Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: blueray i xbox?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2006
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    147
    Respekt
    18

    blueray i xbox?

    Tänkte kolla om det kommer en blueray läsare till 360 eller kommer dom fortsätta med dvd skivor?
    Vore ballt o kunna fortsätta vägra playstation

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag har inte hört något om att dom skulle släppa någon blue ray spelare till 360'n, men det är inte omöjligt att dom gör det i sinom tid... eller så släpper dom en helt ny konsoll med blue ray =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    blu-ray heter det.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Tveksamt, dom släppte en HD-DVD läsare som var extern:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360_HD_DVD_Player

    Dom kommer definitivt inte att göra spel i blu-ray-format då det bara vore galet. Dom kanske kommer att släppa en extern drive med jag tror inte att det kommer att komma en intern iaf, vore för dyrt och onödigt.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2006
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    tänkte mest i o med att blue ray e det nya formatet o hd död...Man har ju hd tillägget redan

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Dragonzilla Visa Inlägg
    tänkte mest i o med att blue ray e det nya formatet o hd död...Man har ju hd tillägget redan
    Japp, men dom har dom väl slutat tillverka och sälja nu har jag för mig?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Inte för att det var nödvändigt med det här inlägget men ialf så är det förvånansvärt många som inte vet att det stavas bluray inte blueray .... Trodde nog samma en gång i tiden men nu har jag funnit den rätta vägen
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Väldigt osannolikt. Dels så är det ju Sony som ligger bakom det mesta av Blu-ray, det skulle alltså både vara en prestigeförlust och att de skulle behöva betala pengar till Blu-ray Disc Association för varje Blu-ray-enhet de sålde. Men framför allt så är det onödigt. Det skulle bli en dyr extraapparat för konsumenterna att köpa så här sent i konsolens levnad. De flesta spel klarar de ju dessutom att pressa in på en dual layer-DVD och i värsta fall är det ju bara att pressa en till DVD. Playstation 1-spel hade ju både tre och fyra skivor till ett spel mot slutet av levnaden. Optiska diskar är väldigt billiga att tillverka.

    Nästa konsol de gör däremot kommer säkert att ha ett mycket större format, men det behöver ju i så fall inte vara Blu-ray utan kan lika gärna vara ett eget format. Dreamcast, Gamecube och Wii har ju alla haft lite udda format utan att det varit några problem.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2006
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    sant sant..tänkte mest att det vore praktiskt o kunna spela bluray skivorna i konsolen istället för o behöva handla en spelare till...men mediabänk bärjar bli trång nu..men 360, hdd tillbehöret..tvix + extra hårddisk

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jag har hört ett sånt rykte, men sen har jag hört massor med rykten om chipplösningar till Ps3 och 100% Livesäkra lösningar till 360 med

    Tro inte allt som står på löpsedlarna
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Full Fall 2007 Update Details Revealed: DivX Confirmed
    By s-p-d in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 53
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 10:37
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  4. 6.3.2 Fastest way to transfer files between two XBOX Consoles using FXP
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-17, 22:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •