Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: En snabb fråga.

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17

    En snabb fråga.

    Ursäkta om detta står i nån FAQ någonstans. Men jag undrar vad man behöver till en gammal NDS (den första) för att komma igång med homebrew och sånt? (Är helt nollad på DS)
    There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Du behöver inget speciellt ... Men tyvärr så är Homebrew scenen när det gäller NDS ytterst begränsad .... Nästan så man skulle kunna räkna upp alla app på sina fingrar .... Lite synd det tycker jag ... Bland det första jag gjorde när jag fick mitt R4 var att leta homebrew men snacka om besvikelsen vart stor .... Hittar du nån bra sida eller app så posta gärna här Kekke2000 ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Du behöver inget speciellt ... Men tyvärr så är Homebrew scenen när det gäller NDS ytterst begränsad .... Nästan så man skulle kunna räkna upp alla app på sina fingrar .... Lite synd det tycker jag ... Bland det första jag gjorde när jag fick mitt R4 var att leta homebrew men snacka om besvikelsen vart stor .... Hittar du nån bra sida eller app så posta gärna här Kekke2000 ...
    Vad menar du med inget speciellt? Jag har läst lite olika om att man behöver nån passcard (vad det nu är) och flashkort, ska det vara R4, Acecard, M3 Real, Cyclo, EZ Flash eller något annat? Skiljer det något? Fungerar alla på gamla DS'en? Behöver man inte göra någon flashning eller liknande som man gör på PSP?
    There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Med dagens kort behövs inte nåt sånt tjåller det är bara plug and play ... Jag sitter med ett R4 nu men skulle jag köpa nåt idag vore det ett "M3 REAL Perfect" http://www.psxcare.com/product.php?xProd=683&xSec=81 ... Bryr du dig inte om GBA och Rumblepacket så köp ett R4 Revolution
    Last edited by Begga; 2009-06-21 at 13:17.
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Med dagens kort behövs inte nåt sånt tjåller det är bara plug and play ...
    Ok, kan man ta vilken som helst av alla flashkort? Vad missar jag om jag tar den billigaste?
    There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kekke2000 Visa Inlägg
    Ok, kan man ta vilken som helst av alla flashkort? Vad missar jag om jag tar den billigaste?
    i dagsläget är M3i den bästa då du kan "uppgradera" den med tiden allt eftersom utveklingen går frammåt hos Nintendo DS (dom blockerar vissa flashkort vad jag förstår av det jag läst på nätet, då är M3i en bra produkt eftersom man kan uppgradera den och därmed fortsätta använda samma )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2009
    Från
    United States
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    En snabb fråga

    Underbart Tackar

    Angående Modigs verkstäder då ?
    �L� skryter i sina brochyrer att de var först med den snabbkopplade lastaren som kom 1958 hur gammal är denna Snabb 600? &
    Namnet Snabb & Quicke låter lika vem kopierade vem tro?

    Biberg

Liknande diskussioner

  1. Snabb fråga ang. flash
    By Snitchi in forum Nintendo DS
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-21, 17:18
  2. Snabb fråga hjälp!§
    By Beeny in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2009-01-12, 20:16
  3. Flasha tillbaks? Snabb fråga
    By wickedkman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-29, 19:03
  4. snabb fråga om XDVDmulleter.
    By zhilmoen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 19:17
  5. snabb enkel fråga hitachi
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 21:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •