Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Skype Headset

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Skype Headset

    Jag har en PSP Slim & Lite (2004 - flashad på psxcare för någon vecka eller två sedan) och köpte:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=849&xSec=103

    Jag kör med andra hörlurar och tycker ljudet ut är helt ok. Anledningen till att jag köpte headsetet var Skype, och jag testade ringa skype testsamtal igår.
    Mic:en i headsetet var helt värdelös. Den enda gången man kunde höra vad jag sa var om jag höll mic:en ca. 1 cm från munnen och pratade jättehögt.

    Så, min fråga är, finns det någon inställning eller annat jag kan göra för att mic:en ska fungera bätte?

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Inte mycket till svar så kan bara anta att headsetet är skräp och att ni vet om det, tycker därför det är dåligt av er att sälja det som ett skypeheadset!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har inte testat headsetet själv och vi har inte fått några klagomål på det tidigare. Har inte koll på skype för psp, tycker inte skype fungerar speciellt bra ens på min pc med special skype trådlös telefon...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av kungengunde Visa Inlägg
    Jag har en PSP Slim & Lite (2004 - flashad på psxcare för någon vecka eller två sedan) och köpte:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=849&xSec=103

    Jag kör med andra hörlurar och tycker ljudet ut är helt ok. Anledningen till att jag köpte headsetet var Skype, och jag testade ringa skype testsamtal igår.
    Mic:en i headsetet var helt värdelös. Den enda gången man kunde höra vad jag sa var om jag höll mic:en ca. 1 cm från munnen och pratade jättehögt.

    Så, min fråga är, finns det någon inställning eller annat jag kan göra för att mic:en ska fungera bätte?
    Hörlurarna i headsetet är riktigt kissiga, det har jag skrivit en recension om tidigare på vårt kära forum
    Mickken på det headsetet är inte 100% den heller men kör du oficiella headsetet som kostar 250 kr mer + Socom headsetet med mick får du skapligt ljud.
    Skype ör inte jordens bästa, VoIP med Fukirup * också recencerat o gjort videos på* med officiella headsetet o Socom lurarna funkar kanon.

    Citat Original inlägg av kungengunde Visa Inlägg
    Inte mycket till svar så kan bara anta att headsetet är skräp och att ni vet om det, tycker därför det är dåligt av er att sälja det som ett skypeheadset!
    Hade du väntat några timmar så hade jag svarat, jag brukar svara på meddelanden nästan direkt beroende på om jag har mycket o göra när jag sitter o moddar eller om jag ahr en liten paus o tid över.
    Men jag går igenom forumet rätt ofta de dagar jag jobbar o även andra av våra medlemmar.

    Det marknadsförs som just SKYPEheadset hos våra leverantörer o vi kan inte kladda med en spritpenna på kartongerna o skriva "Skypekompatibelt".

    Seriösa personer kör inte skype
    Skype öppnar portar i folks datorer o gör dessa sårbara för attacker då de själva trollar med egna regler o kringgår routrar.

    Knappast kul när erik 12 år raderar filer på din dator men... Spotify har samma bugg o bojkottas givet av seriösa företag med seriös internetpolicy.

    Inte ens med Sonys egna "Skype kompatibla" headsets får du 100% kristallklart ljud. men prislappen är betydligt högre.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    1) Om skype är bra eller inte för _mig_ är väl ändå upp till mig. Jag reser en hel del med jobbet och har en flickvän som gör likadant, skype har sänkt våran kombinerade teleräkning med 1500:- eller så i månaden.

    2) Jag köper mer än gärna det officiella headsettet, problemet (och anledningen till att köpte kopian) är att jag inte kan hitta det officiella någonstans.

    3) Jag visste att hörlurarna var dåliga, jag läste recensionen innan jag köpte headsettet och även i butiken sa ni det när jag köpte det så det tackar jag för.

    4) Mitt problem är inte att det är dåligt ljud i micen, mitt problem är att det är _inget_ ljud om jag inte håller den 1cm från munnen och pratar jättehögt. För mig är detta samma sak som att det inte fungerar alls.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kom in till butiken igen då och prova ett annat exemplar, du kanske hade otur och fick en trasig.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Kom in till butiken igen då och prova ett annat exemplar, du kanske hade otur och fick en trasig.
    Tack!
    Jag dyker upp i slutet på nästa vecka (bortrest just nu).

Liknande diskussioner

  1. Headset till xbox 360
    By maddiy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-29, 12:05
  2. Headset med spelljud + chat?
    By lejonel in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 28
    Senaste inlägg: 2009-04-26, 21:31
  3. Headset till ps3
    By Draob in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 16:09
  4. Headset psp skype
    By surfarn88 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-23, 06:03
  5. Headset till ps3?
    By Raymond in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 22:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •