Hej!
Jag skulle flasha en Hitachi (v0079FL) läsare till en polare idag med hjälp av denna --> länk guide.
*YouTube länk till guiden*
Allting gick fint fram till att jag skulle starta upp datorn som vanligt med läsaren kopplad till datorn, efter att ha satt läsaren i ModeB med hjälp av "Slax-booten" (fram till "v0079 Instructions" i guiden).
Läsaren syntes i Enhetshanteraren som den skulle men datorn installerade automatiskt drivrutiner för läsaren via "Ny enhet har upptäckts". När dessa drivrutiner var installerade behövde datorn startas om och när jag sedan hade startat om datorn började släden matas ut automatiskt så fort man tryckte in den. Jag vet att detta ska hända när läsaren är i ModeB men det funkar ju inte att läsa någon skiva med läsaren när släden bara matas ut hela tiden, dvs att det inte funkar att använda 79 Unlocker / att flasha.
Jag tänkte att det kanske löser sig om man går in i Enhetshanteraren och högerklickar på läsaren --> avinstallera och sedan gör om processen utan att starta om när "Ny enhet har upptäckts" installerat drivrutinerna för läsaren eftersom Windows kände av läsaren utan att släden matades ut automatiskt hela tiden innan jag startade om datorn efter drivrutinsinstallationen vid första försöket. Detta var dock väldigt dumt gjort för nu vill såklart inte datorn känna av läsaren alls, varken vid "Slax-booten" eller i Enhetshanteraren.
Så min fråga är, hur ska jag göra nu för att läsaren ska kännas av vid "Slax-booten" / i Enhetshanteraren igen, som den gjorde vid första försöket?
Vore väldigt tacksam för ett relativt snabbt svar då jag och polaren har tänkt göra ett nytt försök igen imorron om vi får något tips om hur problemet kan lösas.
Jag använder det rekommenderade PCI kortet VIA VT6421A ( http://www.psxcare.com/product.php?xProd=501&xSec=89 ) vid flashen om det nu skulle spela någon roll.
Tack på förhand.
Bookmarks