Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Frames Drop problem

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21

Frames Drop problem

Hej !
    Jag har en fråga engående xbox 360. Nu börjar jag märka ''Frames drop'' när jag spelar spel. Jag har Installerat på hårddisken, men vet inte vad som är problemet.Vet ni ? Dock händer det bara när jag spelar ''Ghostbusters'', vid fartfyllda scener.

MVH/ Max

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    vad menar du med "frames drop"?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    det blir inte lika smooth som vanligt, det blir mer trögt och segt.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    ahh, ok... det kan bero på att vissa spel redan är extremt optimerade för att köras från skivor, och är inte tänkta att köras från hdd'n... Halo 3 vet jag är ett sådant spel...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    jaha, då förstår jag. Tack så mycket. Ska testa att avinstallera från HDD'n och spela från skivan som du sa och får se om det blir bättre.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21

Hej igen

Nu har det nästan gått två månader. Jag märker fortfarande frames drop. FPS sjunker vid ryckningar eller snabba vändningar och vid scener men flera objekt.
    Det här har fortfarande bara hänt vid Ghostbusters, fast jag tror att det finns flera.(tyckte jag märkte det vi Red Faction Guerilla). Men vet nån varför det här händer ? Börjar min xbox bli seg och trög ? måste jag skaffa en ny eller fixa den ? Är det här vanligt för xbox 360 ? Jag har dock märkt att det är mycket oftare frames drop på en PS3, över 50 procent av alla spel.

MVH/ Max

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    när du kör från skiva eller HDD?
    Google is your friend!

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    Både och. Det händer på båda. Lite mindre på HDD'n
    Last edited by satcrow; 2009-08-17 at 23:23.

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Märker inte av några "framesdrop" när jag lirar Ghostbusters iaf. Inte i några spel alls faktiskt. Och jepp jag vet vad det innebär efter x antal år nötande CS:S Kollat av så din box får tillräckligt med luft så den inte blir för varm?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Vissa upplever mindre sådant med en Komponentvideokabel än med HDMI.
    Prova sänka upplösningen till 720i/p
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    hmm. Jag testade att sänka till 720p. Märkte ingen frames drop, fast bild kvalitén minskades drastiskt. Blir det mindre FPS på 1080p än på 720p ?

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    16
    Spelen blir väll tyngre ju högre upplösning.
    Det märks väldigt tydligt i vissa spel, speciellt när man lirar splitscreen 1080p.

Destroy all humansath of the furon laggar extremt ibland, ändå har det ingen vidare grafik. Sacred 2:Fallen angel laggar i stora städer, lr när man gör attacker med mkt gfx, när man kör co-op. Halo 3 funkar riktigt bra 4 splitscreen.
    Ändå vissa spel med snygg grafik t ex resident evil får man istället tearing, även splitscreen.

Det beror väll ganska mycket på väl optimerade spelen är. Men med högre upplösning kräver mer prestanda.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Satt o spelade Larry igår på 360 för 360, sjukt mycket lagg o felsynkningar.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    Man kan ju tycka att spelen borde vara anpassade för att kunna köras i 1080p på en xbox. De är inte så att nån annan har bättre processor eller bättre grafikkort i sina xboxar. Så de e ju fel hos tillverkaren då.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    dom kanske utvecklat spel grafik etc. lite för andra konsoller som är bättre, te.x PS3 och sedan inte gjort så jätte mycket i skillnad för 360'n?

(jag har hört att PS3 ska ha bättre grafik prestanda och grejer iaf, den är väl ungefär lika bra som 360'n är annars tycker jag, men 360 är strået bättre för min del då den går att modda)
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Problem med min flashade PSP
    By mojje13 in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 12:29
  2. problem med wiikey 2
    By Mark_III in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 14:06
  3. PS2 problem: Laser o mekanism på ""stora" och slim
    By Mammas_kille in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2008-12-11, 13:02
  4. Wiimote känslighets problem