Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 39 av 39

Diskussion: Garanti-sigill fråga

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Såhär fungerar det.
    Man tillverkar moderkort o lagerför för reservdelsmaskiner med.
    Man får tillbaka samma typ av moderkort man skickat in men med nyare kylsystem alt extra flänsar.

Att byta moderkort från Ikke HDMI till sådana med HDMI är inte lönsamt om man har ett lager kvar av redan tillverkade nya o fräscha moderkort eller reparerade.

Att de är snälla o byter DVD läsaren är för att de vill förhindra Flashning + att du som kund skall kunna fortsätta använda din konsoll fastän du kanske slarvat med dammsugningen
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg

Att de är snälla o byter DVD läsaren är för att de vill förhindra Flashning + att du som kund skall kunna fortsätta använda din konsoll fastän du kanske slarvat med dammsugningen
    Jasså, källa till den informationen?

Eller är det kanske så att det är betydligt enklare för de kanske inte så extremt tekniskt välutbildade biologiska robotarna vid löpande bandet att bara plocka fram ett nytt moderkort + en dvdläsare som redan är programmerad med rätt unika nyckel för det nya moderkortet än att behöva lära sig hur man flashar om alla olika varianter av dvdläsare som kan tänkas komma in....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    *suck*
    Du har ju faan Terminator på hjärnan 24/7...

"Tjeckiska fabriken har inga robotar som är automatiserade., däremot har de underbetalada människor."

Vissa Benq eller Hitatchimaskiner kommer tillbaka med exakt samma läsare.. Ja jag har skickat in en enhet själv för två-tre månader sedan o fick tillbaka exakt samma läsare men med nytt moderkort...

Många nya Elitemaskier har vi hittat spår av Frigolit etc i... Konstigt då om robotarna skär upp kartonger, plockar ut läsare ur skyddsplast ur frigolitlådor som inte är ESD säkra o slänger i dem i maskinerna..

Ja jävlar vad avancerat.

och Fingeravtryck / hårstrån lämnar de med... kanske en T-888 modell ?
    Faan jag måste låta bli o titta på Sarah Connor Chronicles på kvällarna
    Last edited by Pendragon; 2009-09-17 at 14:30.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    inte så extremt tekniskt välutbildade biologiska robotarna
    Inte robothår, tjeckhår.
    Som Milan Baros.

http://www.resimvadi.com/data/media/120/milanbaros1.jpg
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Inte robothår, tjeckhår.
    Som Milan Baros.

http://www.resimvadi.com/data/media/120/milanbaros1.jpg
    Undrar om vi skall Klona DNA strängar ur hår vi hittar i lådor efter service "när de är nyutbytta" så kanske man får folk som är Billiga o jobbar på fort

Löner på en kopp kaffe o en jordnöt o mdagen är nog drömscenariot för många snåla arbetsgivare
    / Pendragon

Registrerade
    Jul 2008
    Respekt
    17
    Någon som vet hur mycket det kostar att frakta hem en box som inte blir godkänt av service verkstaden i tyskland?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Outzider Visa Inlägg
    Någon som vet hur mycket det kostar att frakta hem en box som inte blir godkänt av service verkstaden i tyskland?

När jag pratat med dem o fått ett brev hem fick jag se en summa på 80Euro för att de skulle reparera...
    Ibland är de snälla o skickar tillbaka maskiner som inte lagats gratis eller så beslagtar de konsollerna ???

Personligen skulle jag be dem skrota skiten om jag visste att den var flashad o återställd o om de kommer på en än att be dem skicka tillbaka den till oss mot betalning.
    / Pendragon

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Microsoft skickar alltid tillbaka xboxarna gratis. Enda undantaget var när dom fick nog av alla boxar vi skickade in och lade dom i skamvrån...

Ser dom att boxen är modifierad så skickar dom tillbaka den med ett brev "tampered console, will not repair"

Är det garanti kvar för felet så fixar dom den gratis.

Har garantin gått ut så erbjuds man reparation för 80 Euro. Men det gäller alltså bara "original" boxar, är boxen bannad eller dom ser att den är modifierad så får man inte fixa-för-80-euro erbjudandet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2008
    Respekt
    17
    Tack för svaren.

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

1. Fråga ang CK3.
    By Snusgubben in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-03-04, 14:41
  2. Swappad DVD, garanti fråga?
    By homieee in forum XBOX 360 - Allmänt