Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Fråga: PS3 Nätdel

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    20

    Fråga: PS3 Nätdel

    Hej,
    jag har ett PS3 80 GB från Japan, har läst att de flesta inte haft några problem med att köra sina import PS3or direkt i svenska uttagen. Men på baksidan av mitt PS3 står det på en kliserlapp: 100V~ 3.5 A 50/60 Hz
    vågar man köra den direkt till svenska 220 V uttaget ändå eller!?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kör "så det ryker" haha :-)

    Finns inga rapporter om PS3 som inte klarar 220V vad jag sett.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    20
    Men fan köppte jag 500W värstings stömomvandlaren då för X-DDD

    Jag kommer sörja mitt ps3 och gråta utanför butiken i en hel vecka om mitt ps3 pajjar bara så du vet...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Pajar den så är det den första jag hör talas om som pajar. Och när det brändes importerade 110v ps2r på den gamla goda tiden så hade vi inga problem att reparera dom, var bara en säkring och en zenerdiod som pajade om jag inte minns fel...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Stämmer bra det
    En stycke säkring o en likriktardiod var det enda vi behövde byta på Japanska o Amerikanska Ps2enheter som gick på 110Volt ist för 220v.

    Hade man otur stack strömmen in längre o drog med sig lite mer än nödvändigt.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Kör "så det ryker" haha :-)

    Finns inga rapporter om PS3 som inte klarar 220V vad jag sett.
    Så om jag har en PS3a från staterna så ska det inte skada maskinen att koppla in den i Svenskt uttag med enbart en adapter för kontakten, eller med svensk sladd, även fast det står 120V ~ 3.4 A på baksidan av den?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej det skall gå bra... lova säg till om det INTE gick bra så kommer jag ändra min rekommendation nästa gång någon frågar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Kopplade in min US PS3 60gb i väggen här i Sverige med en vanlig datorkabel. Verkar funka alldeles utmärkt! Inga tecken på överhettning än så länge efter 2 timmar.

    Tack för hjälpen!

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    48
    Respekt
    17
    Jag har kört min PS3 80gb från Kanada rakt in i väggen i snart 2år.
    Playstation 3 - Omoddat 3.55
    Playstation 3 Slim - 3.41 Jailbreakad med psfmod Nexus One
    Nintendo Wii - d2ckey
    PSP Slim Silver - CFW 5.00 m33-6
    XBOX 360 Elite (Jasper) - iXtreme 1.6

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av m0rt Visa Inlägg
    Jag har kört min PS3 80gb från Kanada rakt in i väggen i snart 2år.
    Undrar hur den mådde efter den behandlingen *skämttolkar det som att kasta in den i väggen *
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Ps3 PRO. FÖRSTA FUNGERANDE CHIPPET TILL PS3
    By Pendragon in forum Playstation 3
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2009-04-02, 10:02
  2. PS3: Ingen bild, inget ljud och blinkande kontroller
    By Henkolainen in forum Playstation 3
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 11:30
  3. Fråga om 160gb PS3
    By kekke2000 in forum Playstation 3
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 09:42
  4. PS3 som mediacenter
    By Game_Freak_se in forum Playstation 3
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-19, 09:29
  5. Samma fråga här som på ps3, varför 60gig+??
    By bmansweden in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 13:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •