Jag har nu köpte ett nytt Wii till min kära sambo, sedan jag försökte mig på att chipa det gamla själv. Det hade epoxy runt chipet och när jag värmde upp det och försökte knäcka bort epoxyt så följde några löddningar med och några desperata försök att rädda det, slutade med att jag köpte ett nytt färdig chippat med WiiKey 2.
Så nu har jag fått strikta order att inte "pilla sönder" detta Wii:et med.
- Jag köpte Wii:et för 1 vecka sedan och misstänker att det är firmware 1.9s på Wiikey2 men är inte säker, kan man se det någonstans?
- Min firmware på wii:et är 3.3E kan jag uppdatera detta via Internet utan att förstöra något?
- Jag testade Pro Evolution Soccer 2009 PAL, men då kom det upp en ruta som ville att jag skulle uppdatera mitt Wii. Men det vågade jag inte, är det en firmware uppdatering som sker här? Och så fall kan den förstöra något?
Har försökt läsa på en hel del, men tycker inte jag fått riktigt helt svart på vitt att det är okej att uppdatera firmware på wii:et, visa säger att det är okej, andra inte. Visa säger att man kan uppdater via Internet andra inte. Visa säger att man skall köra updateringen när spelen kräver det, andra inte....
En annan fråga, kan man på något enkelt sätt få Wii:et att fungera som en DVD-spelare och spela filmer från den, det måste vara så enkelt så att man bara stoppar in skivan och trycker på någon av rutorna som dyker upp i början, annars så blir det försvårt för sambon....
Bookmarks