Visar resultat 1 till 30 av 30

Diskussion: Ny CFW

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24

    Ny CFW

    Tycker det verkar att Dax kommer med en ny cfw snart ... Många om inte tom. hälften av alla nya lir verkar kräva fräschare firmware ... Men det är väl bara vänta och se, troligtvis så väntar han till nästa stora förändring, orkar väl inte göra en ny cfw pga. att nåra futtiga lir inte funkar ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Tycker det verkar att Dax kommer med en ny cfw snart ... Många om inte tom. hälften av alla nya lir verkar kräva fräschare firmware ... Men det är väl bara vänta och se, troligtvis så väntar han till nästa stora förändring, orkar väl inte göra en ny cfw pga. att nåra futtiga lir inte funkar ...
    5.01 har kommit
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    5.03 finns väl också ute nu? eller är de bara till 3000 ?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    5.10 är ute har jag för mig, men ChickHEn fungerar på max 5.03 på V3 moderkort av 2004 modellerna och 3000 modellerna
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    vad hände med dark alex då, gick han och dog efter 5.00 m33-6?

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Han väntar nog tills det sker lite större förändringar i firmwaren före han gör en ny custom ... Men det börjar vara ett tag sen han kom med nåt nytt ... Han har nog en hel del andra projekt han pysslar med så att göra en ny cfw vid varje uppdatering känns som onödigt jobb
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Custom Firmware 5.50 GEN-B finns ju. Men du vill kanske vänta på dax?

    http://www.psp-hacks.com/file/1764

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Jag har hört att man kan ändra version.txt bara och lira de spelen som kräver högre FW...

    Kod:
    Go into your recovery menu
    
    2. Go to Configuration
    
    3. Then go to XMB USB Device (currently: Memory Stick) and hit X until it shows: Flash 0
    
    4. Then go down to Use version.txt (currently: Disabled) and hit X to Enable it.
    
    5. Then go to Back and then Exit. Your psp will reboot.
    
    6. Connect you PSP to your PC.
    
    7. Go to your PSP?s memory stick in My Computer (it should show as Memory Stick)
    
    8. Once in your memory stick, go to the VSH folder, then to the etc folder.
    
    9. In here will be a version.txt. First we will need to make sure its not read-only, right-click on the file and go to Properties and uncheck the Read-Only attribute and hit OK. Now open the version.txt file, it will look like such:
    
    release:5.00:
    build:2740,0,3,1,0:builder@vsh-build6
    system:46876@release_500,0×05000010:
    vsh:p6264@release_500,v46652@release_5?
    target:1:WorldWide
    
    10. all you need to do here is to change the release:5.00: to release:5.50: and then save the file.
    
    11. Reboot your PSP and go back into the recovery menu. Change the XMB Usb Device back to Memory Stick afterwards. Leave the Use version.txt option Enabled.
    There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    84
    Respekt
    16
    Kekke dt ar till Gen och funkar bara pa nagra nya spel och demos te.x MGS PeaceWalker

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    @Kekke2000
    Det funkar antagligen inte på alla spel, många kräver säkert högre FW för att dom använder saker i dom nya API'sen
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    43
    Respekt
    15
    Får hoppas på att DAX släpper en ny snart.

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Rykten brukar inte vara så jättebra men ändå... såg lite kommentarer på en torrentsida

    Citat Original inlägg av Rykte
    Alex of m33 said:
    ThAT, there will be no 6.00 m33 neither 5.55 m33 because these have nuthing important in them except some themes and colours.

    P.S. i think that he is waiting for PSPgo, he will work on that.
    Citat Original inlägg av Rykte
    Dark Alex told us that he will come back to make the CFW 6.00 m33... and it will out on September 30, 2009... let us all just wait... ^^

    his webpage will be onlined too on that date... ^^
    Last edited by kekke2000; 2009-09-27 at 23:37.
    There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av kekke2000 Visa Inlägg
    Rykten brukar inte vara så jättebra men ändå... såg lite kommentarer på en torrentsida
    Spännande får se vad som händer med Dark alexs
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    84
    Respekt
    16
    Från en väldigt säker källa så visar det sig att man kommer kunna spela de nya 5.50 firmware krävande spelen

    Yoshihiro, we no longer need to present, has created a utility to decrypt the 5.55 eboot games and who do not yet passed on any custom firmware posted. Clearly, you'll be able to run games requiring firmware than the one installed on your console and games like MotorStorm should pass on all the consoles and custom firmware 5.50GEN even 5.03GEN. It is not beautiful life with the team "GENyUS?


    MotorStorm turn on 5.03GEN (PSP-3000 and PSP-2000 v3)
    and 5.50GEN (PSP-2000 and PSP-1000)

    To make it work, it must have the original and know how to use the utility UMDGen v4 (a tutorial will be available at the output) into an ISO. Otherwise, we will explain everything to the output of this utility tonight.

    WARNING

    Remember that download is illegal. Similarly, use an ISO without having the original is prohibited by law and punishable by imprisonment and heavy fines. Buy your games will allow the PSP to survive with good titles.

    MaGiXieN Note: This should end all the rumors that the poor launch sites bad reading or bad notoriety, our inability to decipher anything or to treat our members like dogs. We will give you more information on any Advanced Custom Firmwares GEN in a news ahead and we'll also enjoy a 6.00 SAUSAGES (attention inside humor) you tell us the news. A suivre donc ...

    WIP: work in progress: release tonight ...

    Everything will not work on M33, sorry for the retrograde lol but this is not just technical volunteer.

    Det stod på PSPGENs sida idag den 29 september så det är bara att vänta
    Last edited by Beeny; 2009-09-29 at 18:14.

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    43
    Respekt
    15
    Nice, tänkt byta till GEN men har hört att den inte är lika "stabil" som m33...får se ifall det blir någon ny m33, annars GEN FTW! lol

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av zelxi Visa Inlägg
    Nice, tänkt byta till GEN men har hört att den inte är lika "stabil" som m33...får se ifall det blir någon ny m33, annars GEN FTW! lol
    Jag har bytt till GEN nu. Känns som det är mer på gång där.
    There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av kekke2000 Visa Inlägg
    Jag har bytt till GEN nu. Känns som det är mer på gång där.
    M GEN är det som gäller får se när dom haxxat klart psp GO
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    43
    Respekt
    15
    Hmm.. frågan är om man kan byta tillbaka ifall DAX släpper 6.0, tvivlar stort men men...

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Klart man kan byta tillbaka.

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av ktd Visa Inlägg
    Klart man kan byta tillbaka.
    Allt går med PanDårar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #21
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    43
    Respekt
    15
    Ah, jag menade tvivlar stort på att DAX kommer att släppa ett snart xD

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Ge killen en brejk, han är ju trotts allt bara runt 18 år o har säkert hittat en tjej eller två att umgås med också

    Sen tror jag personligen på att motivationen ökar ju mer som donerar till projektet
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  23. #23
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ge killen en brejk, han är ju trotts allt bara runt 18 år o har säkert hittat en tjej eller två att umgås med också

    Sen tror jag personligen på att motivationen ökar ju mer som donerar till projektet
    Från nörd till brudar och pengar :P
    There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

  24. #24
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    43
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ge killen en brejk, han är ju trotts allt bara runt 18 år o har säkert hittat en tjej eller två att umgås med också

    Sen tror jag personligen på att motivationen ökar ju mer som donerar till projektet
    Ser din poäng

  25. #25
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av kekke2000 Visa Inlägg
    Från nörd till brudar och pengar :P
    hahaha men hur många team håller på med olika cfw verkar vara många ?
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    84
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    hahaha men hur många team håller på med olika cfw verkar vara många ?
    Just nu finns bara GEN och M33 det finns en massa falsk skit som MAC-B och LXD som bara är en massa trolls


    Stick with Gen

  27. #27
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    GEN verkar klockrent ... Verkar som att dom har helt enkelt bara tagit vid där DAX slutade och kör vidare på grunden han redan byggt för ganska mycket är identiskt ... Rekommenderar att byta till GEN 5.50
    Last edited by Begga; 2009-10-05 at 18:29.
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    84
    Respekt
    16
    När jag hade m33 fanns det många buggar som var väldigt irriterande men när jag bytte till Gen har jag inte stött på några problem än så länge

  29. #29
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Om du kollar i TEX. Recovery menyn, så är den ganska identiskt så det får mig tro att dom bara har tagit DAX arbete och fortsätt utveckla den i samma riktining ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  30. #30
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Om du kollar i TEX. Recovery menyn, så är den ganska identiskt så det får mig tro att dom bara har tagit DAX arbete och fortsätt utveckla den i samma riktining ...
    Bäst av allt är att Update from M33 network ligger kvar i GEN mjukvarans Recoverymeny
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. 5.02 Ofw -> 5.03 Cfw
    By cripa128 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 15:09
  2. Hur fixa cfw på en psp med 5,01
    By Lasse_84 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 12:06
  3. PSP Slim (jpn) OFW 4.01 -> CFW hjälp!
    By kekke2000 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-24, 19:28
  4. Kort fråga: CFW 3.90 M33-2 - online/multi
    By plaincollar in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 01:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •