Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Vilket moderkort passar bra...

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Cool Vilket moderkort passar bra...

    .... till att kunna flasha samtilga X360 dvd?

    Detta är vad jag har hemma just nu.

    1, Nyare bärbar.

    2, 2st billiga burkar som agerar linuxservrar som "MÅSTE" vara igång.

    3, 2st gamla segburkar som inte går att boota från usb trots uppgraderad bios. Inga sataplatser men har dock ett via satakort att trycka i.

    4, En fet server som har alla sataportar knökade samt att i dom 3 pciplatserna sitter det redan kotrollerkort för sata med är också fulla. ja, jag har en del diskutrymme. Samt att det saknas en seriellport. Kan dock boot från usb. Men att ev. hålla på att rycka ur kort då & då när denna går som server känns mindre kul.

    Så då känner jag att det kanske är bäst att köpa en burk för "enbart" flashning?! Som om att det inte fanns annat att lägga penger på... he,he
    Förmodligen kommer datorn dock att användas för surf & enkla spel.

    Vilket moderkort borde man leta efter?
    Vilket OS ska installeras?
    Vilka program ska installeras?

    Ni som bränt er i sommarsolen & sitter i eran svala källare kanske har lust att svara. Jag drar dock iväg snart till sjön & kanske tar en svalkande glass.
    Ha det bra i sommarvärmen!
    /Razze

    Ps lite väl mycker text bara för att få fram ett passande moderkort! Ds.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    för att kunna flasha "alla" måste du ha en dator med både ICH9/ICH10 chipset (om jag inte minns helt fel) och ViaSATA (det är att föredra att ha 2st, en för hitachi och en för Lite-On/Samsung/BenQ)

    jag kör enbart Lite-On/Samsung/BenQ just nu, har inte haft tid ork eller lust att leta upp ett ICH9/ICH10 kort

    du kan köra på vilken dator som helst med Lite-On/Samsung/BenQ med PCI kortet som PSXCare säljer, eller något annat kort med samma chipset...

    det är att föredra att köra i DOS med dessa, då windows kan hänga sig med VIA SATA, i alla fall med Lite-On driven... men ska du envisas med att köra Windows bör du köra XP, det VIA SATA som jag har fungerar INTE med Vista/Win 7, det bara blåskärmar =( men mitt kort är å andra sidan inte enbart SATA, det har även en IDE port och 5st USB 2.0 Portar

    *edit:*

    Viktigt är dock att datorn har Comport (om du kör Lite-On, är osäker på dom det behövs för dom andra drivarna, men det skadar inte att ha det inkopplat på dom också =), vet dock att det inte behövs på hitachi, men Samsung/BenQ är jag osäker på, men kör du på en dator för Lite-On/Samsung/BenQ bör du ha comport med seriell kabel till kitet)
    Last edited by Swizzy; 2009-06-28 at 12:50.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Vilket moderkort?
    By Talken84 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 12:02
  2. Behöver tips på en flashning som passar mig!
    By ironhead in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 00:08
  3. Vilket minneskort ?!
    By HawkZ2008 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:54
  4. Vilket Chip passar mig?
    By Haren in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 19:56
  5. Vilket passar bäst till 1.4?
    By puttekula in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-17, 23:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •