Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: wave 3 patch på 1.4 problem

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    wave 3 patch på 1.4 problem

    min box är bannad så jag bryr mig inte så mycket om live delen, har wave3 patchen och har använt denna på säkert 10 spel utan problem, har nu laddat ner prototype och när jag sätter i skivan i boxen säger den att jag måste uppdatera och gör det "disc unreadable". Många känner säkert till det här problemet men:

    Jag laddade ner den senaste uppdateringen från xbox.com händer inget när jag sätter i skivan och såg sen att det är samma version som jag har. När jag tar ur hårddisken i boxen funkar spelet perfekt. Någon som har en lösning till detta problem?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av P0rNy Visa Inlägg
    min box är bannad så jag bryr mig inte så mycket om live delen, har wave3 patchen och har använt denna på säkert 10 spel utan problem, har nu laddat ner prototype och när jag sätter i skivan i boxen säger den att jag måste uppdatera och gör det "disc unreadable". Många känner säkert till det här problemet men:

    Jag laddade ner den senaste uppdateringen från xbox.com händer inget när jag sätter i skivan och såg sen att det är samma version som jag har. När jag tar ur hårddisken i boxen funkar spelet perfekt. Någon som har en lösning till detta problem?
    att använda en ixtreme som kan läsa wave 3 partitionen på dvd:n, den letar efter den men finner wave 2 istället, vanligt fel med fulpatchade backuper. du kan testa tömma cachen på hdd:n, men det lär troligen inte hjälpa.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    För att tömma cache sök i forumet på NHL 09 så hittar du en knappcomboguide eller kika i FAQ, det bör stå där med.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    testade o rensa cachen, funkade inte tyvärr :\ tror ni det funkar om jag formaterar den?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av P0rNy Visa Inlägg
    testade o rensa cachen, funkade inte tyvärr :\ tror ni det funkar om jag formaterar den?
    nej, jag tror inte det hjälper, tyvärr. du kan prova om du inte tycker det är för jobbigt eller inte har något av värde på den, det är det enda sättet om du verkligen vill veta, vi kan inte gissa oss fram. återkom om du lyckas starta det, annars antar jag att det inte ordnade sig.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Är det en fulpatchad Wave3 skiva så kan det bero på det.
    Kan även bero på mediet, kör du Printable, prova isf en Silver Surface eller tvärtom på Verbatim.
    Dammig eller trött laser.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Är det en fulpatchad Wave3 skiva så kan det bero på det.
    Kan även bero på mediet, kör du Printable, prova isf en Silver Surface eller tvärtom på Verbatim.
    Dammig eller trött laser.
    fulpatchad är den ju men som sagt så funkar spelet om jag tar ur hårddisken men det är ju tråkigt att inte kunna spara spelet, ska formatera hårddisken o testa, lite save games man inte vill bli av med egentligen men skit samma.

    Har läst runt lite överallt om folk som får den "disc unreadable" när dom försöker uppdatera och alla får tipset att ladda ner senaste uppdateringen och den har jag ju redan.

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    funkade inte o formatera, så det blir väl o flasha om eller köpa spelet när de kommer hit helt enkelt

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Kan det inte vara så att spelet kräver att dashboard är patchad till "wave3" nivå för att spelet ska funka?

    I så fall borde det ju räcka med att trycka i en äkta skiva med wave3 en gång så att det uppdateras och därefter fortsätta med patchningar

    Bara en tanke.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av nissepuck Visa Inlägg
    Kan det inte vara så att spelet kräver att dashboard är patchad till "wave3" nivå för att spelet ska funka?

    I så fall borde det ju räcka med att trycka i en äkta skiva med wave3 en gång så att det uppdateras och därefter fortsätta med patchningar

    Bara en tanke.
    varje nytt spel kräver ofta något som ska ändras eller läggas in. det har kommit upp på alla nya wave 3 spel jag startat. du måste lägga in denna lilla update, som ant. är unikt för varje spel. förr hände det då och då att man var tvungen att uppdatera, men nu tycker jag det händer rätt ofta när man petar in ett nytt spel.

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    fast borde inte den uppdateringen även behövas om jag inte har hårddisken i?

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av P0rNy Visa Inlägg
    fast borde inte den uppdateringen även behövas om jag inte har hårddisken i?
    NXE uppdateringar läggs på HDD/MINNE

    iaf. initialt från gamla dash till NXE dash.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av P0rNy Visa Inlägg
    fast borde inte den uppdateringen även behövas om jag inte har hårddisken i?
    *edit*

    pendragon hann före.

    *edit 2*

    pendragon, eh, man behöver inte ha minne eller hdd för att lägga in dem, alltså läggs dem vid dashboard, i en minneskrets på moderkortet.

    de gamla boxarna har inte inbyggt memcard och eftersom de kan lägga in den uppdateringen så krävs ingen speciell lagringsmedia.
    Last edited by int21; 2009-06-10 at 17:59.

Liknande diskussioner

  1. Ixtreme 1.4 + Wave 3 + Wave 3 patch?
    By mgpublic in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 18:32
  2. Problem med min flashade PSP
    By mojje13 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 11:29
  3. PS2 problem: Laser o mekanism på ""stora" och slim
    By Mammas_kille in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-11, 12:02
  4. "Litet" xbox problem
    By oBoi in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 10:15
  5. Problem vid bränning med Nero
    By lintax in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-16, 22:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •