en kille kom igår med en liteon läsare, från en xbox han fått tillbaka från lagning i fredags förra veckan. tyckte det såg ut som vilken vanlig lite on som helst.
jag hade en nyformaterad dator, så jag trodde den spökade lite. men ja fick inte datorn att läsa av nyckeln, den hängde sig hela tiden. läsaren försvann från JF och den ploppade bara upp efter man startar om datorn.
tänkte ja testar en gammal xbox hårddisk och installerar samma saker jag hade utan uppdateringar i windows med enbart dom viktigaste drivrutinerna och spec inga andra raid drivrutiner.
ändå fick jag exakt samma problem, min BENQ läsare gick att läsa ur och flasha skitenkelt, men just den här lite-on läsare bråkade som FAN med mig.
jag tänkte skitsamma kör med dosflash då, självklart poppar läsaren upp i dosflash och ja tänkte nu ska det fungera, men nej. exakt samma sak! den hänger sig i dosflash med, när den ska läsa av keyn så fryser den ngn sekund och säger att det inte finns ngn läsare. när man skriver dosflash igen, finns inte läsaren på listan längre. inte heller när man skriver dosflash gången efter fungerar det, utan då fastnar listan.
det står april 2009 på lite-on läsaren. min fråga nu, är det jag som gör ngt fel, eller är det läsaren? jag har inte hunnit testa ngn annan lite-on läsare, men benq funkade fint.
dessutom har jag flashat hur många lite-on som helst tidigare med just den datorn och samma uppsättning med saker, utan problem. men nu vill den inte.
sammanfattning: läsaren visar sig i JF, JF hänger sig när man ska läsa av nyckeln. samma problem i dosflash, läsaren försvinner direkt efter.
känns som jag testat allt säg bara att läsaren e för ny annars känner ja mgo för mongo
som sagt, stod april 2009 på den och den kom tillbaka från service i fredags
Bookmarks