Original inlägg av
Swizzy
1.6 krävs för att kunna spela nyare spel i största allmänhet, att köra på live spelar ingen roll, spelen går inte igång på < 1.5 då dessa har en ny video partition som inte accepteras av dom tidigare firmwaresen, 1.51 kollar inte video partitionen, men den bootar inte heller allt, det gör däremot 1.6 (kör du in en skiva med "Activate.iso" på skippar den stealthchecken på nästa spel)
Jag har suttit ett tag och läst och försökt tagit igen missad info då man varit borta från allt detta en period + att jag är sjukt trött så förlåt om följande frågan blivit besvarad. Eller det är snarare en bekräftelse jag söker.
Jag har en BenQ läsare men någon tidigare firmware (1.4 eller liknande). Jag kommer EJ att använda denna box för onlinespel (dock vill jag helst inte att den skall bli bannad då man kanske vill köpa nåt från online butiken) men vill samtidigt kunna spela de senaste liren.
Är det så att 1.51 spelar de flesta spel men inte alla? Är det så att 1.6 spelar alla men att man då måste köra activate.iso skivan före varje spel man stoppar i?
PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB
360 JTAG With 500 GB USB External Drive
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)
Bookmarks