Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 56 av 56

Diskussion: GUIDE: Installera CFW på PSP-3000 och 2000

  1. #31
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Om ni Sleepmodar era PSP enheter glöm bara inte att den drar lite mer ström än helt avslagen
    Ladda, ladda o ladda igen låt inte batteriet ta slut på ström helt så det skadar cellerna.

    Men för guds skull, lär er boota maskinen från kallstart, annars har ni skrikiga ungar på halsen när ni beger er på semestern, för de lär spela tills batterierna dör *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  2. #32
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Snabb fråga,
    Köpte en PSP här om dagen på Game med FW 5.02...
    Såg det här och vart överlycklig då jag först trodde att det inte gick att flasha PSP av 3000 modell. Dock ser jag nu att min är av modell 3004(!?)..

    Spelar modell någon roll eller är det FW som räknas här bara det är 3k modell?? Tack för svar

    EDIT: Jag såg att det fungerade. Och det funkar prima. Yes yes! ^^
    Last edited by Erikaf; 2009-07-11 at 23:06.

  3. #33
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Bra guide!

    Jag har några frågor (är nybörjare och äger inget PSP):

    1. Jag vet att detta inte är custom firmware, men kan man säga att det är som custom firmware som man laddar efter man startat PSPet, varje gång?

    2. Kan jag göra samma saker med ett PSP-3000 med detta hack som med ett gammalt tjockt PSP med CFW?

    3. Det som jag vill göra är att köra SNES-emulator och homebrew PSP-spel, fungerar det bra med detta hack?

    Tacksam för svar!

  4. #34
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    1. Det är CFW bara det att den läggs i ramet istället för på systemminnet

    2. Ja, allt utom saker som kräver omstart såklart

    3. Ska funka bra.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  5. #35
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Grymt, tack!

    Satt precis och meckade med xchat för att kunna logga in på irc. Är riktigt sugen på ett PSP nu

  6. #36
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag laddade ned uppdateringen från sonys egna hemsida, förstör det psp´ns flasning då?

    ska testa att formatera om den när jag kommer hem, för alla spel försvann från "game" menyn och mina apps gick ej att starta!

    vore tacksam för svar =/

  7. #37
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av xbenjiboyx Visa Inlägg
    Jag laddade ned uppdateringen från sonys egna hemsida, förstör det psp´ns flasning då?

    ska testa att formatera om den när jag kommer hem, för alla spel försvann från "game" menyn och mina apps gick ej att starta!

    vore tacksam för svar =/
    Ja, det förstör flashningen, du måste flasha om igen.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  8. #38
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag har 5.01 firmware

    Det går bra att hämta 5.03 firmware och installera den?

  9. #39
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av klauzer Visa Inlägg
    Jag har 5.01 firmware

    Det går bra att hämta 5.03 firmware och installera den?
    Det måste du göra om du vill kunna installera ChickHEN
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  10. #40
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av xbenjiboyx Visa Inlägg
    Jag laddade ned uppdateringen från sonys egna hemsida, förstör det psp´ns flasning då?

    ska testa att formatera om den när jag kommer hem, för alla spel försvann från "game" menyn och mina apps gick ej att starta!

    vore tacksam för svar =/
    Japp men det svarade redan Xager på, detta diskuteras här: http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37420

    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Ja, det förstör flashningen, du måste flasha om igen.
    japp, läs ovan
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #41
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag har nu installerat ChickHEN.
    Vad är det som ska stå för system software. För jag har 5.03 GEN-A (FULL).

    Ska det inte stå ChickHEN? Är det meningen man ska ladda den varje gång?

  12. #42
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Ok nu står det bara 5.03

    Och vad har hänt?

  13. #43
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av klauzer Visa Inlägg
    Ok nu står det bara 5.03

    Och vad har hänt?
    Man ska väl trycka på nån bild varje gång man startar om den.
    There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

  14. #44
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Menar du Chickhen? Där finns det 4 eller fem bilder. Dessa heter något som slutar på a, b ,c ,d vilken ska man trycka på?

  15. #45
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av klauzer Visa Inlägg
    Menar du Chickhen? Där finns det 4 eller fem bilder. Dessa heter något som slutar på a, b ,c ,d vilken ska man trycka på?
    Mm Chickhen menar jag, men jag har inte det själv. Jag har kollat runt lite, verkar vara lite olika sätt att trigga det. Vissa öppnar en bild som heter Eggsploit. Andra öppnar ingen bild alls utan bara idlar på bilden längst ner. Vet faktiskt inte riktigt hur det är.
    There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

  16. #46
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av klauzer Visa Inlägg
    Menar du Chickhen? Där finns det 4 eller fem bilder. Dessa heter något som slutar på a, b ,c ,d vilken ska man trycka på?
    Som jag fattat det så ska man inte klicka på någon, man ska bara gå in i mappen och vänta.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  17. #47
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    heej hjällp snälla. när jag startar om mitt psp återställs den till vanliga firmware, då jag måste hacka igen. pls help

  18. #48
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    använd sök funktionen här på forumet eller googla lite, det finns metoder för att få den att autostarta detta, MEN inte om du bryter strömen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #49
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Ett tips till alla som vill köpa psp 3000. 90% av alla 3000 som finns i butik nu har FW 5.70 som inte går att hacka bara ett tips innan ni köper och kommer hem besvikna
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  20. #50
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Ett tips till alla som vill köpa psp 3000. 90% av alla 3000 som finns i butik nu har FW 5.70 som inte går att hacka bara ett tips innan ni köper och kommer hem besvikna
    den kanske går att hacka snart http://www.psp-hacks.com/2009/12/26/...ll-psp-models/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #51
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Kan vara fejk.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  22. #52
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Kan vara fejk.
    Månger säger att den är fejk och det tror jag på
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  23. #53
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Har följt er guide nu och får det inte att fungera. Köpte en psp med fw 4.20, laddade ner 5.03 från länken ni hade så det är orginal 5.03 på den nu, men när jag gör chickHEN proceduren så låser den sig bara som i filmen som var länkad här i tråden. Men när jag provar igen så blir det bara lika. Har provat upp mot 100ggr, har även provat ett 10 tal metoder som folk på youtube hävdade skulle funka varje gång. Har nollställt den och formaterat kortet tre ggr och gjort om hela proceduren. Har ett sandisk memory stick pro duo 4gig med magic gate stöd köpt på kjell & company så det borde inte vara fejk. Det jag tycker är konstigt är att ingen annan verkar ha haft samma problem. Skulle vara väldigt tacksam för svar ifall det finns nått bra sätt att triggra det eller få det att fungera helt enkelt. MVH

  24. #54
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Löste det.

    Citat Original inlägg av halwar Visa Inlägg
    Har följt er guide nu och får det inte att fungera. Köpte en psp med fw 4.20, laddade ner 5.03 från länken ni hade så det är orginal 5.03 på den nu, men när jag gör chickHEN proceduren så låser den sig bara som i filmen som var länkad här i tråden. Men när jag provar igen så blir det bara lika. Har provat upp mot 100ggr, har även provat ett 10 tal metoder som folk på youtube hävdade skulle funka varje gång. Har nollställt den och formaterat kortet tre ggr och gjort om hela proceduren. Har ett sandisk memory stick pro duo 4gig med magic gate stöd köpt på kjell & company så det borde inte vara fejk. Det jag tycker är konstigt är att ingen annan verkar ha haft samma problem. Skulle vara väldigt tacksam för svar ifall det finns nått bra sätt att triggra det eller få det att fungera helt enkelt. MVH

    Jag löste det genom att göra en till mapp som hette ChickHEN R2 och ha fler bilder a-g.
    Här är en länk till videon som hjälpte mig: http://www.youtube.com/watch?v=dvUUb...ayer_embedded#

  25. #55
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    71
    Respekt
    17
    Tja, jag har nu följt denna guide, men spelen fungerar ändå inte, har allt som står där och CFW 3.30 men kan inte öppna den heller, hjälp någon???

  26. #56
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    tänkte uppdatera med en ny guide när som helst !
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. test
    By MaCRo in forum Test
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-09, 23:04
  2. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 10:25
  4. testing
    By EvilBoY in forum Test
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 17:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •