Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Spela på realesedatum

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    21

    Spela på realesedatum

    Hej! Jag har några frågor angående spel på xbox 360. Vi säger att ett spel kommer tidigare ut att hämta,sedan bränner jag det. På gametrailer och microsofts hemsida står det att den kommer ut t.ex 17/06, medan på cdon och elgiganten står det 24/06. Kan jag spela det utan att bli bannad ifall jag spelar på den 17/06, eller måste jag vänta tills den 24/06 ? Men kan jag spela Offline under tiden, och sedan spela det på live när den kommer ut, utan att bli bannad ?

    MVH/ Max

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av satcrow Visa Inlägg
    Hej! Jag har några frågor angående spel på xbox 360. Vi säger att ett spel kommer tidigare ut att hämta,sedan bränner jag det. På gametrailer och microsofts hemsida står det att den kommer ut t.ex 17/06, medan på cdon och elgiganten står det 24/06. Kan jag spela det utan att bli bannad ifall jag spelar på den 17/06, eller måste jag vänta tills den 24/06 ? Men kan jag spela Offline under tiden, och sedan spela det på live när den kommer ut, utan att bli bannad ?

    MVH/ Max
    spela på du, att spela innan release är inget nytt och inget ms direkt bannar för. det händer hela tiden och affärer säljer spel för tidigt. det är en annan femma om du spelar det en månad innan.. men några dagar, en vecka är inga problem. att man säger man inte ska spela innan release är för de flesta personer ska sluta noja, men spela på du. frågar du denna fråga i xbox360 eller fw på efnet så kommer du få samma svar.

    det viktiga är att du INTE spelar på live med en release som INTE är verifierad med abgx360 (programmet). eftersom det är svårt att verifiera innan spelet är ute i affär, så brukar svaret vara, spela inte innan release. är det verifierat kan du spela på live med det innan release. det ska inte vara någon fara att lira det på offline när det inte är verifierat, men innan du kopplar upp dig mot live, se till att du installerar den verifierade backupen om du har installerat sedan innan.

    med original är det bara att spela på, även om det är före releasedatum, dock inte en månad i förväg.
    Last edited by int21; 2009-06-16 at 11:18.

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    21
    Tack för ditt svar !
    Jag har dock en fråga till angående ABGX360. När man verifierar ett spel, lägger ABGX något i ISO:n, eller checkar den bara att den finns i databasen och går att spel på LIVE ?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    All live spelas på egen risk, det finns inga 100% livesäkra chipp eller mjukvaror
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av satcrow Visa Inlägg
    Tack för ditt svar !
    Jag har dock en fråga till angående ABGX360. När man verifierar ett spel, lägger ABGX något i ISO:n, eller checkar den bara att den finns i databasen och går att spel på LIVE ?
    skrev det i inläggen innan, är backupen okej så rör den inte ison, stämmer den inte så patchas den (ändras). abgx360 kollar diverse värden i din iso och jämför med databasen.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    21
    Oftast när ett spel kommer tidigare än realese så misslyckas verifieringen, ska jag då vänta tills den finns på ABGX databas innan jag bränner den( för att inte behöva bränna två gånger. Jag väntar tills realese kommer ut innan jag går på LIVE ) ? Vad händer ifall man går på Live med ett spel som man har spelat, och sedan ser att det behövs verifieras, måste jag bränna om eller kan jag fortsätta spela det utan att bli bannad ?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av satcrow Visa Inlägg
    Oftast när ett spel kommer tidigare än realese så misslyckas verifieringen, ska jag då vänta tills den finns på ABGX databas innan jag bränner den( för att inte behöva bränna två gånger. Jag väntar tills realese kommer ut innan jag går på LIVE ) ? Vad händer ifall man går på Live med ett spel som man har spelat, och sedan ser att det behövs verifieras, måste jag bränna om eller kan jag fortsätta spela det utan att bli bannad ?
    UTAN VERIFIERING.

    1. spela inte när du är inloggat mot live.
    2. om du installerar spelet, avinstallera det och installera en verifierad backup innan du spelar det på live.

    MED VERIFIERING.

    1. spela.

    märker du att ett spel inte går igenom abgx360, spela det inte på live! bränn om det. läs denna tråd, alla dina frågor besvaras där!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av satcrow Visa Inlägg
    Oftast när ett spel kommer tidigare än realese så misslyckas verifieringen, ska jag då vänta tills den finns på ABGX databas innan jag bränner den( för att inte behöva bränna två gånger. Jag väntar tills realese kommer ut innan jag går på LIVE ) ? Vad händer ifall man går på Live med ett spel som man har spelat, och sedan ser att det behövs verifieras, måste jag bränna om eller kan jag fortsätta spela det utan att bli bannad ?
    vill du spara skivor, och onödig risk för ban: Vänta tills den går att verifiera =) brukar oftast dyka upp i tråden Int21 skapat som handlar om vilka releaser som går att verifiera inom 24 timmar efter att dom lagt in spelet i databasen, ganska många på det här forumet som är aktiva med att kolla spel som dom vill spela och när det väl går lägger dom in logg här mindre populära spel får du kolla efter själv, men dom flesta brukar i regel hamna här ganska fort efter verifiering
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Spela the lost and the damned offline?
    By MoFa in forum Grand Theft Auto IV (360)
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2010-10-13, 13:01
  2. Spela från hårddisk?
    By Buskdoktor in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-07, 17:15
  3. Problem med att spela spel från minneskort!
    By Nagrom in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 09:00
  4. Spela flashat med annan gamertag?
    By Anonys in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-07-10, 11:08
  5. Spela innan release
    By Ante1213 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-24, 12:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •