Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Vilke psp 3000?

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21

    Vilke psp 3000?

    Sjukt vad folk tar för sina psp på *******, funderar på att köpa en ny psp 3000, den har väl betydligt ljusstarkare skärm så den pallar spela ut med va? Det är vad jag läst iaf.
    Så tänkte jag sälja iväg min gamla.
    Är det nån speciellt version utav 3000 man ska se upp för eller är det bara o tuta och köra?
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Jag tycker du borde behålla din gamla om det inte är något fel på den. Det ända jag tror de nyare PSPrna har är väl mer ram och TV ut funktion. Och så kan man väl ladda dem genom USB ingången.
    Annars är det nog bara att tuta och köra.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  3. #3
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    Hur är det att spela utomhus med dem? Är det samma skit? Isåfall behåller jag min gamla för de är absolut inge fel på den.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Det finns bara en version av psp 3000. Om den har ljusstarkare skärm kan jag inte svara på.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Hur är det att spela utomhus med dem? Är det samma skit? Isåfall behåller jag min gamla för de är absolut inge fel på den.
    Det är samma problem med att spela utomhus.

    Edit; om det är molnigt ute och inte soligt så kan jag sitta ute på gräsmattan och spela med min PSP phat utan problem.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Den har inte ljusstarkare skärm, men skärmen har lite bättre upplösning ( märks knappt ( o jag tycker jag ser interlaceränder )...

    Behåll din Feta eller Slim tycker jag, de håller ett högre marknadsvärde då de utan V3 moderkort går att flasha helt vilket inte senare 2004 - 3000 modeller med V3 moderkort går alls...

    Fulhack slår inte Riktiga hack på hästvägar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Direkt från wikipedia:
    In comparison to the Slim and Lite, the PSP-3000 has an improved LCD screen with an increased color range, five times the contrast ratio, half the pixel response time to reduce ghosting and blurring effects, a new sub-pixel structure, a microphone, a new disc tray design, new button designs and logos, and anti-reflective technology to improve outdoor playability.
    Med andra ord ja, den har en bättre (inte ljusstarkare dock) skärm samt lämpar sig bättre för spelande utomhus.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  8. #8
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    Satt o slö surfa och de sa att de var knappt märkbart. Att de ändå inte gick o spela ute.
    Tack grabbar! Ni får respekt!
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Anledningen till att äldre enheter ligger högt i pris är just att de klarar man av att kasta om hela mjukvaran på i enheten till skillnad från v3 moderkorten på 200x modellerna o 300x.

    Det gör att priset kan hållas lite högre o ibland hittar man guldklimpar på begagnatsäljarsidor

    Jag har själv sålt bättre begagnade o nya enheter men anpassar då priset efter skick och utformning om det kommer med extra tillbehör etc.

    Generellt sett är en moddad maskin värd mer i pengar än en omoddad, det gäller även PS1-PS2, gammelXbox eller 360
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    hej jag har psp 3004 v6.20 jag vill downgrade den men jag måste ha pandora batteri för det. kan man konventera vanliga batteri till pandora ??

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av saif Visa Inlägg
    hej jag har psp 3004 v6.20 jag vill downgrade den men jag måste ha pandora batteri för det. kan man konventera vanliga batteri till pandora ??
    PSP 300x går inte att downgradea så det är meningslöst att göra om ett vanligt batteri till pandora...

    Hade det gått att downgradea med Pandora batteri eller whatever hade vi gjort det på alla PSP 300x vi kan få tag på nya i butik
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    hallå jag har psp 6.20 3004 snälla hjälp mig med nåt jag kan ?bara spela demo . jag vill spela iso spel men det går inte snälla kan hjälpa mig med nåt ?
    mvh saif

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av saif Visa Inlägg
    hallå jag har psp 6.20 3004 snälla hjälp mig med nåt jag kan ?bara spela demo . jag vill spela iso spel men det går inte snälla kan hjälpa mig med nåt ?
    mvh saif
    Det enda du kan göra är att låta bli o uppdatera o hoppas det kommer en lösning. För tillfället fins det inget som du o många andra märkt, vi har inte ens pspor att sälja sen 1.år tillbaka...
    Eller köpa en begagnad psp av någon eller nya:

    I denna tråden nedan har jag postat lite mer info o erbjudit folk mina bättre begagnade o nya pspor i provat regi jag har som reservdelar hemma:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38697
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Byte, PSP 1000 + $ mot 3000
    By PhR34k in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-25, 21:06
  2. Psp 3000, vilken firmware?
    By Mormis in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-16, 09:45
  3. Psp 3000 HjÄlp!
    By sneelhest in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-24, 18:41
  4. PSP 3000 Köpa eller vänta?
    By ett-noll in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 13:11
  5. Möjlighet att byta FW på PSP 3000?
    By vic viper in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-09, 10:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •