Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 49 av 49

Diskussion: Tveksamt köp av Pioneer DVR 116D

  1. #31
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Ok. Brukar som sagt kolla alla i ABGX360, men tänkte att ni kanske ville se i ImgBurn. Kan testa att höja buffert. Hur många procent ska det ligga på medans man bränner? Nu ligger den vara runt 88-90%

    Finns det något man kan göra åt att den bara helt plötsligt tappar all speed medan den bränner? Utan att formatera?

  2. #32
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Vad ska mina inställningar vara under "write" fliken? Kan du posta en bild så att jag kan se hur du har?

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Ok. Brukar som sagt kolla alla i ABGX360, men tänkte att ni kanske ville se i ImgBurn. Kan testa att höja buffert. Hur många procent ska det ligga på medans man bränner? Nu ligger den vara runt 88-90%

    Finns det något man kan göra åt att den bara helt plötsligt tappar all speed medan den bränner? Utan att formatera?
    får du fel på skivan när du kollar den i abgx360 också? vad imgburns verify visar är inte viktigt. buffert ska normalt sett ligga på 100%. att den ändrar sig kan bero på defragmenterad hårddisk eller att den inte hinner med helt enkelt, mycket som läser från den.

  4. #34
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Vad ska mina inställningar vara under "write" fliken? Kan du posta en bild så att jag kan se hur du har?

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    får du fel på skivan när du kollar den i abgx360 också? vad imgburns verify visar är inte viktigt. buffert ska normalt sett ligga på 100%. att den ändrar sig kan bero på defragmenterad hårddisk eller att den inte hinner med helt enkelt, mycket som läser från den.
    kan ibland gå ner på 99% också, men den bör ligga mellan 99-100%

    fragmenterad hårddisk heter det väl egentligen? det man gör är juh att "defragmentera" det vill säga lägger fragmenten tillsmans, alltså motverkar fragmentering... därav "de" före fragmentera =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #36
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Ja, den blir röd i ABGX också, dubbelkollar tom. buffert ligger mellan 88-95, men det händer att den dippar ibland. ska ställa in efter dina bilder

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    kan ibland gå ner på 99% också, men den bör ligga mellan 99-100%

    fragmenterad hårddisk heter det väl egentligen? det man gör är juh att "defragmentera" det vill säga lägger fragmenten tillsmans, alltså motverkar fragmentering... därav "de" före fragmentera =)
    precis, fragmentering heter det, trött. spelar ingen roll igentligen om bufferten pendlar lite, sålänge hastigheten på bränningen inte sänks markant eller att den får stanna bränningen och bygga upp buffert igen. mellan 60% och 100% brukar vara no problems.

  8. #38
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Så, det var nästan samma, bara buffert och en ruta som skiljde sig åt. Får se när jag kan köpa nya skivor. Funkar det inte så lämnar jag tillbaka brännaren.

  9. #39
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Så, det var nästan samma, bara buffert och en ruta som skiljde sig åt. Får se när jag kan köpa nya skivor. Funkar det inte så lämnar jag tillbaka brännaren.
    98% säkerhet att det inte beror på brännaren
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #40
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Windows då eller?

  11. #41
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Windows då eller?
    eller annanm mjukvara, hårdvara. vad annars kan det vara i en dator, något av det. börja byt skivor, sedan brännare, sedan kolla minnen. etc. tillslut finner man felet. testa byt sata / ide port på brännaren.. det kan vara vad som helst.
    Last edited by int21; 2009-07-14 at 12:56.

  12. #42
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Det ultimata testet är att du instalelrar om Win Os på din PC via en annan HDD, skippar massa junkprogram, uppdaterar alla Win updates och kör ett vettigt antivirusprogram som NOD och har en brandvägg igång
    Ladda ned IMGburn, lägg över en ISO på datorn eller via dina andra HDD´s om du som jag har minst 4 i din dator o provbränner.

    Ny HDD som är formaterad behöver inte Defraggas o Defrag kör man minst 1.gg per månad om man flyttar filer ofta ( Laddar man ned, packar upp, installerar o bränner o kastar räknas det till storanvändning )

    Fungerar det så kanske det smugit sig in lite skärp på din PC
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #43
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Kör Eset Smart Security, tankar allt till en extern, men visst kan jag prova att formatera. Ska jag ta recovery cd som jag brukar?

  14. #44
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    vad är det för recovery CD? om det är en recovery från t.ex HP är det ingen idé då kan program följa med från start... vissa har bara operativ systemet på recovery skivan, andra har lite program och drivrutiner på samma skiva (oftast när det bara är operativsystemet på skivan finns det en eller flera skivor på sidan med drivrutiner/program)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #45
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    man kan köra fabrikskonfig eller endast windows. brukar vanligtvis köra på 2an

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    kör då på det annars är pro versionen av windows XP bättre än home (enligt mig) den är dessutom jätte lätt att få tag på, och lätt att få att se ut att vara "äkta" men kör i så fall på Corprate versionen, inte dom andra, då slipper du nämligen aktivera =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #47
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    drar ner en corporate sp2 på svenska nu. men är det så att det kan saknas några drivrutiner efter formatering som kan leda till att något inte funkar som det ska?

  18. #48
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Nej, det kommer fungera även om drivrutinerna inte finns med, bara det att viss hårdvara t.ex ljudkortet kanske inte fungerar, och bild/grafikkortet kanske inte har rätt upplösningar/färg inställningar men datorn ska inte hänga sig eller något liknande om inte drivrutinerna finns med när du installerar om med denna skivan, i värsta fall tar du bort alla kort du inte behöver för att datorn ska fungera, t.ex ljudkort, modem etc.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #49
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    okidoki, får se hur det går

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Köp av Xbox 360
    By altin in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 37
    Senaste inlägg: 2009-06-11, 11:08
  2. Pioneer 116D eller Samsung SE-S204N??
    By GAME in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 09:48
  3. Pioneer DVR-115D, lyser bara utan att något händer!? Hjälp!
    By tigersaid in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-23, 11:18
  4. Pioneer 115D eller Pioneer 11D?
    By Zixtey in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 21:40
  5. Pioneer 112d bränning xbox 360 problem...
    By mmmmmm in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 02:17

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •