Visar resultat 1 till 28 av 28

Diskussion: Firmware

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16

    Firmware

    Hejsan, jag har fortfarandee ixtreme 1.4 som jag fick flashad i vintras. Jag vill veta bara, är det så att jag MÅSTE ha ixtreme 1.5 eller 1.6 till att spela spel som typ prototype eller fight night round 3 där detstår 1.6? eller är det bara till live? för jag kör ju inte det. vill bara spela vanligt.

  2. #2
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    står de att du måste ha 1.6 så gäller de hela tiden, inte bara för live. de spelar alltså ingen roll om du ska spela live elr inte, du måste ha tex 1.6 för att kunna spela de. fight night 3 borde funka me 1.4, står de verkligen att de ska va 1.6 till de? du menar inte fight night 4? de måste du ha 1.6 för att spela.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1.6 krävs för att kunna spela nyare spel i största allmänhet, att köra på live spelar ingen roll, spelen går inte igång på < 1.5 då dessa har en ny video partition som inte accepteras av dom tidigare firmwaresen, 1.51 kollar inte video partitionen, men den bootar inte heller allt, det gör däremot 1.6 (kör du in en skiva med "Activate.iso" på skippar den stealthchecken på nästa spel)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    står de att du måste ha 1.6 så gäller de hela tiden, inte bara för live. de spelar alltså ingen roll om du ska spela live elr inte, du måste ha tex 1.6 för att kunna spela de. fight night 3 borde funka me 1.4, står de verkligen att de ska va 1.6 till de? du menar inte fight night 4? de måste du ha 1.6 för att spela.
    Oj självklart menar jag 4 -.-

    Men men, jag har mitt kvitto kvar från psxcare, och det har inte gått ett år än, får jag uppgraderingen gratis eller fårj ag betala ?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du får betala för det, dom som flashade veckorna innan den senaste firmwaren kom fick gratis har jag för mig... det är iaf så det brukar vara... och dom som flashade inom en månad fick rabatt... men du har 1.4 och den är riktigt gammal, 1.5 kom den 23:e december tror jag det var om jag inte minns helt fel... så du kommer få betala 350:- för att få det uppgraderat hos PSXCare, om inte hansi sänkt priserna på uppgradering...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du får betala för det, dom som flashade veckorna innan den senaste firmwaren kom fick gratis har jag för mig... det är iaf så det brukar vara... och dom som flashade inom en månad fick rabatt... men du har 1.4 och den är riktigt gammal, 1.5 kom den 23:e december tror jag det var om jag inte minns helt fel... så du kommer få betala 350:- för att få det uppgraderat hos PSXCare, om inte hansi sänkt priserna på uppgradering...
    Jaha okej, men tycker i alla fall att det var dåligt gjort att psxcare inte sa något om att vänta på lite-on firmwaren som bara kom minde än en vecka innan jag köpte så jag fick betala 1,2k
    Jaja gjort e gjort.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av rojaan Visa Inlägg
    Jaha okej, men tycker i alla fall att det var dåligt gjort att psxcare inte sa något om att vänta på lite-on firmwaren som bara kom minde än en vecka innan jag köpte så jag fick betala 1,2k
    Jaja gjort e gjort.
    de har ju haft rabatter och tom gratis uppdateringar på firmware som kommit tätt inpå varandra tex 1.50 - 1.51. psxcare kan inte veta när en firmware släpps, de får man hålla utkick efter i #fw kanalen på efnet, inte ens där är man 100% säker när saker släpps och det är i den kanalen utvecklarna sitter.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1.6 krävs för att kunna spela nyare spel i största allmänhet, att köra på live spelar ingen roll, spelen går inte igång på < 1.5 då dessa har en ny video partition som inte accepteras av dom tidigare firmwaresen, 1.51 kollar inte video partitionen, men den bootar inte heller allt, det gör däremot 1.6 (kör du in en skiva med "Activate.iso" på skippar den stealthchecken på nästa spel)
    Jag har suttit ett tag och läst och försökt tagit igen missad info då man varit borta från allt detta en period + att jag är sjukt trött så förlåt om följande frågan blivit besvarad. Eller det är snarare en bekräftelse jag söker.

    Jag har en BenQ läsare men någon tidigare firmware (1.4 eller liknande). Jag kommer EJ att använda denna box för onlinespel (dock vill jag helst inte att den skall bli bannad då man kanske vill köpa nåt från online butiken) men vill samtidigt kunna spela de senaste liren.

    Är det så att 1.51 spelar de flesta spel men inte alla? Är det så att 1.6 spelar alla men att man då måste köra activate.iso skivan före varje spel man stoppar i?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du ska köra på 1.6 då denna spelar alla livesäkra spel, sedan kan du lägga i activate.iso och sedan köra icke livesäkra spel också (om du byter skiva direkt efter, du måste dock göra om detta varje gång du byter skiva till ett icke livesäkert spel)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Men om man inte vill krångla med en activate.iso så kan man alltså välja antingen 1.51, nån form av non stealth fw eller en jättegammal xtreme fw?

    Men då kanske inte alla spel fungerar alltså? Nån lista eller förslag på spel som inte funkar?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    då är det 1.51 som gäller ja, eller ngn xtreme firmware

    spel som inte fungerar är inga stora titlar direkt, det är typ DDR (Dance Dance Revolution) och spel i liknande nivå... jag kommer inte ihåg alla... tyvär

    men har du kollat spelen i ABGX360 innan du bränner så ska dom även gå igång i 1.6, visserligen har den strikta regler för vad den bootar och så, men du kan ändå boota dom flesta även om dom är lite fel, bara dom går igenom ABGX360...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Jag har inte kastat ut någon Activate Iso på en skiva någonsin, men sen äger jag bara ordentligta backupper

    Inte så svårt att trolla om dem heller, man dumpar med IMGBurn o sen kör man dem genom ABGX360 sen lägger man ut dem på skivor igen... Tadaa....

    Personligen skulle jag ALDRIG peta i en Activate ISO skiva o köra fulpatchat... Det där med banning klär inte mig alls då jag köpt massor med Ms Live spel *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Ok tack för svar.

    Jag har två boxar. En live bannad som jag använder nu då den har en gammal FW och bootar alla nya spel utan problem.

    Sen en icke live bannad som jag har ixtreme 1.4 på tror jag. Den startar ju inte den senaste waven. Dock har ingen av boxarna någonsin varit uppkopplad mot nätet och den icke livebannade kommer enbart att vara det sporadiskt då jag köper något spel online. Jag kommer aldrig att spela ett backupspel när tp-kabeln sitter i.

    Har heller aldrig använt abgx360 då det inte känts som att det funnits ett behov av det.

    En sista fråga dock. Vilken skulle ni rekommendera? iXtreme 1.51 eller en äldre Xtreme? Är det enbart kring livesäkerheten det är någon skillnad kring dessa? Som jag sa tidigare kommer jag aldrig att ha en bränd skiva i boxen när jag går ut online så det viktigaste för mig är att ha en box som klarar backuper och inte behöver byta firmware 3 ggr per år.. Är xtreme kanske att föredra då?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    iXtreme 1.5 om något eller 1.6 med Activate iso skiva absolut
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    iXtreme 1.5 om något eller 1.6 med Activate iso skiva absolut
    Men det finns alltså både 1.5 och 1.51? Jag har 1.51 liggandes. Någon stor skillnad mellan den och 1.5?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Men det finns alltså både 1.5 och 1.51? Jag har 1.51 liggandes. Någon stor skillnad mellan den och 1.5?
    tror pendragon menade 1.51, 1.5 är en wave 2 firmware, den klarar alltså inte av wave 3 spel (dom nyare)

    mitt tips till dig är i så fall att köra på den absolut sista Xtreme firmwaren... om du vill skita i att bränna ut en activate.iso skiva att köra innan du ska lira spel som inte går annars med iXtreme 1.6...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    tror pendragon menade 1.51, 1.5 är en wave 2 firmware, den klarar alltså inte av wave 3 spel (dom nyare)

    mitt tips till dig är i så fall att köra på den absolut sista Xtreme firmwaren... om du vill skita i att bränna ut en activate.iso skiva att köra innan du ska lira spel som inte går annars med iXtreme 1.6...
    Ok tack för förtydligandet.

    Edit: Fan jag kommer inte åt Xbins just nu. Nån som direkt vet vilken som är den senaste xtreme firmwaren för BenQ läsare? Så jag kan plocka den från annat ställe..

    Iofs finns det ju en non stealth för iXtreme ocksån (åtminstone ix1.4). Den borde inte fungera lika bra som xtreme firmwaresen?
    Last edited by pemani; 2009-09-15 at 18:56.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Ok tack för förtydligandet.

    Edit: Fan jag kommer inte åt Xbins just nu. Nån som direkt vet vilken som är den senaste xtreme firmwaren för BenQ läsare? Så jag kan plocka den från annat ställe..

    Iofs finns det ju en non stealth för iXtreme ocksån (åtminstone ix1.4). Den borde inte fungera lika bra som xtreme firmwaresen?
    Jag menade såklart 1.51
    Ju högre Fw ju mer buggfixar på läsfel etc.
    Jag skulle fortf kastat i 1.6 även om min box är bannad, köper man ny sen är de ju korekt patchade o funkis eller hur
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag menade såklart 1.51
    Ju högre Fw ju mer buggfixar på läsfel etc.
    Jag skulle fortf kastat i 1.6 även om min box är bannad, köper man ny sen är de ju korekt patchade o funkis eller hur
    Men är inte egentligen 1.6 till för folk som spelar backuper online? Jag förstod inte riktigt din andra mening =) Min box det gäller är inte live bannad. Eller du menar att det existrerar buggar i tidigare xtreme firmware som inte existerar i ixtreme 1.6 som gör det värt att slänga in den istället (som inte har med stealth att göra)?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1.6 är till för dom som vill ha en fungerande firmware, även om du inte bryr dig så mycket om live (1.6 är den bästa firmwaren hittils egentligen, med tanke på att man kan köra live utan problem, och om man skulle vilja det så kan man även välja att stänga av den checken med hjälp av activate.iso, dock endast tillfälligt)

    men om man tycker det blir för jobbigt att slänga in activate.iso skivan innan man ska spela spel som inte går igång annars så bör man köra på senaste Xtreme firmwaren, eller ixtreme 1.51 (Xtreme är bättre då den inte har några kollar alls, men 1.51 är säkrare om du skulle hämta hem uppdateringar och grejer från live lika så är 1.6 bättre än 1.51)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1.6 är till för dom som vill ha en fungerande firmware, även om du inte bryr dig så mycket om live (1.6 är den bästa firmwaren hittils egentligen, med tanke på att man kan köra live utan problem, och om man skulle vilja det så kan man även välja att stänga av den checken med hjälp av activate.iso, dock endast tillfälligt)

    men om man tycker det blir för jobbigt att slänga in activate.iso skivan innan man ska spela spel som inte går igång annars så bör man köra på senaste Xtreme firmwaren, eller ixtreme 1.51 (Xtreme är bättre då den inte har några kollar alls, men 1.51 är säkrare om du skulle hämta hem uppdateringar och grejer från live lika så är 1.6 bättre än 1.51)
    Ok tack för svaret. Du har inte i skallen vilken som är den senaste xtreme för BenQ? Jag kommer som sagt inte åt Xbins just nu. Men annars är det ingen panik jag kan kolla lite senare hemifrån istället. Tack för alla svar från alla!
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    tyvär har jag inte hållt på med xbox modds så pass länge att jag vet vilken version som var sista Xtreme
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    har för mig att de bara finns en xtreme FW till benQ å de e v1.1
    om du letar efter den på xbins så heter den nånting me xtreme non-stealth om ja itne mins helt tokigt^^

    Men ja tycker ändå att du ska köra på ixtreme 1.6
    den funkar ju me alla hittills släppta spel som är rätt pachade(och de är i princip alla spel som du hittar på nätet) och om du skulle komma över ett spel som av nån anledning inte skulle starta så kör du active.iso skivan=)
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
    har för mig att de bara finns en xtreme FW till benQ å de e v1.1
    om du letar efter den på xbins så heter den nånting me xtreme non-stealth om ja itne mins helt tokigt^^

    Men ja tycker ändå att du ska köra på ixtreme 1.6
    den funkar ju me alla hittills släppta spel som är rätt pachade(och de är i princip alla spel som du hittar på nätet) och om du skulle komma över ett spel som av nån anledning inte skulle starta så kör du active.iso skivan=)
    Men måste man kontrollera varenda release i abgx? Eller räcker det om man kontrollera att releasen inte är nukad etc och sen bara bränna ut den? Jag har aldrig använt abgx men jag fick för mig att den tog lång tid att köra? =) Eller finns risken att boxen skriker rakt ut med 1.6 om man inte kört ison i abgx innan?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  25. #25
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Men måste man kontrollera varenda release i abgx? Eller räcker det om man kontrollera att releasen inte är nukad etc och sen bara bränna ut den? Jag har aldrig använt abgx men jag fick för mig att den tog lång tid att köra? =) Eller finns risken att boxen skriker rakt ut med 1.6 om man inte kört ison i abgx innan?
    Du kan ju kolla så att den itne är nukad och kolla om någon lämnat nån kommentar om det där du laddar ner spelet.

    Annars kan du kolla på http://www.abgx.net/filename/?ch=6 om en release är rätt patchad där kan du också se vilken region de funkar i.

    Men bäst är ju att köra de i abgx, körde precis call of juarez i abgx å de tog 1,5 till 2 minuter tycker itne de är farligt lång tid iaf=)
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  26. #26
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
    Du kan ju kolla så att den itne är nukad och kolla om någon lämnat nån kommentar om det där du laddar ner spelet.

    Annars kan du kolla på http://www.abgx.net/filename/?ch=6 om en release är rätt patchad där kan du också se vilken region de funkar i.

    Men bäst är ju att köra de i abgx, körde precis call of juarez i abgx å de tog 1,5 till 2 minuter tycker itne de är farligt lång tid iaf=)
    Ja jag brukar alltid kolla på abgx.net om en release är nukad eller ok. Visste dock inte om det räckte med det eller om man ändå var tvungen att köra den i abgx. Men 2 min kan man ju överleva med =)

    Men man kan alltså då få problem med äldre spel som inte är korrekt patchade om man kör med 1.6? Om man då inte använder activate.iso innan då vill säga. Kan iofs inte komma på något gammalt spel jag skulle vilja spela igen men iaf :P
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Ja jag brukar alltid kolla på abgx.net om en release är nukad eller ok. Visste dock inte om det räckte med det eller om man ändå var tvungen att köra den i abgx. Men 2 min kan man ju överleva med =)

    Men man kan alltså då få problem med äldre spel som inte är korrekt patchade om man kör med 1.6? Om man då inte använder activate.iso innan då vill säga. Kan iofs inte komma på något gammalt spel jag skulle vilja spela igen men iaf :P
    tiden det tar för ABGX360 att kolla spelet beror på hur bra dator du har, juh bättre juh snabbare, min dator kan ta upp till 30 minuter om jag använder den samtidigt, men det är ändå inte så farligt tycker jag då det tar bra mycket längre tid att kolla annars, OBS: detta är MED check av game CRC, detta behöver du inte kolla om du inte vill veta att den är livesäker, och detta kan du dessutom inte göra något åt om det är fel, oftast iaf... ibland går det ibland inte (beror på om ngn fixar patch) det som är viktigt är att SS, PFI och DMI går igenom i ABGX360 då ska det fungera med 1.6

    värt att tänka på dock: ABGX.net och ABGX360 har INGENTING med varandra att göra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Tack för svar. Jo jag vet att sidan och programmet inte har med varandra att göra. Men då jag aldrig brytt mig om live spel har jag aldrig brytt mig om att checka iso filerna heller innan jag bränner. Men då har jag tagit ifatt en massa missad info iaf =) Tack alla.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Liknande diskussioner

  1. Wii Firmware update
    By wsod in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 16:01
  2. Inlägg: 95
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 11:00
  3. Flasha en redan flashad firmware
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:52
  4. senaste firmware till psp
    By xerno in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-19, 21:37
  5. Xtreme Samsung firmware version 2.0
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 12:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •