Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Fixa felcentrerad kontroll?

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    22

Fixa felcentrerad kontroll?

Hej,

Lyckades lägga vantarna på en ny limited edition-PES kontroll med förbättrad D-pad. Till mitt stora förtret så är drar den vänstra analoga kontrollen framåt, inte så mycket men tillräckligt för att man ska bli ungefär galen.

Kan man åtgärda detta på något vis? Har inga som helst invändningar mot att öppna upp kontrollen och dona men det vore ju inte helt fel med någon slags beskrivning på hur man då skall gå tillväga.

Har läst och prövat trick som att ta ut batteriet medans konsoll och kontroll är igång för att maskinen då, enligt påståenden på internet, ska rekalibrera centreringen men utan någon framgång.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Förbättrad D-pad *skratt* ja det lät inge bra
    Jag skulle returnera handkontrollen utan att skruva upp den

Händer i sällsynta fall, men då är det bara byta ut
    Handkontroller är Färskvara, men ny ur kartong o sedan börja strula inom en månad låter lite fel ja.

Jag brukar alltid nöta in mina handkontroller innan jag spelar med dem genom att röra analogspakarna i cirkelrörelse 50GGr medurs sedan 50 ggr moturs o klicka på alla knappar 50 ggr. *Ja jag läser mina manualer*

Något som står i manualen för Playstation handkontroller som jag tagit för vana, på det sättet slipper man plastflikar som kan hacka o är redo att tuta o köra direkt.
    Last edited by Pendragon; 2009-07-07 at 15:13.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. jag fick error kod 0102 samt ROD går den att fixa?
    By Robotach in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 00:31
  2. NHL 09 kontroll problem
    By pellep18 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 00:13
  3. Går det att fixa 3RROL permanent?
    By roobarb in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 22:01

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner