Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Mitt psp fryser ibland

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    17

Mitt psp fryser ibland

Ja som titeln lyder så brukar mitt psp frysa ibland när jag kör spel (iso cso osv)
    Händer oftast när jag spelat några timmar. Det brukar bli väldigt störande när jag inte sparat osv.
    Jag har 5.00-6 M33 och har de här plugins

CXMB -PÅ
    CustomFirmwareExtender -PÅ
    CWcheat -PÅ
    GTA VCS Cheat device - AV (använder bara när jag spelar vcs annars buggar det mitt psp)
    Någon batteri sparar plugin - PÅ

Kan mina plugins ta för mycket ram minne som gör så att spelen hänger sig?

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Mycket troligt att det är nåt av dina plugins som strular till det ... Men jag tror inte dom tear för mycket minne
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Mycket troligt att det är nåt av dina plugins som strular till det ... Men jag tror inte dom tear för mycket minne
    Då tror jag det är Battery Saver Plugin som gör det för att jag hade inte det problemet innan..

Ganska många plugins strular till det för mig

te.x gta vcs cheat device gör så att jag inte kan köra homebrews och ibland stänger av mitt psp. Och Ultimate VSH menu och Alternativ VSH menu som stängde av mitt psp, laggade och gjorde att vsh inte funkade ordentligt.

Någon som vet varför?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Beeny Visa Inlägg
    Då tror jag det är Battery Saver Plugin som gör det för att jag hade inte det problemet innan..

Ganska många plugins strular till det för mig

te.x gta vcs cheat device gör så att jag inte kan köra homebrews och ibland stänger av mitt psp. Och Ultimate VSH menu och Alternativ VSH menu som stängde av mitt psp, laggade och gjorde att vsh inte funkade ordentligt.

Någon som vet varför?
    1. kontrollera i FAQ om det är ett Piratminneskort
    2. Stäng av och avinstallera alla plugins och customtjosan.
    Fungerar det fortf apa, flasha om den så den är helt clean o kör en system reset, uppgradera till den senaste M33 o kör CPU på Default i alla lägen.

Skriv här sen o säg hur det fungerar.
    Sen hoppas jag du kör med vettiga minneskort och .ISO o inte .CSO
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    *.cso är nog inget som stör jag har aldrig haft problem med det ... Möjligtvis lite lagg som i GTA ... Men de spel som inte kräver så mycket påverkas föga ... Det som cso komprimeringen mest gör är att ta bort dummy/padding filerna som ligger i de flesta spel för lite snabbare laddningstider ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    *.cso är nog inget som stör jag har aldrig haft problem med det ... Möjligtvis lite lagg som i GTA ... Men de spel som inte kräver så mycket påverkas föga ... Det som cso komprimeringen mest gör är att ta bort dummy/padding filerna som ligger i de flesta spel för lite snabbare laddningstider ...
    CSO i sig tar inte bort paddingfiler, det gör ripparen. Det enda som CSO är att den komprimerar, rätt likt t.ex. zip eller rar.

CSO bör inte få din psp att crasha, möjligtvis som begga sa så kan det lagga men crasha borde det inte göra.
    Men följ pendragons råd, stäng av plugins, återställ och funkar inte det flasha om.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    CSO i sig tar inte bort paddingfiler, det gör ripparen. Det enda som CSO är att den komprimerar, rätt likt t.ex. zip eller rar.

CSO bör inte få din psp att crasha, möjligtvis som begga sa så kan det lagga men crasha borde det inte göra.
    Men följ pendragons råd, stäng av plugins, återställ och funkar inte det flasha om.
    Jag brukar oftast köra cso då iso tar mycket plats men jag ska kollar snart om jag har piratkort men jag är ganska säker på att det inte är det.
    När ni säger om installera plugins ska jag bara stänga av sen sätta på igen i recovery menu eller ladda ner programmen om igen och installera om de.
    ps jag har ett slim

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Beeny Visa Inlägg
    Jag brukar oftast köra cso då iso tar mycket plats men jag ska kollar snart om jag har piratkort men jag är ganska säker på att det inte är det.
    När ni säger om installera plugins ska jag bara stänga av sen sätta på igen i recovery menu eller ladda ner programmen om igen och installera om de.
    ps jag har ett slim
    EDIT: kollade precis nej jag har inte ett fake minneskort, och jag köpte det i ********* alltså jag gick dit och köpte det. Så jag är ganska säker på att det inte är fake och jag har uppdaterat mitt psp på mitt minneskort förrut utan problem

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Du ska inte installera om dom, prova att stänga av alla helt och testa att spela.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    17
    Men alltså jag vet te.x att GTA VCS cheat device är väldigt buggigt när jag har på det och inte spelar gta. Så vad kan jag göra då för att göra det mindre buggigt.

Xager det kan ta flera timmar innan mitt psp stängs av helt plötsligt

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    STÄNG AV ALLA PLUGINS, kasta dom i papperskorgen o gör en System Reset på din PSP samt ställ in CPU till Default i recovery, ladda ur alla knasiga applikationer.

Tänk att din PSP skall vara som den packades upp ur förpackningen utan bakgrunder, gameboots etc men M33 begåvad.

Ladda inte några hacks, ha dem inte ens på minneskortet ifall de autobootar ( som fallet var för en kund som kom in 5 ggr o flashade sin PSP tills jag tvångsformaterade hans minneskort i vår dator efter jag tittade på vad för filer som låg på det..... Tydligen laddade filerna automagiskt via en configfil o kukade ur hans PSP helt varje gång han stoppade in den... Gissa om det blev en dyr läxa för honom *Nej jag tov bara betalt för en flashning

Keep it clean o fungerar inte det skriv igen
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    STÄNG AV ALLA PLUGINS, kasta dom i papperskorgen o gör en System Reset på din PSP samt ställ in CPU till Default i recovery, ladda ur alla knasiga applikationer.

Tänk att din PSP skall vara som den packades upp ur förpackningen utan bakgrunder, gameboots etc men M33 begåvad.

Ladda inte några hacks, ha dem inte ens på minneskortet ifall de autobootar ( som fallet var för en kund som kom in 5 ggr o flashade sin PSP tills jag tvångsformaterade hans minneskort i vår dator efter jag tittade på vad för filer som låg på det..... Tydligen laddade filerna automagiskt via en configfil o kukade ur hans PSP helt varje gång han stoppade in den... Gissa om det blev en dyr läxa för honom *Nej jag tov bara betalt för en flashning

Keep it clean o fungerar inte det skriv igen
    Jaha ja okej då fattar jag men när jag gjort det kan jag om installera mina plugins då? och allt annat jag hade på mitt psp (spel,musik,homebrews) osv?

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Ja, efter det så kan du prova att sätta på dom en och en tills att du hittar felet.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Förmodligen är inte dina Plugins skrivna för den mjukvaran du kör enheten med.
    Gamla plugins till t.ec 3.80 CFW fungerar apa på 5.0+ M33
    / Pendragon

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 51
    Senaste inlägg: 2011-03-18, 22:01
  2. PSP bytes mot PSP Slim
    By Pendragon in forum Annonser/SPAM
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 03:48
  3. Mitt nya psp (modell TA-082)
    By crasch in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-06-21, 03:34
  4. Mitt nya PSP
    By bittos in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 15:15