Respekt
    0
    Men om man stänger av 360 o sätter på den via strömknappen o dos hittar Vad6038 så borde väl den läsa ur firmwaren. Eller gör conectivity kit ngn skillnad där? För jag kan tycka som flashat andra BENQ att om han hittar spelaren vid av och på tryck så borde han läsa vilket den inte gör utan bara står still o tuggar.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Ett connectivity kit är bra mycket snabbare vad gäller stänga av och sätta på, det är det som Xager menar, inte som 360'n den tar några sekunder innan den slocknar... den slocknar inte direkt... det gör den förresten inte äns om du drar ur ström kabeln, tar någon sekund eller så innan den dör då också, därav rekomenderas du att använda ett connectivity kit, visst en 360 kanske fungerar för många, men det är bra mycket smidigare med ett connectivity kit och chansen är mycket större att det faktiskt fungerar som den ska
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. Guide: Flashning av BenQ VAD6038
    By pemani in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 21:01
  2. C4EVA iXtreme Benq V1.1 rev2 & xtreme version
    By Playtoy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-11-18, 11:40
  3. BenQ VAD6038 firmware
    By musse1 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 16:46

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner