Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Neo4

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0

Post Neo4

Hellu..

Just monterat min Neo4. PS1 CD-R funkar, PS2 CD-r funkar, PS2 pal orginal funkar, REG1 DVD funkar... Men det är lite krånligt.. jag måste reseta några gånger för att spelet ska starta (även mina orginal köpta spel), Sony Computer Entertainment loggan kommer upp, men sedan kommer inte Playstion 2 texten upp utan spelet startar eller så måste jag reseta å då startar spelet... Sedan rullar bilden när jag kör DVD r1, jag har RGBkabel...
    /Anders Malmgren

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vad dina problem med att spelen inte går igång har jag inget svar på, möjligen att du har någon dålig lödning eller skadad kabel som stör.

Att bilden rullar med NTSC beror på att din TV inte klarar 60Hz.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0

Det funkar nu.. var bara det att man måste starta consolen utan någon skiva i, lite lamt av de som gjort Neo4 att det är så, för de är ju trots allt orginalspel (brända spel funkar direkt)...

Spel som är i NTSC funkar utmärkt, är enbart DVD som rullar, å min vanliga DVDspelare har inga problem att visa R1 filmer på samma TV... Ska prova att köra PS2 DVD på min bio projektor imorn.. DEn ligger ju på 60Hz... Men har svårt att tänka mig att det skulle ha med bildfrekvesen att att göra...
    /Anders Malmgren

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Ring 08-615 21 60 och fråga efter Alve.

Vid telefonsupport kan vi prova samma typer av spel som du har problem med på en av våra PS2 med NEO4.

Du kan även få tips om vilka lödpunkter du kan prova att plocka bort ifall det är chipet som gör att bilden rullar med DVD.

Prova t.ex. att ta bort anslutningarna för "makro off" (42 och 43)

Se http://www.psxcare.com/support/forum...ML/000001.html för en lista på vad de olika anslutningarna används för.

Att spel endast startar efter avstängning har vi nog bara sett på vår NEO4+Origa PS2. Det kanske är ett monteringsfel som orsakar detta, som både du och jag råkat ut för isåfall :-)

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0

Men skumt att det funkar med NTSC spel å inte REG1 DVDer, för det är ju samma format (720x480, 27.97 fps).

Ska prova att ta bort de pinnarna du sa å se om bilden rullar då..
    Var ju jävligt små lödöar, men efter att jag plocka fram mitt gamla lödmikroskåp som ståd å skräpa i ett skåp var det lugnt, så jag lär ju inte lött annat än vad era beskrivningar sagt.. men jag vet ju inte vad varje lödpunkt har för singnaltyp, men jag ska kolla in schemat du gav länk till...

Jag har ett orginal spel Tekken Tag, det funkar efter reset, sedan har jag de flesta senaste kalisto å Static releaserna å de spelen funkar direkt utan problem.. Välldigt smutt... .så totalt är det väll 25-30 CDR spel jag testat med NEo4 som funkar perfa, även EA spel, men jag antar att kalisto crackar EA spelen själva innan de släpper dem?...
    /Anders Malmgren

Liknande diskussioner

1. NEO4 + Action Replay 2
    By killer in forum NEO4 - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-07-01, 06:16
  2. skumma neo4 chip & autoeject?
    By drummelpicard in forum NEO4 - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-02-14, 23:36
  3. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2002-02-11, 15:42
  4. Hansii PS2 + Neo4 problem
    By Smudge in forum NEO4 - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2001-12-23, 15:04
  5. Neo4 VARNING!!!
    By ktd in forum NEO4 - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2001-12-07, 00:11

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner