Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: xbox live fråga

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19

    xbox live fråga

    Har haft min box ett tag men inte varit uppkollad med den.
    Funderar på att snart försöka koppla upp den men har en liten fråga: Har spelat ganska många spel på den, verifierade och klara hoppas jag men datumet i boxen stämmer inte det minsta, har fått dra ut sladden till boxen ett antal ggr och daumet står nu på 2002 tror jag, är det något som kommer bli problem om man kopplar upp sig? eller är det bara att ställa om datumen? Har ju lite sparade spel på boxen men de står ju som år 2002 eller något liknande.
    hoppas ni förstår frågan.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Det ska inte vara några som helst problem, jag har provat att ändra datum frammåt i tiden tidigare när jag lirade Fable 2 (ville fixa lite snabba pengar) och det var inga som helst problem att sedan lira spelen offline, och sedan lirade jag online igen då ställs boxen in automatiskt på rätt datum/tid

    du bör dock kolla skivorna och se till att dom verkligen är verifierade... detta görs i ABGX360 genom att du lägger spelet i din brännare (eller DVD-Läsare om den har stöd för DL skivor) och väljer "Burned DVD" i den översta menyn (Input)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    tack för svaret swizzy, alla skivorna jag spelat är verifierade redan.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    efter bränning? om du är osäker på om dom är verifierade efter bränning (inte kollat) så tycker jag du ska kolla dom...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    Har spelat ganska många spel på den, verifierade och klara hoppas jag men datumet i boxen stämmer inte det minsta, har fått dra ut sladden till boxen ett antal ggr och daumet står nu på 2002 tror jag, är det något som kommer bli problem om man kopplar upp sig? eller är det bara att ställa om datumen?
    spela med vilket datum du vill, ingen fara. det är inte boxen som håller den rätta tiden ändå utan liveservrarna. sen tycker jag du ska kolla dina brända backuper med abgx360 om du är osäker på dem, som swizzy sa.

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    Har haft min box ett tag men inte varit uppkollad med den.
    Funderar på att snart försöka koppla upp den men har en liten fråga: Har spelat ganska många spel på den, verifierade och klara hoppas jag men datumet i boxen stämmer inte det minsta, har fått dra ut sladden till boxen ett antal ggr och daumet står nu på 2002 tror jag, är det något som kommer bli problem om man kopplar upp sig? eller är det bara att ställa om datumen? Har ju lite sparade spel på boxen men de står ju som år 2002 eller något liknande.
    hoppas ni förstår frågan.
    Är du uppkopplad på Live så kan du inte ställa om datumet. Ev. ändra tidszon, men det går att se på din IP vilket land du är i, iaf ifall du är vanlig svensson.

    Och du behöver inte vara orolig. Det händer inget med dina savegames, så vida det inte blir som för den killen här på forumet som fick alla sina savegames fucked up efter att han varit inloggad på live och sparat, och sedan gått offline, vilket gjorde att alla savegames försvann. Det har dock inte hänt mig (än)

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    ska kolla spelen 1 gång till för att vara på den säkra sidan, men om jag redan spelat spel som inte är verifierade (vilket jag inte tror) så kan man ju ändå koppla upp och spela så långe det håller, tänkte mest spela ett köpt Nhl spel på live, men vad jag förstått så kan det väl skita sig om jag spelat overifierade spel tidigare oxå.

    Hur fungerar det med live abbonemangen som följde med när man köpte boxen? har haft den i snart ett år men inte spelat live än, men har för mig att det följde med 1månads live? finns det kvar i boxen eller har det gått ut?
    Hur köper man enklast/billigast live abonemang annars? vill ju inte köpa ett helt år direkt om boxen mot förmodan skulle bli "spärrad"

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    ska kolla spelen 1 gång till för att vara på den säkra sidan, men om jag redan spelat spel som inte är verifierade (vilket jag inte tror) så kan man ju ändå koppla upp och spela så långe det håller, tänkte mest spela ett köpt Nhl spel på live, men vad jag förstått så kan det väl skita sig om jag spelat overifierade spel tidigare oxå.

    Hur fungerar det med live abbonemangen som följde med när man köpte boxen? har haft den i snart ett år men inte spelat live än, men har för mig att det följde med 1månads live? finns det kvar i boxen eller har det gått ut?
    Hur köper man enklast/billigast live abonemang annars? vill ju inte köpa ett helt år direkt om boxen mot förmodan skulle bli "spärrad"
    det ska fungera med en månad gratis, bara att aktivera. jag brukar betala live på deras sida.. 199:- för 3 månader. efter du reggat ditt kort kan du förlänga det via boxen om ja inte minns fel.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    du kan göra som int säger, köpa på deras sida, du kan även köpa "kort" det vill säga typ koder i butiker som t.ex Game, ibland följer det även med en "prov period" med spel, vissa har 48 timmar andra har 1 månad... du får även 1 månad om du köper en webcam (xbox 360 live vision camera)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    När jag flasha om boxen till 1.51 så testade han som flasha boxen tom clancys HAWK så de fungerade, men jag vet ju inte om han hade en verifierad release

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    det spelar ingen roll, den ska inte bli bannad om den inte var inkopplad mot internet också?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    oki, trodde att alla spelade spel på boxen var tvugna att vara verifierade även om de inte spelas live. har snart kollat igenom alla mina och än så länge är de gröna.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    vissa säger att det finns en risk för att bli bannad för att ha kört icke verifierade spel offline, men jag tror inte på det, visst finns risken där men jag tror den är så pass liten att man inte ska oroa sig speciellt mycket för det, dock brukar jag föredra att INTE ha några sådana spel hemma alls eftersom det är lätt hänt att man glömmer kabeln i, och då kan det gå riktigt illa... =/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du bör dock kolla skivorna och se till att dom verkligen är verifierade... detta görs i ABGX360 genom att du lägger spelet i din brännare (eller DVD-Läsare om den har stöd för DL skivor) och väljer "Burned DVD" i den översta menyn (Input)
    En liten dum fråga, räcker det inte med att kolla ison innan bränning i abgx? eller är det som så att man kan få en "bad burn" och då är man körd på Live om man försöker köra igång den?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Det är precis så det är, det dyker inte alltid upp felmedelanden när man bränner, kan bli något fel ändå, och verify brukar sällan eller aldrig fungera, om du däremot verifierar skivan efter bränning minimerar du risken för att bli bannad så långt du bara kan mer eller mindre, du kan dock även dra ur kabeln ur xboxen och enbart spela offline, då är risken för ban mer eller mindre lika med 0, såvida du inte går live alls (då är det lika med noll garanterat om inte MS har byggt in något system för att skicka data utan att du vet om det, vilket jag starkt tvivlar på)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    16
    ok Swizzy! men då kommer jag med (EDIT: tre korkade frågor) en ännu korkad fråga ;P

    Borde det inte finnas risk för att bli bannad då om ja skulle råka repa en verifierad utbränd skiva? alternativt råka repa en orginal skiva? eller är det helt åtskilt från en "bad burn"?

    Sen undrar jag också; en skiva som man bränt och man får felmeddelandet "disc unreadable" innan man lyckats starta igång spelet; en sådan skiva går ju inte igenom verifieringen av abgx(!?) Finns det ban-risk på det med?

    Tredje korkade och idiotiska frågan är följande: En utbränd skiva som är en bad burn men som man lyckas få igång för att senare i spelet få meddelandet "disc unreadable". Är det detta som är (mest) ban-risk på?

    Notera att alla frågor går ut på att man är uppkopplad på xbox Live!

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Att du repar skivan är inga problem, det gör bara att 360'n får mega problem att läsa skivan, men bad burn kan innebära att viss data inte stämmer överens med det som den ska göra, men att den fortfarande går att spela...

    Den skivan kan visst gå igenom ABGX360, men din läsare kanske inte klarar av skivan (din läsare kanske inte tycker om silver surface/full face printable/det märket/den batchen/den bränningen) det är då ingen större risk för ban pga det, utan det är när datan inte riktigt stämmer överens med den som den ska ha... inte att det helt enkelt inte går att läsa skivan

    att du får upp det medelandet betyder inte alltid bad burn, det kan även betyda att du har en trött läsare eller liknande, du blir inte bannad för det, men du kan bli bannad om det är en bad burn med korrupt data någonstans...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    16
    nice!, mucho gracias! de börjar klarna i skallen nu ;D

  19. #19
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    en fråga ang live, ingen idé att starta ännu en tråd utan fortsätter här.
    Har kört live 1 månad nu, har funkat kanon och varit riktigt roligt. Tänkte köpa ett abb nunär detta gått ut, var gör ni det billigast"och säkrast" ?
    Funderade på att köpa en månad via xboxen nu, tills jag skaffat ett år billigare någon annanstans. Det man köper på boxen, fort löper det månad efter månad eller hur fungerar det? är det svårt att säga upp om man skulle vilja det?

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    en fråga ang live, ingen idé att starta ännu en tråd utan fortsätter här.
    Har kört live 1 månad nu, har funkat kanon och varit riktigt roligt. Tänkte köpa ett abb nunär detta gått ut, var gör ni det billigast"och säkrast" ?
    Funderade på att köpa en månad via xboxen nu, tills jag skaffat ett år billigare någon annanstans. Det man köper på boxen, fort löper det månad efter månad eller hur fungerar det? är det svårt att säga upp om man skulle vilja det?
    Var man köper Live billigast och säkrast finns det säkert andra som har koll på bättre än jag då jag endast har köpt via Xboxen och i affär, så jag lämnar över svaret på den frågan till någon annan. Finns väl antagligen bra sajter på nätet som funkar fint (förutom MS officiella alltså) men jag har som sagt inte grym koll på sådana för tillfället, tyvärr.

    Köper du via Xboxen så fortlöper det varje månad ja (dras pengar från kontot du betalar med för en ny månad när den senast köpta går ut). Vill du säga upp det så måste du nog ringa till MS support och säga upp det. Svårt eller inte, avgör själv. Jag har försökt säga upp det på annat vis (då jag också hade tänkt köpa en månad via boxen "så länge" men det fortlöper än), via Xbox.com bla men har inte lyckats så tvivlar på att det funkar.. Men jag får väl ta tag i saken och ringa MS support vid tillfälle.

Liknande diskussioner

  1. hur blockar man xbox 360 från live?
    By Lynx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 14:21
  2. Hehe roligt samtal med M$ Suport!!
    By Robotach in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 10:17
  3. XBOX Live???
    By Breast in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-07, 22:29
  4. Flashad xbox på live med orginal skiva säkert?
    By Rickard123 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 16:46
  5. Problem med inloggning på Xbox Live...
    By bikerunner in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 19:39

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •