Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 49

Diskussion: Tveksamt köp av Pioneer DVR 116D

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17

    Tveksamt köp av Pioneer DVR 116D

    Kom precis hem från stan där jag hade inhandlat en Pioneer DVR 116DBK. Det känns dock lite konstigt, för när jag köpte den kom den inte i en förpackning, utan bara i en vanlig plastpåse som förseglats med en klisterlapp. Det var INTE en Anti ESD-påse utan en vanlig plastpåse. Så hur bör jag göra? Den ser ju fräsch ut och så, men jag vill inte ha en använd brännare som man endast bytt skal på.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    köpte du den från hallen? i så fall är det rätt vanligt att man får den så, eller var du in hos PSXCare och köpte den?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Precis det jag gjorde, från hallen alltså. Varför levererar dom inte i kartongen för? Eller åtminstone i en Anti ESD påse?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Precis det jag gjorde, från hallen alltså. Varför levererar dom inte i kartongen för? Eller åtminstone i en Anti ESD påse?
    ring och fråga dem, de svarar nog på det bäst själva. dumt med gissningstrådar.

    Telefontid:
    Måndag - Fredag 11.00 - 16.00

    Telefonnummer:
    08-673 60 00

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Precis det jag gjorde, från hallen alltså. Varför levererar dom inte i kartongen för? Eller åtminstone i en Anti ESD påse?
    förmodligen för att dom levereras på det viset... det står juh "(bulk)" det vill säga dom köper in ett stort parti från något företag någonstans, billigare än vad det skulle kostat med kartongen etc.

    *edit:*

    Om du har SATA-Port kan jag tipsa dig om Samsung SH-S223B, den fungerar skit bra (OBS: denna leveraras på samma vis, vill du däremot ha en "retail" så finns det även det... den heter: Samsung SH-S223F, och är precis som den andra samsungen SATA)

    Tyvär har jag inge bra erfarenhet av hallen's Pioneer spelare =(
    Last edited by Swizzy; 2009-07-08 at 19:24.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    förmodligen för att dom levereras på det viset... det står juh "(bulk)" det vill säga dom köper in ett stort parti från något företag någonstans, billigare än vad det skulle kostat med kartongen etc.

    *edit:*

    Om du har SATA-Port kan jag tipsa dig om Samsung SH-S223B, den fungerar skit bra (OBS: denna leveraras på samma vis, vill du däremot ha en "retail" så finns det även det... den heter: Samsung SH-S223F, och är precis som den andra samsungen SATA)

    Tyvär har jag inge bra erfarenhet av hallen's Pioneer spelare =(
    Och varför då?

    Har endast IDE portar, finns det någon liknande samsung?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Varför jag inte har bra erfarenhet av dom är för att dom inte fungerar som dom ska, fråga mig inte varför... jag kan inte svara på det...

    det borde finnas någon liknande samsung, men inte just på hallen tyvär däremot kan jag om du vill köra externt rekomendera Samsungs SE-S224Q jag har en sådan liggandes just nu, använder den inte när jag har en intern i datorn =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Behöver inte vara på hallen, sålänge det är bra priser så

    psxcare's är i paket va?
    Last edited by Heenok; 2009-07-08 at 20:22.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://www.dustinhome.se/pd_5010290003.aspx
    http://www.dustinhome.se/pd_5010204986.aspx

    2st IDE interna Samsung brännare med stöd för DVD+R DL (hoppas länkarna fungerar, dessa borde fungera för dig någon av dom, tyvär så kan jag inte ge dom något betyg då jag inte har en själv :P

    *Edit:*

    PSXCare har både och har jag för mig, tror den ena varianten var i låda och den andra inte, men jag kan komma ihåg fel... hur som helst bör dessa inte orsaka några problem, alternativt kan du testa någon av dom jag länkade till ^
    Last edited by Swizzy; 2009-07-08 at 20:27.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Alla som är bulk, ligger dom löst i en påse såsom min gjorde? Och är psxcares i paket eller påse?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Bulk ligger generellt i påse ja, retail ska ligga i ett emballage (låda)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Ok, såg samma som du länkade till förr på clasohlson, tar antingen den eller köper pioneer på psxcare. Gillade den, den är tystlåten och fin, men jag tycker det känns som bad quality när man köper den i en vanlig påse + din kommentar.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Bad quality? well, "bulk" brukar vara sådana som dom skickar ut till datorbyggare t.ex. för att slippa massa extra kostnader, jag menar en dator byggare (större företag) dom slänger ju bara den där kartongen direkt ändå? ingenting dom vill spara på... dels får man ner frakten lite (kanske) och dels blir det mindre jobb för tillverkarna, dom behöver juh då inte packa grejerna i dom där lådorna... osså blir det mindre för dator byggarna att ta hand om efterråt =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Ok, men isf så kör jag på den, ev framkallar något fel veckan innan ettårs perioden gått ut :P

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag hoppas du har bättre erfarenheter av detta än mig dock
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Får hoppas det

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    DET ÄR INGET FEL PÅ PIONEERS SPELARE!
    De håller 10x bättre kvalite än Slamsung alla gånger, Pioneer kommer alltid ut först med nya standarder o ligger i spetsen då det gäller utveckling.
    Det finns ju en anledning till varför vi inte säljer Samsungar trots att vi kan få hem dessa billigare i inköp! o våra kunder är för snåla för att köpa kvalitetsbrännare som Plextor för runda 100 kr så de har vi slutat lagerföra med.

    Att de levereras i plastpåsar är pg.av att de förpackas så i BULK d.vs. Inte retail med kablage och mjukvara för bränning samt manualer. *nu ingår det ju en manual/datasheet med alla bulk med men ni fattar* Ingen fräsig kartong med tryck på där det står Pioneer o modellnummer, detta för att hålla nere produktionskostnader då kartonger kostar över 100 kr med CD skivor o sladdar. Och inte ens i de kartongerna ligger de i ESD plastpåsar.

    Bulk kommer förpackat om 10x spelare per kartong som ligger mellan skumplastlager för att inte repa en o annan grannspelare.

    Det du tänker på "Begagnad enhet med nytt skal" är Refurbished maskiner, Refurb är engelska och betyder restaurerad... sånt man gör med gamla bilar från 60 talet när de står o är skitrostiga o skall glänsa som nya igen. Sånt saluförs inte av butiker som hallen eller oss så visa vi inte märker ut detta noga!...

    Det enda vi kan ha Refurbat i lager just nu är Ps3 lasrar där laserdioderna som brinner upp bytts mot nya dioder och testats eller diverse äldre nätdelar till olika konsoller där vi eller vår leverantör bytt kondensatorer, transistorer eller säkringar på.

    Grade A eller liknande beteckningar är en verifiering på vilken kvalitet Refurb har om ni vill ha lite riktlinjer på saker ni köper på nätet. ( lite som tradpoäng när folk skriver Toppsäljare AAAAAA+++ ) *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    OK, tack för den superba förklarningen av den eminenta Pendragon

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    Herregud på den här tråden

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Lite hej kom o hjälp mig ja

    Man får det man betalar för, kvalite kostar en slant extra o ibland lite extra för märket
    Pioneer, Plextor tycker jag personligen är stabila saker.
    Plextor har ju en utbytesgaranti med bud, går läsaren sönder så åker en budfirma ut med en ny o byter ut, vilka andra märken har den servicen på en brännare
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    20 "bulk" spelare i en kartong = tar lite plats på lagret
    20 "retail" spelare i varsin bamsekartong = tar upp massor med plats på lagret

    Vi föredrar "bulk"

    Och det har hänt att vi hämtat några lådor med "bulk" spelare från *********, det är inget fel på dessa. Däremot har säkert en och annan spelare råkat skickas med för dåligt emballage för att överleva postens hantering via postorder.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #22
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Ok, då känner man sig trygg Den funkar ju bra att bränna med än så länge så...

  23. #23
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Nu visar det sig att efter 3 skivor som varit ok brända så har 4 st fått game crc fel efter bränning. Vad fan beror detta på? Bränner i felsäkert läge, imgburn nyaste versionen, 2.53 Ghz Pentium 4 och en 1gb ram. Blir så jävla trött på denna skit. Lagt ut över 1000kr på bara detta och det är ganska mycket pengar för en student.

    Brännaren beter sig lite konstigt tycker jag. När den bränner så låter det ingenting, men ibland så låter det precis som om den just ska börja läsa skivan. Sedan sjunker hastigheten till strax under 1.0x innan den går tillbaka till 4.0x Är detta normat? Och vad ska buffer vara i procent när man bränner?

    Har inga skivor just nu, men när jag skaffar så ska jag ta å bränna i CloneCD då?
    Eller ska jag ta tillbaks mina pengar och köpa en ny här hos PSXCARE?

    Fan, känns som om Swizzy hade rätt alltså...

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är inte normalt att hastigheten går upp och sjunker på det där viset, det tyder på att brännaren inte mår så bra eller att datorn jobbar för hårt, prova att stänga av program som körs i bakgrunden, allt du inte absolut behöver... (brandvägg/antivirus ska vara kvar, allt annat kan du stänga av i dom flesta fallen) blir bränningen bättre då så vet du varför, annars bör du gå tillbaka och begära pengarna tillbaka då den inte fungerar som den ska... ge dom felbeskrivning så ska det inte vara några större problem... eller så begär du att dom byter ut den och provar en annan, kanske bättre, fungerar den lika dåligt är det bara att begära pengarna tillbaka...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Nu visar det sig att efter 3 skivor som varit ok brända så har 4 st fått game crc fel efter bränning. Vad fan beror detta på? Bränner i felsäkert läge, imgburn nyaste versionen, 2.53 Ghz Pentium 4 och en 1gb ram. Blir så jävla trött på denna skit. Lagt ut över 1000kr på bara detta och det är ganska mycket pengar för en student.

    Brännaren beter sig lite konstigt tycker jag. När den bränner så låter det ingenting, men ibland så låter det precis som om den just ska börja läsa skivan. Sedan sjunker hastigheten till strax under 1.0x innan den går tillbaka till 4.0x Är detta normat? Och vad ska buffer vara i procent när man bränner?

    Har inga skivor just nu, men när jag skaffar så ska jag ta å bränna i CloneCD då?
    Eller ska jag ta tillbaks mina pengar och köpa en ny här hos PSXCARE?

    Fan, känns som om Swizzy hade rätt alltså...
    Vilken brännare o har du uppgraderat mjukvaran, är den äldre än 1-2 år köp en ny o köp då en Pioneer.
    IMGBurn inte CLONESKRÄP!
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vilken brännare o har du uppgraderat mjukvaran, är den äldre än 1-2 år köp en ny o köp då en Pioneer.
    IMGBurn inte CLONESKRÄP!
    det är en Pioneer DVR 116D (ny köpt från hallen) så visst, mjukvaran kanske behöver uppdateras... men annars bör han/hon nog göra som jag skrev i mitt föregående inlägg
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #27
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Pendragon, läs första inlägget :P

    Har uppdaterat firmware, och kör som sagt i felsäkert läge så det ända som är igång är det som krävs för att hålla igång Windows. Kan uppa en logg om ni vill det ifrån ImgBurn: (och ja, den är också checkad i ABGX360, men hade verify på i imgburn med. har blivit så här på 3 skivor till, använt 3 olika isos, gröna allihop i abgx360 innan, så ison är grön. tror inte det är något som är knas med själva .dvd filen heller.)

    Det sjuka är att precis som med min gamla, Lite-on SOHW 1693, så funkar det igen. Så basically är det första skivan som failar. Andra (ibland tredje) och alla efteråt fungerar. Typ som om brännaren måste värma upp eller så.

    ; //****************************************\\
    ; ImgBurn Version 2.4.4.0 - Log
    ; måndag, 13 juli 2009, 16:06:57
    ; \\****************************************//
    ;
    ;
    I 15:35:07 ImgBurn Version 2.4.4.0 started!
    I 15:35:07 Microsoft Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600 : Service Pack 3)
    I 15:35:07 Total Physical Memory: 1*048*048 KB - Available: 771*188 KB
    I 15:35:07 Initialising SPTI...
    I 15:35:07 Searching for SCSI / ATAPI devices...
    I 15:35:08 Found 2 DVD-ROMs and 1 DVD±RW!
    I 15:35:17 Operation Started!
    I 15:35:17 Source File: G:\Downloads\Gears.Of.War.2.NTSC.XBOX360-x360inT\x360-gears2.dvd
    I 15:35:17 Source File Sectors: 3*825*924 (MODE1/2048)
    I 15:35:17 Source File Size: 7*835*492*352 bytes
    I 15:35:17 Source File Volume Identifier: XGD2DVD_NTSC
    I 15:35:17 Source File Volume Set Identifier: 34672923
    I 15:35:17 Source File Implementation Identifier: Sonic Scenarist 3.1
    I 15:35:17 Source File File System(s): ISO9660; UDF (1.02)
    I 15:35:17 Destination Device: [0:0:0] PIONEER DVD-RW DVR-116D 1.09 (E (ATA)
    I 15:35:17 Destination Media Type: DVD+R DL (Disc ID: MKM-003-00) (Speeds: 2,4x; 4x; 6x; 8x; 10x)
    I 15:35:17 Destination Media Sectors: 4*173*824
    I 15:35:17 Write Mode: DVD
    I 15:35:17 Write Type: DAO
    I 15:35:17 Write Speed: 4x
    I 15:35:17 Link Size: Auto
    I 15:35:17 Lock Volume: Yes
    I 15:35:17 Test Mode: No
    I 15:35:17 OPC: No
    I 15:35:17 BURN-Proof: Enabled
    I 15:35:17 Advanced Settings - Optimal Writing Speed: No
    I 15:35:17 Optimal L0 Data Zone Capacity: 1*913*760
    I 15:35:17 Optimal L0 Data Zone Method: Copied From Original Disc
    I 15:35:31 Set L0 Data Zone Capacity Succeeded!
    I 15:35:31 Filling Buffer... (40 MB)
    I 15:35:33 Writing LeadIn...
    I 15:35:34 Writing Session 1 of 1... (1 Track, LBA: 0 - 3825923)
    I 15:35:34 Writing Track 1 of 1... (MODE1/2048, LBA: 0 - 3825923)
    I 15:35:34 Writing Layer 0... (LBA: 0 - 1913759)
    I 15:47:41 Writing Layer 1... (LBA: 1913760 - 3825923)
    I 16:00:12 Synchronising Cache...
    I 16:00:13 Closing Track...
    I 16:00:18 Finalising Disc...
    I 16:00:57 Exporting Graph Data...
    I 16:00:57 Graph Data File: C:\Documents and Settings\Henok\Application Data\ImgBurn\Graph Data Files\PIONEER_DVD-RW_DVR-116D_1.09_DEN-13-JULI-2009_15-35_MKM-003-00_4x.ibg
    I 16:00:57 Export Successfully Completed!
    I 16:00:57 Operation Successfully Completed! - Duration: 00:25:40
    I 16:00:57 Average Write Rate: 5*180 KB/s (3.7x) - Maximum Write Rate: 5*645 KB/s (4.1x)
    I 16:00:57 Cycling Tray before Verify...
    I 16:01:23 Device Ready!
    I 16:01:23 Operation Started!
    I 16:01:23 Source Device: [0:0:0] PIONEER DVD-RW DVR-116D 1.09 (E (ATA)
    I 16:01:23 Source Media Type: DVD+R DL (Book Type: DVD-ROM) (Disc ID: MKM-003-00) (Speeds: 2,4x; 4x; 6x; 8x; 10x)
    I 16:01:23 Image File: G:\Downloads\Gears.Of.War.2.NTSC.XBOX360-x360inT\x360-gears2.dvd
    I 16:01:23 Image File Sectors: 3*825*924 (MODE1/2048)
    I 16:01:23 Image File Size: 7*835*492*352 bytes
    I 16:01:23 Image File Volume Identifier: XGD2DVD_NTSC
    I 16:01:23 Image File Volume Set Identifier: 34672923
    I 16:01:23 Image File Implementation Identifier: Sonic Scenarist 3.1
    I 16:01:23 Image File File System(s): ISO9660; UDF (1.02)
    I 16:01:23 Read Speed (Data/Audio): MAX / MAX
    I 16:01:23 Verifying Session 1 of 1... (1 Track, LBA: 0 - 3825923)
    I 16:01:23 Verifying Track 1 of 1... (MODE1/2048, LBA: 0 - 3825923)
    I 16:01:23 Verifying Layer 0... (LBA: 0 - 1913759)
    E 16:06:55 Miscompare at LBA: 1709042, Offset: 1869
    E 16:06:55 Device: 0xCA
    E 16:06:55 Image File: 0xCB
    E 16:06:55 Total Errors in Sector: 1
    E 16:06:55 Failed to Verify Sectors!
    I 16:06:55 Exporting Graph Data...
    I 16:06:55 Graph Data File: C:\Documents and Settings\Henok\Application Data\ImgBurn\Graph Data Files\PIONEER_DVD-RW_DVR-116D_1.09_DEN-13-JULI-2009_15-35_MKM-003-00_4x.ibg
    I 16:06:55 Export Successfully Completed!
    E 16:06:55 Operation Failed! - Duration: 00:05:31
    I 16:06:55 Average Verify Rate: 10*326 KB/s (7.5x) - Maximum Verify Rate: 15*727 KB/s (11.4x)
    I 16:06:56 Close Request Acknowledged
    I 16:06:56 Closing Down...
    I 16:06:57 Shutting down SPTI...
    I 16:06:57 ImgBurn closed!

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om jag vore du skulle jag installera om windows för att se om det ligger något skit där som orsakar allt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #29
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    hmm, får se när jag har tid och ork att göra det. fanns det något konstigt i loggen då?

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    hmm, får se när jag har tid och ork att göra det. fanns det något konstigt i loggen då?

    I 15:35:07 ImgBurn Version 2.4.4.0 started!
    I 15:35:07 Microsoft Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600 : Service Pack 3)
    I 15:35:07 Total Physical Memory: 1*048*048 KB - Available: 771*188 KB
    I 15:35:07 Initialising SPTI...
    I 15:35:07 Searching for SCSI / ATAPI devices...
    I 15:35:08 Found 2 DVD-ROMs and 1 DVD±RW!
    I 15:35:17 Operation Started!
    I 15:35:17 Source File: G:\Downloads\Gears.Of.War.2.NTSC.XBOX360-x360inT\x360-gears2.dvd
    I 15:35:17 Source File Sectors: 3*825*924 (MODE1/2048)
    I 15:35:17 Source File Size: 7*835*492*352 bytes
    I 15:35:17 Source File Volume Identifier: XGD2DVD_NTSC
    I 15:35:17 Source File Volume Set Identifier: 34672923
    I 15:35:17 Source File Implementation Identifier: Sonic Scenarist 3.1
    I 15:35:17 Source File File System(s): ISO9660; UDF (1.02)
    I 15:35:17 Destination Device: [0:0:0] PIONEER DVD-RW DVR-116D 1.09 (E (ATA)
    I 15:35:17 Destination Media Type: DVD+R DL (Disc ID: MKM-003-00) (Speeds: 2,4x; 4x; 6x; 8x; 10x)
    I 15:35:17 Destination Media Sectors: 4*173*824
    I 15:35:17 Write Mode: DVD
    I 15:35:17 Write Type: DAO
    I 15:35:17 Write Speed: 4x
    I 15:35:17 Link Size: Auto
    I 15:35:17 Lock Volume: Yes
    I 15:35:17 Test Mode: No
    I 15:35:17 OPC: No
    I 15:35:17 BURN-Proof: Enabled
    I 15:35:17 Advanced Settings - Optimal Writing Speed: No
    I 15:35:17 Optimal L0 Data Zone Capacity: 1*913*760
    I 15:35:17 Optimal L0 Data Zone Method: Copied From Original Disc
    I 15:35:31 Set L0 Data Zone Capacity Succeeded!
    I 15:35:31 Filling Buffer... (40 MB)
    I 15:35:33 Writing LeadIn...
    I 15:35:34 Writing Session 1 of 1... (1 Track, LBA: 0 - 3825923)
    I 15:35:34 Writing Track 1 of 1... (MODE1/2048, LBA: 0 - 3825923)
    I 15:35:34 Writing Layer 0... (LBA: 0 - 1913759)
    I 15:47:41 Writing Layer 1... (LBA: 1913760 - 3825923)
    I 16:00:12 Synchronising Cache...
    I 16:00:13 Closing Track...
    I 16:00:18 Finalising Disc...
    I 16:00:57 Exporting Graph Data...
    I 16:00:57 Graph Data File: C:\Documents and Settings\Henok\Application Data\ImgBurn\Graph Data Files\PIONEER_DVD-RW_DVR-116D_1.09_DEN-13-JULI-2009_15-35_MKM-003-00_4x.ibg
    I 16:00:57 Export Successfully Completed!
    I 16:00:57 Operation Successfully Completed! - Duration: 00:25:40
    I 16:00:57 Average Write Rate: 5*180 KB/s (3.7x) - Maximum Write Rate: 5*645 KB/s (4.1x)
    inget fel alls i denna log, hastigheten ser bra ut också. verify delen i imbburn kan du skita i, det är inte alltid den fungerar med all hårdvara/brännare. jag kör aldrig med imgburns verify, den strular ibland. kolla bränningen med abgx360 för att verkligen kolla att bränningen är okej. finns som sagt inga fel i denna bränning och bufferten kan du höja till 200mb istället för 40mb om du vill, men du har inga buffert underruns så det verkar inte vara aktuellt i detta fallet.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Köp av Xbox 360
    By altin in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 37
    Senaste inlägg: 2009-06-11, 11:08
  2. Pioneer 116D eller Samsung SE-S204N??
    By GAME in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 09:48
  3. Pioneer DVR-115D, lyser bara utan att något händer!? Hjälp!
    By tigersaid in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-23, 11:18
  4. Pioneer 115D eller Pioneer 11D?
    By Zixtey in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 21:40
  5. Pioneer 112d bränning xbox 360 problem...
    By mmmmmm in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 02:17

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •