Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: ABGX failar backuper som borde fungera?

  1. #1

    ABGX failar backuper som borde fungera?

    Hej,

    Köpte mig en beggad 360 under helgen, flashad (vet dock inte vilken version tyvärr, kan man kolla det på nåt smidigt vis?) och tänkte nu ta och bränna för att se att allt funkar.

    Prylmässigt sett har jag allt (Pioneer brännaren, verbatim skivorna), men när jag har tagit hem två exemplar nu och bränt (prövade först med CloneCd, sen imgburn, samma resultat), så funkar det inte, blir bara XBOX loggan i början som att det är ett filmklipp som spelar. Så jag körde dom i ABGX för att kolla, och jag får följande:

    Kod:
                           ▀▀▀
    Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
    Server file no newer than local file 'GameNameLookup.csv' -- not retrieving
    Server file no newer than local file 'abgx360.dat' -- not retrieving
    
    C:\temp\Prototype-XBOX360\xxx-pro.dvd is valid
    
    Checking Game
         ISO: "C:\temp\Prototype-XBOX360\xxx-pro.iso"
         Size: 7838695424 bytes (larger than normal)
         Files in ISO: 40, Folders in ISO: 0
         Total bytes used: 7203465836 (98.58%)
         ISO appears to have random padding
         XEX Media ID: E8F9FAAC73898D30420E30A0-32211A45
         XEX CRC = 1071D174
    
    Region Code: 0xFFFFFFFF
         Region Free!
    
    Checking SS
         Timestamp of Authoring: 2009/04/21 00:00:00
         Timestamp of Mastering: 2009/04/25 08:46:31
         SS CRC = EB359686 (RawSS = ACA9AB75)
         SS Media ID: E8F9FAAC73898D30420E30A0-32211A45 (matches game)
    SS looks valid
    
    Checking DMI
         Timestamp of Authoring: 2009/04/21 00:00:00 (matches SS)
         DMI CRC = 644072A3
         DMI Media ID: E8F9FAAC73898D30420E30A0-32211A45 (matches game)
    DMI looks valid
    
    Checking PFI
         PFI CRC = 2A4CCBD3
    PFI does not match known data (could be corrupt or a new wave not seen before)
    Displaying suspicious PFI in hex and ascii:
    
         OFFSET   0  1  2  3  4  5  6  7  8  9  A  B  C  D  E  F
         0x0000  01 02 31 10 00 03 00 00 00 FC FF DF 00 03 97 5F    1 . ...ⁿ*▀.  _
         0x0010  00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00  ................
         *
    
    Video partition found
    Video volume space size and size of PFI data area do not match!
    Cannot check padding due to invalid or uncertain PFI/Video
         Video CRC = 28570223 (V0 & V1 skipped due to non-matching or absent PFI)
    Video partition does not match known data but neither did PFI
    
    Stealth status is uncertain
    
    Verifying this game against the online database...
    One or more CRC requirements for Verification were not met, cannot continue
    Verification failed
    
    Starting AutoFix
         Attempting to get 'Xex_1071D174.ini' from the online verified database
    ERROR: The requested URL returned error: 404
    
    Failed to find a verified ini file for this Xex
    Attempting to fix PFI based on SS
    Unwilling to automatically fix PFI because SS is newer than the last known 2nd w
    ave date
    AutoFix Failed, Stealth is still uncertain
    
    Press any key to exit . . .
    Releasen är som sagt Prototype-XBOX360 och finns med på listan här på forumet som verfiererad release på ABGX listan.
    Det är första gången jag försökt bränna ut detta så jag har lite svår att tolka felmeddelandena och se vad som kan vara fel. Skulle uppskatta lite feedback får er veteraner =)

    Tack!

  2. #2
    Det är ju uppenbarligen jag som måste göra något fel, får samma resultat på dom tre releaserna jag provat.

    Prototype-XBOX360
    Virtua.Tennis.2009.PAL.XBOX360-DNL
    UFC.2009.Undisputed.PAL.XBOX360-DNL

    Vad är det jag missar / gör fel? =)

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Har du checkat dom innan bränning?

  4. #4
    Jag har checkat dom med ABGX om det är det du menar? Det är det resultatet jag klippte in i originalposten. Dom failar ju uppenbarligen.

    Sitter och söker konstant, kan det vara så att jag har (eftersom jag är osäker) ixtreme 1.5 och det är därför dessa nya spel inte funkar? Tänker på denna tråd, http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36627

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Suedish Visa Inlägg
    Jag har checkat dom med ABGX om det är det du menar? Det är det resultatet jag klippte in i originalposten. Dom failar ju uppenbarligen.

    Sitter och söker konstant, kan det vara så att jag har (eftersom jag är osäker) ixtreme 1.5 och det är därför dessa nya spel inte funkar? Tänker på denna tråd, http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36627
    Menade om du fixar innan du bränner, du skrev att du gjorde det efter bränning.

    ABGX kan inte känna av vilken firmware du har i din xbox, så går den inte igenom är felet något annat.

  6. #6
    Du menar att dom ska fixas genom ABGX? I slutet står det "AutoFix Failed, Stealth is still uncertain", så långt sträcker sig mina kunskaper. Det kanske går att mecka lite mer med det för att få det o funka? Per automatik så vill det inte fixas och patchas och allt vad som görs iaf, tyvärr.

    Heh, nej det är svårt för ABGX att känna av firmwaren i min xbox givetvis. Det är det som gör mig så konfunderad, att dessa releaser failar hos mig, känns ju rätt underligt.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Failed to find a verified ini file for this Xex
    Attempting to fix PFI based on SS
    Unwilling to automatically fix PFI because SS is newer than the last known 2nd w
    ave date
    AutoFix Failed, Stealth is still uncertain

    läs ovan, PFI = video partitionen (i detta fallet Wave 3) du måste med andra ord ladda hem wave3's video partition, den är för stor för att folk ska kunna ladda hem den automatiskt med ABGX360 varje gång den behövs, därför ligger den som separat nedladdning... läs den här tråden http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35639 ordentligt, och fråga sedan igen om du inte förstår dig på hur det fungerar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    kryssa även i allt som finns med i bilden vid avsnittet Verifiering och autofix av backup med ABGX360, följ bildserien under. om du missat detta. du behöver även wave 3 partitionen som swizzy pratade om. ladda hem den från samma tråd eller via länken i denna post och kör install_wave3.bat när du packat upp den.

  9. #9
    Tack för svaren, ska kolla det så fort jag kommer hem från jobbet. En fråga så länge bara, för att vara extra jobbig så vet jag ju inget vilken ixtreme version jag har eftersom jag köpte begagnad, och efter att ha läst en del så kändes som att jag har 1.5 och det är därför spelen inte startade när jag brände dom, utan bara trodde att skivan var en DVD film.

    Så jag patchade en backup med en wave 2 fil, och brände den sedan, dels kommer jag inte lira det live och dels ville jag bara få det att funka i princip. Då kände mitt xbox däremot av det, såg vilket spel det var, uppdaterade min dashboard till det nya. Så långt kändes det som att det skulle funka, men så skulle den uppdatera ytterligare och då blev det läsfel på skivan tydligen. Brände ett annat med samma tillvägagångssätt och fick precis samma sak. Men då känner den iaf av att det faktiskt är ett spel.

    Summa summarum, är det så att jag har ixtreme 1.5? Isåfall åker jag in till psxcare och flashar om till 1.6 såklart.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Suedish Visa Inlägg
    Tack för svaren, ska kolla det så fort jag kommer hem från jobbet. En fråga så länge bara, för att vara extra jobbig så vet jag ju inget vilken ixtreme version jag har eftersom jag köpte begagnad, och efter att ha läst en del så kändes som att jag har 1.5 och det är därför spelen inte startade när jag brände dom, utan bara trodde att skivan var en DVD film.

    Så jag patchade en backup med en wave 2 fil, och brände den sedan, dels kommer jag inte lira det live och dels ville jag bara få det att funka i princip. Då kände mitt xbox däremot av det, såg vilket spel det var, uppdaterade min dashboard till det nya. Så långt kändes det som att det skulle funka, men så skulle den uppdatera ytterligare och då blev det läsfel på skivan tydligen. Brände ett annat med samma tillvägagångssätt och fick precis samma sak. Men då känner den iaf av att det faktiskt är ett spel.

    Summa summarum, är det så att jag har ixtreme 1.5? Isåfall åker jag in till psxcare och flashar om till 1.6 såklart.
    du har någon firmware 1.5 eller tidigare, går inte att säga om det är 1.4 eller 1.5 om det inte är en liteon i, då är det garanterat 1.5... (går att säga om det är 1.4/1.5 om du läser ur den, men inte annars) enklast är att uppgradera till 1.6 istället, men då måste du bränna om spelen du patchade (OBS: orginal filerna, inte dom patchade filerna) eftersom 1.6 inte stödjer fulpatchade spel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Sweet, då vet jag iaf varför det inte funkar och hur jag ska lösa det, det är huvudsaken. Jag var inte heeelt ute och cyklade iaf

    För övrigt så funkar det såklart med ABGX med dom instruktionerna som ni skrev ovan, då blir det grönt. Jag visste väl att jag missat nåt =)

    För att spinna vidare lite, om jag skulle ge mig på att flasha själv med en Maximus 360 Xtractor, vad behöver jag mer än den? Har inte hittat nån liten howto-guide-aktigt mer än att det står att allt man behöver är den? Eller om det finns någon tråd eller site jag missat så länka mig gärna vidare till den så läser jag på där =)

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    beror helt på vilken spelare du har om du har en Lite-on kan du läsa i min guide, har du en BenQ eller Samsung följer du DOS guiden och istället för Liteon K kör du "R" för Read, och sedan istället för "Liteon E" skriver du "E" för Erase, och sedan är det som Liteon Guiden (med undantaget att du bara får ut en "orig.bin" istället för 4 filer (dummy.bin, key.bin, inquiry.bin och identify.bin) och istället för dummy.bin skriver du då orig.bin vid spoofning[överflyttning av nyckeln]) detta fungerar alldeles utmärkt, i alla fall för mig

    har du hitachi skulle jag råda dig att lämna in den istället (och få den flashad till 1.51 tillsvidare, 1.6 finns inte till hitachi ännu)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Hitatchis om de varit flashade måste återställas innen de uppgraderas, lite halvmeckigt o vi älskar dem ungefär lika mycket som vissa älskar en baksmälla en måndag

    Går segt, tar lite extra lång tid men vi gör dem
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Hitatchis om de varit flashade måste återställas innen de uppgraderas, lite halvmeckigt o vi älskar dem ungefär lika mycket som vissa älskar en baksmälla en måndag

    Går segt, tar lite extra lång tid men vi gör dem
    dels det, och dels är det jätte lätt att göra fel utan att man kan fixa det på just hitachi's, därför föreslår jag att om man inte vet vad man håller på med vad gäller flashning bör man nog lämna in hitachi spelare till en firma som vet vad dom gör det vill säga, PSXCare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. XDVDMulleter eller ABGX?
    By RazZ91 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-20, 17:25
  2. Problem med två handkontroller med wiikey
    By langkalle in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-13, 09:48
  3. ser inte mina spel i m3 real
    By stoffe90 in forum Nintendo DS
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 14:34
  4. Mina skivor börjar få repor av att användas...
    By Turbis in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-16, 11:39
  5. Beter sig konstigt efter flashning
    By KonradA in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 10:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •