Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Oljud vid swapning

Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Sweden
    Respekt
    0

Question Oljud vid swapning

Mitt PS2 med NEO4 har inte gått att swapa med när det låg ner. När jag ställer det upp går det bara ibland (mycket sällan). Efter att kopian har blivit istoppad och börjar rotera blir det ett väldigt oljud, man tror att den ska slita sönder hela cd-enheten. (samma oljud liggande som stående) Är detta ett vanligt problem eller kan cd-enheten vara dåligt återmonterad? Svara gärna både om ni har detta problemet eller om er enhet fungerar.

PS. Patchade spel som direktstartar fungerar perfekt DS.

Fredrik

------------------
    Fredde

[This message has been edited by freddeandersson (edited 08 March 2002).]
    Fredde

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Så skall det inte behöva vara, bäst är om du låter oss titta på den. Har den skickats med posten kanske den blivit lite för omskakad på vägen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2002
    Från
    sweden
    Respekt
    0

jag har oxå ett väldigt konstigt ljud när jag ska swapa IBLAND.. som om skivan ligger fel eller nått.. fast man vet att den inte gör det.. konstigt
    /Tommy

Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Sweden
    Respekt
    0

Smile

Jag har hittat en lösning på mitt problem.
    Efter skivbytet för jag in släden c:a 1,5-2 cm innan den går tillbaka automatiskt. Då fungerar det alla gånger. Tror det är något med timern på chipet. Ska tillägga att min PS2:a är en V3.

------------------
    Fredde
    Fredde

Registrerade
    Apr 2002
    Från
    sweden
    Respekt
    0

exakt hur menar du nu? om man trycker in släden själv med fingret så åker den ju in automastiskt nästan såfort man nuddar den lixom ?!??

/Tommy

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Ni beskriver "Lazy Tray" som är ett problem man kan få med NEO4 på vissa PS2. Oftast hjälper det om vi flyttar anslutningskabeln för chipets strömförsörjning till en alternativ lödpunkt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Sweden
    Respekt
    0

När man "swapar" så håller man ju in knappen tills den blå skivan kommer fram. När man släpper knappen kommer släden ut för ett skivbyte. Där trycker man till den. Släden åker in först efter en fördröjning. En fråga till Hansi. Kan detta skada släd-motorn eller går det bra att forsätta på detta sätt?

------------------
    Fredde
    Fredde

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Jag vet inte vad som kan hända om man trycker till släden varje gång. Antagligen ingenting. Men om man tvingar en motor att snurra på det sättet kan det ju alstras strömmar som går från motorn till kretskortet, vilka skulle kunna orsaka problem.

Bäst är givetvis att försöka åtgärna problemet en gång för alla genom att använda en alternativ lödpunkt...

Liknande diskussioner

1. X-ecuter 2.2 pro Switchar vid flash
    By Wanner in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-11-13, 03:58
  2. Grafikska fel på bilden vid uppstart samt på vissa spel?
    By Morphem in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-10-01, 20:44
  3. Xbox låser sig vid startup?? hjälp !!!
    By reed in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 14:12
  4. Flasha in originalbios vid sidan av X2 bios
    By nathorst in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-09-16, 10:03
  5. Slumpmässiga låsningar vid IGR och vid start...
    By donmeta in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-06-30, 10:41

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner