Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Återställa en spoofad Hitachi (v0079FL)

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Återställa en spoofad Hitachi (v0079FL)

    Hej!

    Jag håller på och flasha en Hitachi (v0079FL) men har tyvärr stött på problem.

    Jag flashar med hjälp av JungleFlasher och följer JF's egna manual för läsaren. Jag lyckades med allting och efter flashen till iX 1.51 så spoofade jag läsaren till en Samsung MS28 enligt manualen (har fått tips om att det ska vara bra att spoofa från flera håll, därför spoofade jag). Men när jag nu startar boxen så får jag felet E66 (beskrivs här --> länk). Med tanke på beskrivningen av felet så verkar det som att det är spoofen till Samsung MS28 som ställer till det. Därför vill jag nu återställa läsaren till Hitachi och sedan flasha till iX 1.51 igen utan att spoofa efteråt.

    Men nu till problemet. Läsaren ser ju ut som en Samsung MS28 även i datorn. Därför kan jag inte sätta den i ModeB via JungleFlasher och därav inte heller flasha om den. Så min fråga är, hur ska jag göra för att jag ska kunna sätta läsaren i ModeB/återställa den så att den "blir en Hitachi igen", trots att jag har spoofat den till en Samsung MS28?

    Tacksam för snabbt svar.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vad kör du på för kit? du kan använda dig av ett CK3 (eller Maximus kitet, men jag tycker CK3 är säkrare för hitachi's) + slax + 79 Unlock skivan för att få in den i Mode B, efter det bör du kunna flasha om den med rätt firmware (hitachi 79 orginal med rätt nyckel position) efter det köra in hitachi 79 ix 1.51

    förmodligen var det en liteon spoofad Samsung MS28, ganska vanligt... kolla firmwaren från MS28 urläsningen så får du se om det står något där
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vad kör du på för kit? du kan använda dig av ett CK3 (eller Maximus kitet, men jag tycker CK3 är säkrare för hitachi's) + slax + 79 Unlock skivan för att få in den i Mode B, efter det bör du kunna flasha om den med rätt firmware (hitachi 79 orginal med rätt nyckel position) efter det köra in hitachi 79 ix 1.51

    förmodligen var det en liteon spoofad Samsung MS28, ganska vanligt... kolla firmwaren från MS28 urläsningen så får du se om det står något där
    Jag använder inget kit utan strömförsörjer läsaren med Xboxen (har alltså läsaren i boxen med strömkabel kopplad till) under flashen.

    Funkar inte att få den i ModeB med Slax då programmet inte verkade vilja känna av läsaren alls när jag bootade med det.

    79 Unlock skivan använde jag mig av men tror det behövs att läsaren ska kännas av som att den är en Hitachi innan det funkar (+ att den ska vara i ModeB också, kanske?).

    Så fler förslag?

    P.S Adda gärna min MSN Swizzy. Blir enklare om vi snackar där, tror jag.
    rickepwb@live.se .

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    54
    Respekt
    10
    Låst upp dina två trådar, om du löst problemet får du gärna dela med dig av ösningen så andra förvirrade användare kan lära sig av andras misstag.
    Soldiers of Mist

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Stan64 Visa Inlägg
    Låst upp dina två trådar, om du löst problemet får du gärna dela med dig av ösningen så andra förvirrade användare kan lära sig av andras misstag.
    Ja, tänkte att ni kanske ville ha bort så många lösta problem som möjligt för att inte ha kvar en massa "onödiga" trådar i forumet. Men kan hålla med om att det kan vara bättre att ha trådarna kvar då det inte är helt omöjligt att någon annan Hitachi flashare råkar ut för samma problem.

    Detta problem löste jag genom att använda Team Xecuters ModeB metod --> länk. Detta funkade alltså trots spoofningen. Sedan använde jag mig av Firmware Toolbox för att återställa läsaren till "Stock" och sen flasha den med iX 1.51 (utan spoofning efteråt såklart ;P) och än så länge funkar allt klockrent.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    med andra ord så som jag tipsade dig om (via msn), på ett ungefär
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Frågor om Flashning, Hitachi.
    By -Jacob- in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-16, 09:10
  2. Hitachi rom ver 59 + iextreme 1.51
    By Arasul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2009-05-11, 12:43
  3. Återställa Firmware
    By Rambler in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-25, 16:38
  4. Återställa flashning + perforering?
    By amberwaves in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 02:06
  5. Hitachi 79 som hänger sig!
    By Longson008 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 11:44

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •