Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Wiikey2 problem

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    0

Question Wiikey2 problem

Hej

Har problem med att starta brända spel i mitt wii chippat med wiikey2, ibland fungerar spelen och ibland blir det read error? Är detta vanligt, händer aldrig tex på 360 spelen men wii läsaren kanske är känsligare?

Har nu köpt ny extern brännare och försökt bränna i 1x hastighet med verbatim skivor. Mario Galaxy fungerade igår, inte idag, blir bara read error?

Var in med spelet till psxcare och då fungerade såklart 5 olika spel som butiken testade....

Är det vanligt att wii skivorna bråkar, det verkar ju vara ett vanligt problem när man läser i forumet?

Kan man starta spel från SD kort till wii, har tröttnat på att bränna skivor som får read error när man vill spela dom.

/Stefan

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av stizze74 Visa Inlägg
    Hej

Har problem med att starta brända spel i mitt wii chippat med wiikey2, ibland fungerar spelen och ibland blir det read error? Är detta vanligt, händer aldrig tex på 360 spelen men wii läsaren kanske är känsligare?

Har nu köpt ny extern brännare och försökt bränna i 1x hastighet med verbatim skivor. Mario Galaxy fungerade igår, inte idag, blir bara read error?

Var in med spelet till psxcare och då fungerade såklart 5 olika spel som butiken testade....

Är det vanligt att wii skivorna bråkar, det verkar ju vara ett vanligt problem när man läser i forumet?

Kan man starta spel från SD kort till wii, har tröttnat på att bränna skivor som får read error när man vill spela dom.

/Stefan
    Vilka skivor använderr du?Dom som funkar som jag provat: Verbatim DVD-R, TDK DVD-R, TRAXDATA DVD-R
    Bränn inte i 1x bränn i 6x
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    0
    Ska testa att byta skivor, ser nu att det verkar vara dvd-r som fungerar, tror jag bara har +r skivor. irriterande

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23
    Du kan ju slänga i SD/USB loader och köra spelen från SD kortet eller ännu bättre från en USB Hårddisk.

Registrerade
    Jun 2009
    Respekt
    0
    Jag har en Toshiba brännar som sitter i min DELL laptop, tillsammans med Nero 8 (3x hastigheten) och dvd-skivor som heter Princo så har jag inte haft några problem med att brända skivor (än så länge) men har bara bränt typ 5 olika spel.

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Deltajesus Visa Inlägg
    Jag har en Toshiba brännar som sitter i min DELL laptop, tillsammans med Nero 8 (3x hastigheten) och dvd-skivor som heter Princo så har jag inte haft några problem med att brända skivor (än så länge) men har bara bränt typ 5 olika spel.
    Bränn med imgburn och använd traxdata eller Verbatim skivor. Och du bärbaras brännare är rätt kassa köp en extern
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Registrerade
    Jun 2009
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Bränn med imgburn och använd traxdata eller Verbatim skivor. Och du bärbaras brännare är rätt kassa köp en extern
    Varför det, jag har ju inga problem, fungerar hur bra som helst (än så länge )

Liknande diskussioner

1. wiikey2 update blocker osv
    By Mark_III in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Senaste inlägg: 2009-03-21, 19:06
  2. problem med wiikey 2
    By Mark_III in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 14:06
  3. Wiikey2 eller dvd-r problem?
    By Wazzup_XD in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 15:50
  4. Problem med Wiikey2 och DVD-R?
    By Muzzle in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2