Visa Omröstnings-resultat: PSP Spelen

Voters
9. Du får inte rösta på denna omröstning
  • Bra

    4 44.44%
  • Anus

    5 55.56%
Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: PSP Spel - Bra lr Anus?

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21

    PSP Spel - Bra lr Anus?

    Har haft min PSP i typ 4 år. Spelat till o från, mest på semestern eller långhelger på landet. Har aldrig riktigt fastnat. Är en gamer sen atari. Men pspn, vette fan har aldrig hittat ett spel som jag kännt fy fan va roligt. De enda spelet jag varvat är God of war, sen har jag testat alla möjliga spel. Syphon filter eller vad det hette, var okej. Men som alla liknade spel så är styrningen fucked up. Samma gäller rainbow six spelen, styra upp o ner med trekant o x? Jag menar kom igen, vi försöker inte flyga till månen. Man kan väl komma på nåt bättre?
    Sen känns det som alla spel har samma motor, de enda är att dom ändrar story, de känns bara som ett tomt skal.
    Bilspelen har antingen bra grafik men dålig kör känsla eller vice versa. Efter så många år som psp funnits tycker man att spelen borde vara bra nu men icke.
    Känns lite dumt o pröjsa lika mycket för en psp som en 360 men bara för att typ kunna spela halv färdiga spel.

    Ah, men de kanske är bara jag. behövde skriva av mig
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kanske tittar efter fel typ av spel, de spel du skrivit om är ju sådana spel som alltid fungerar bäst på stor skärm och med riktig handkontroll eller till och med pc med mus och tangentbord.

    Sämst blir det ju om man tar ett spel som egentligen är gjort för att spela på PC, som sedan konverterats över till ett konsollspel och slutligen hamnat på en handhållen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    Jo det stämmer, men det känns dumt som sagt att prösja 2000kr för en maskin så man kan spela arkad spel eller gamla sega spel
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Kräng den till mig då för 500:- du har pengarna på kontot dirkt jag vet skiten ligger i posten ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Håller med o_O

    I princip är det ända som är bra på psp:n är emulatorerna.. Har klarat (orkat spela) typ 3 spel på psp:n: god of war (psp), super mario world (snes) och chrono trigger (psx).

  6. #6
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    Skönt, verkar inte bara var jag då.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Anus, men det finns guldkorn. Everybodys Golf 2 är ett riktigt guldkorn, men när man spelat igenom allt känns det lite meningslöst. GTA LCS var också otroligt bra för att vara PSP. Sportspel fungerar bra också, som Fight Night eller nåt Fotbollsspel. PSP's flaggskepp LocoRoco är skoj ett ganska bra tag. Över lag tycker jag det släpps alldeles för mycket kompromisser till PSP. Om man ska göra ett PSP-spel så ska man också göra det till PSP. Inte någon halvdan klon som saknar en massa funktioner från sin storebror.
    There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Jag fattade aldrig vad grejen med LocoRoco var, tyckte det var rätt tråkigt faktiskt.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Jag fattade aldrig vad grejen med LocoRoco var, tyckte det var rätt tråkigt faktiskt.
    Håller med 100%. Det var väl kul de första 4 banorna sedan blev det bara drygt och den där musiken får en att bli självmordsbenägen.

    Ontopic.
    Några spel som jag älskar på PSP'n är God of War, Daxter, Wipeout Pure, Syphon filter, Ridge Racer, Fifa Street och några fler.
    Men det jag spelar mest är emulatorerna, det är skitskönt att sitta på morgonen påväg till jobbet (numera arbetslös dock *suck*) på tåget o lira Super Mario World och Super Bomberman.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Håller med 100%. Det var väl kul de första 4 banorna sedan blev det bara drygt och den där musiken får en att bli självmordsbenägen.

    Ontopic.
    Några spel som jag älskar på PSP'n är God of War, Daxter, Wipeout Pure, Syphon filter, Ridge Racer, Fifa Street och några fler.
    Men det jag spelar mest är emulatorerna, det är skitskönt att sitta på morgonen påväg till jobbet (numera arbetslös dock *suck*) på tåget o lira Super Mario World och Super Bomberman.
    Jag fick Daxter till min PSP när jag köpte den, lirade det många timmar och det var riktigt bra! Gillar hur man hela tiden utvecklas och lär sig nya skills och sånt. Tröttnade lite sen mot slutet men det är så varierande miljöer och bra gameplay att det förtjänar en liten pokal. Enligt GameRankings är det det 12:e bästa spelet till PSP.

    Tekken Dark Resurrection får man ju inte glömma heller. Det är helt fantastiskt snyggt för att vara PSP. Upplägget och gameplay är också klockrent! 4:e bästa enligt GameRankings.

    [OT]Det här med arbetslösheten nuförtiden är nästan lite läskigt. Det är många av mina kompisar och även jag som blivit arbetslösa det senaste. Själv trodde jag att jag hade jobb tills jag var 65... Skönt att man inte är ensam iallafall, snart kommer ju företagen suga åt sig personal som en groda suger i sig flugor!![/OT]
    There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

  11. #11
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    Jo Dexter var väl okej. Men de var lite barnsligt. Tekken har jag inte provat, men jag heller aldrig varit någon stor fighting fan.

    GTA är GTA och kommer att förbli GTA, spelens spel Funkar även på PSP men... känns som om man redan lirat de, varför inte göra en ny story? Än liberty city igen. De roliga med nya gta är nya städer.
    Det som kom till psp är bevis på snabba stålar, de fick väl komprimera grafiken lite och ändra manuset :P.
    Skulle man gjort GTA 5 till typ GTA 5 liberty city hade det ju inte sålt lika mycket.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Jo Dexter var väl okej. Men de var lite barnsligt. Tekken har jag inte provat, men jag heller aldrig varit någon stor fighting fan.

    GTA är GTA och kommer att förbli GTA, spelens spel Funkar även på PSP men... känns som om man redan lirat de, varför inte göra en ny story? Än liberty city igen. De roliga med nya gta är nya städer.
    Det som kom till psp är bevis på snabba stålar, de fick väl komprimera grafiken lite och ändra manuset :P.
    Skulle man gjort GTA 5 till typ GTA 5 liberty city hade det ju inte sålt lika mycket.
    Chinatown Wars ska ju också komma till PSP Det ser jag verkligen fram emot!
    There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av kekke2000 Visa Inlägg
    Chinatown Wars ska ju också komma till PSP Det ser jag verkligen fram emot!
    Med uppgraderad grafik och extra missions *längtar*

    Edit; Dock tror jag att extra missions ännu bara är ett rykte.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    91
    Respekt
    21
    Streetfighter är ett gammalt flaggskepp när det gäller fighting. Om du vill bli sittandes i timmar eller veckor så rekommenderar jag Disgaea, beroendeframkallande rpg strategi.

Liknande diskussioner

  1. PSP spel
    By Meister88 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-05, 09:28
  2. D2pro2 problem med spel?
    By Endombed in forum Nintendo WII - D2CKEY
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-26, 17:30
  3. några bra spel multiplayer?
    By MRPRESIDENTOO in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-06, 12:41
  4. bra plattforms spel?
    By dizazter in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 00:17
  5. PSP bytes mot PSP Slim
    By Pendragon in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 02:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •