Hejsan alla!
Min första post på detta hjälpsamma forum. Nu är det min tur att be om hjälp.
Jag har för andra gången fått RROD-problem med mitt xbox360. Första gången fick jag för cirka 2 månader sen, men jag lät xboxen stå några timmar, sen funkade det fint igen.
Men nu har jag som sagt fått problem igen, närmare bestämt 0102-error. Som tur är har jag tre månader kvar av Microsofts 3åriga garanti. Problemet ligger nu vid garanti-sigillet.
Butiken som jag köpte det ifrån har satt dit sitt egna garanti-sigill där (De flashade xboxet åt mig), och Microsoft-sigillet syns inte till någonstans. Jag har kontaktat butiken och frågat om de kan åtgärda detta, men har ej fått svar än.
Jag har kollat här på psxcare och sett att man kan köpa egna sigill och sätta dit. Min fråga lyder nu;
Eftersom jag köpte mitt xbox i augusti/september 2007 (Antar att det är tre år gammalt i september, då garantin från microsoft går ut då) måste jag då ha ett gammalt garanti-sigill på? Det jag tänker på är ju om de får in mitt gamla xbox och det har ett av de nyare garanti-sigillen på, borde inte det väcka uppmärksamhet?
För att bryta ner allt i en ekvation;
Gammalt xbox360 + ny "version" av garanti-sigill + skicka till MS support = Bra eller Dåligt?
Tack på förhand!
Bookmarks