Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Modifierad 120 GB HDD

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    18

    Modifierad 120 GB HDD

    Hej, Hittade en 120 HDD i Ebay och beställde den för halva pris. Den är på väg hem till mig nu. Men jag fick höra att man kan modifiera från 20 GB till 120 GB men en annan hårddisk. Jag misstänker att den jag beställde är modifierad.

    Vad är nackdelen att ha en sånt? Kan ni lista fram vad som är dåligt. Vågar jag köra den utan att sabba nånting sant blir man bannad på XBOX LIVE?

    Tacksamt för lite gehör.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Den behöver inte vara modifierad för att du köper den på ebay, många som säljer där kommer från elite systemen i typ kina eller något

    Men nackdelarna med att ha en modifierad HDD är att det finns en jättestor risk för att man blir bannad då dom kan se att den är modifierad...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    18
    Kan man kolla det nånstans att min 120 HDD som är på väg hem till mig är original? Vill inte bli bannad.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Kan man kolla det nånstans att min 120 HDD som är på väg hem till mig är original? Vill inte bli bannad.
    ett sätt är att läsa ut en .bin fil med hddhackr för att se om den filen matchar den "pirat" filen man använder för att få igång 120gb diskar.

    det alla lättaste är att du ringer ms support och säger du är osäker om det är en original hdd du köpt eller inte och vill ha tips om kännetecken, sådant hjälper dom gärna till med.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jag skulle hellre köpa en orginal HDD i Sverige för att få GARANTI på den om den strular
    Mindre risk för fraktskador o större chans att man får en orginaldisk
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Hdd på bannad consol
    By Douhane76 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-07, 09:21
  2. Oginal HDD sönder, ny HDD utan chip?!?
    By cRYPT0NiT3 in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 14:47
  3. ToxicOS för DMS4 PRO (inkl HD LOADER funktioner)
    By jnk in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 15:33
  4. Alladin Advance Pro med 120 GB hdd
    By ClasH in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-29, 18:53
  5. 120 gb hdd??
    By dizazter-mazter in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 31
    Senaste inlägg: 2004-04-04, 22:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •