Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Play DVD

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Play DVD

    Hej!

    När jag ska spela en bränd kopia av ett spel jag köpt står det "Play DVD" i dashboarden.
    Kör jag igång skivan kommer bara XBOX-loggan upp på tv´n.
    Det har blivit så med de två sista spelen jag bränt. (Tiger 10 och UFC)
    Tidigare spel jag bränt har fungerat bra.

    Är det någon som vet varför det blir så? Kan det bero på att jag har fel firmware ?


    Mvh Emil

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det beror mest troligen på att du har 1.5 eller tidigare firmware, uppdatera till 1.51/1.6 så ska dom fungera...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Ok, tack för svar!

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2010
    Från
    Linköping, Sweden
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag har fått ett lite liknande problem.

    Tidigare hade jag iXtreme 1.51 och kunde då köra Wave upp till och med 3 som sig bör och det funkade alldeles utmärkt. Idag fick jag hjälp att flasha två konsoler till iXtreme 1.61, jag har Lite-On och ville gärna slippa boot-disk.

    Problemet är att spelet med Wave 4 som jag tidigare har testat med beter sig som tidigare. Dvs. att bilden får en väldigt ljus xbox-logga och jag kan röra på spakarna för att komma åt olika dvd-kontroller. Gamla spel som är Wave 3 eller äldre botar nu inte alls, utan jag kommer till en skärm med massa text. Dvs. en skärm likt den som ska komma fram när Activation-disk behövs för 1.6. Det står något om att sätta in DVDn i en Xbox 360-konsol.

    Jag testade i rent felsökningssyfte att uppdatera den ena konsolen till senaste dashboard med hjälp av en annan tråd här och Dragonslayers finfina guide, men till ingen nytta vare sig för Wave <3 eller Wave >3.

    Har konsolerna helt enkelt blivit felflashade och ev. har varandras nycklar etc. Kan fel av den här typen uppstå då?
    Last edited by HallonTerror; 2010-01-07 at 15:24.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av HallonTerror Visa Inlägg
    Jag har fått ett lite liknande problem.

    Tidigare hade jag iXtreme 1.51 och kunde då köra Wave upp till och med 3 som sig bör och det funkade alldeles utmärkt. Idag fick jag hjälp att flasha två konsoler till iXtreme 1.61, jag har Lite-On och ville gärna slippa boot-disk.

    Problemet är att spelet med Wave 4 som jag tidigare har testat med beter sig som tidigare. Dvs. att bilden får en väldigt ljus xbox-logga och jag kan röra på spakarna för att komma åt olika dvd-kontroller. Gamla spel som är Wave 3 eller äldre botar nu inte alls, utan jag kommer till en skärm med massa text. Dvs. en skärm likt den som ska komma fram när Activation-disk behövs för 1.6. Det står något om att sätta in DVDn i en Xbox 360-konsol.

    Jag testade i rent felsökningssyfte att uppdatera den ena konsolen till senaste dashboard med hjälp av en annan tråd här och Dragonslayers finfina guide, men till ingen nytta vare sig för Wave <3 eller Wave >3.

    Har konsolerna helt enkelt blivit felflashade och ev. har varandras nycklar etc. Kan fel av den här typen uppstå då?
    måste vara något med felflash fel nyckel kanske borde inter vara det.
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Ibland kan xboxen uppfatta ett spel som dvd om den har har problem att läsa. Behöver inte vara fel nyckel/wave, taskig flash...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av HallonTerror Visa Inlägg
    Jag har fått ett lite liknande problem.

    Tidigare hade jag iXtreme 1.51 och kunde då köra Wave upp till och med 3 som sig bör och det funkade alldeles utmärkt. Idag fick jag hjälp att flasha två konsoler till iXtreme 1.61, jag har Lite-On och ville gärna slippa boot-disk.

    Problemet är att spelet med Wave 4 som jag tidigare har testat med beter sig som tidigare. Dvs. att bilden får en väldigt ljus xbox-logga och jag kan röra på spakarna för att komma åt olika dvd-kontroller. Gamla spel som är Wave 3 eller äldre botar nu inte alls, utan jag kommer till en skärm med massa text. Dvs. en skärm likt den som ska komma fram när Activation-disk behövs för 1.6. Det står något om att sätta in DVDn i en Xbox 360-konsol.

    Jag testade i rent felsökningssyfte att uppdatera den ena konsolen till senaste dashboard med hjälp av en annan tråd här och Dragonslayers finfina guide, men till ingen nytta vare sig för Wave <3 eller Wave >3.

    Har konsolerna helt enkelt blivit felflashade och ev. har varandras nycklar etc. Kan fel av den här typen uppstå då?
    det mest troliga är att du har felaktiga nycklar, men som blixten100 säger, det behöver inte vara det, kan lika väl vara läsfel, det mesta talar dock för att du antingen blandat ihop nycklarna, inte fått ut rätt nyckel eller något liknande...

    det kan dock lika väl vara en felaktig version av 1.61 du fått tag på, jag skulle tipsa dig om att köra den iXtreme 1.6_NonStealth som finns på min hemsida, den är tekniskt sett BÄTTRE än 1.61 då den har activate.iso läget aktiverat 24/7...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2010
    Från
    Linköping, Sweden
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Låter jättebra, jag ska kika runt lite mer. Det är såhär att jag har tillgång till alla dumpade filer. Dvs. Dummy, Key, Inquiry och Identity för båda läsarna. Dessa fick jag första gången konsolen flashades och de namngavs då efter konsolernas serienummer. Risken finns ju att detta blandades ihop antingen redan då eller nu. Dock fungerade båda konsolerna vid första flashen vilket får mig att tro att nycklarna borde funka om jag kör lite trial and error och testar dem korsvis så att säga.

    Problemet för mig är frågan om jag klarar av att spoofa och skicka in nyckeln till konsolen själv eller om jag måste ta hjälp av killen som gjorde jobbet tidigare. Jag har en gammal gymnasieklasskompis som jobbar hos PSXcare och på honom lät det som att det ska vara ganska lätt att göra själv om man har filerna med identiteten för läsaren. Jag vill inte bekymra honom för mycket dock eftersom jag vet hur jobbigt det är att vara support på distans... (stör er istället)

    Jag ska läsa på din hemsida swizzy, innan jag ställer fler dumma frågor och kommer då redigera det här meddelandet!

    [Edit]
    Jag har testat följande. Använder mig av JungleFlasher 0.1.69 och testade att skapa en ny dummy.bin från key, inquiry och identity. Det gillar den inte och klagar på att filerna är gamla och att dumpningen bör göras om. Jag har Windows 7 med har bootat med parametern att ignorera signaturer och har gett JungleFlasher administrativa rättigheter!

    Använder jag den dummy.bin som jag har så känner den genast igen konsolen och jag kan där ladda 1.61 eller 1.60 nostealth fårn swizzys hemsida, spoofa och skapa en Lite_CFW.bin. Frågan är om detta är okej, eller om nycklarna måste extraheras igen. Är de dessutom fel, korsvis ihopblandade går det då att få ut nycklarna igen? Kort sagt hur körd tror ni att jag är?
    Last edited by HallonTerror; 2010-01-07 at 21:39.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är inte så svårt att göra det själv, bara man är tekniskt kunnig och har rätt grejer

    du kan lägga till mig på MSN om du vill så kan jag försöka guida dig genom det du har problem med, efter att ha läst lite på nätet... om inte annat kan jag hjälpa dig genom att styra din dator, så får du göra det "hårda" jobbet, det vill säga dom sakerna jag inte kan göra genom din dator
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2010
    Från
    Linköping, Sweden
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jäklar vad schyst av dig Swizzy!

    Jag fick tag på killen som gjorde jobbet och han ska få kolla på dem imorgon först. Det känns som en enkel utväg för mig till att börja med. Jag är osäker på hur kompatibelt mitt chipset i datorn och så vidare är för flashning också så jag väntar med det. Det vore dock härligt att kunna flasha konsollen själv när LT kommer eller liknande, men det är ett senare problem som antagligen betydligt fler än jag kommer ha.

    Om det inte funkar så hör jag av mig omedelbart!

    Edit:
    Funkar nu i alla fall, visade sig att det var nycklarna som hade blandats ihop! Tack för snabba svar och hjälpsamhet!
    Last edited by HallonTerror; 2010-01-10 at 19:03.

  11. #11
    Registrerade
    May 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hej!
    Jag uppdaterade xboxen till senaste lt+ häromdagen, och gjorde det för att kunna spela de nyare spelen. Men när jag sedan uppdaterade dashboarden vägrade den starta black ops, och det stod play dvd... Några förslag?

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av snell Visa Inlägg
    Hej!
    Jag uppdaterade xboxen till senaste lt+ häromdagen, och gjorde det för att kunna spela de nyare spelen. Men när jag sedan uppdaterade dashboarden vägrade den starta black ops, och det stod play dvd... Några förslag?
    Hur gjorde du dashuppdateringen? Gör du det online så är risken stor att din dvdläsare flashas tillbaka till original!

    Annars kanske du måste leta fram din ISO-fil, köra senaste abgx360 så att AP25-patcharna läggs in korrekt, och bränna på nytt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av snell Visa Inlägg
    Hej!
    Jag uppdaterade xboxen till senaste lt+ häromdagen, och gjorde det för att kunna spela de nyare spelen. Men när jag sedan uppdaterade dashboarden vägrade den starta black ops, och det stod play dvd... Några förslag?
    med största sannolikhet när du uppdaterade fick du din DVD omflashad, om du har LT+ och spel efter en uppdatering visas som Play DVD har det att göra med den senaste uppdateringen att den har flashat om din DVD till en ny version som stödjer XGD3 (ms officiell omflashning = läser inte backups längre) i annat fall beror det på ruggigt dåliga skivor eller felbränning alternativt riktigt kass laser
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    May 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    med största sannolikhet när du uppdaterade fick du din DVD omflashad, om du har LT+ och spel efter en uppdatering visas som Play DVD har det att göra med den senaste uppdateringen att den har flashat om din DVD till en ny version som stödjer XGD3 (ms officiell omflashning = läser inte backups längre) i annat fall beror det på ruggigt dåliga skivor eller felbränning alternativt riktigt kass laser
    Okej, näääe skivorna och lasern är det inget fel på...
    Men vad är det jag kan göra åt saken isf?
    Och ifall man matar in originalskivor, kan man då köra live utan att riskera bann?

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hej!

    Jag har nästan samma problem. Jag har bränt flera olika spel som Fifa 11,WWE 11, Fifa street 3 och det funkar prefekt. Men nu har jag bränt fifa 12 o det står PLAY DVD i dashboarden. Kör jag igång skivan kommer bara XBOX-loggan upp på tv´n. Jag har provat min kompis fifa 12 o den funkade.Va kan de vara??Vad ska jag göra för att det ska funka?? Jag har den senaste flashen o allt !!
    Tack för svaret !!

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Semir96 Visa Inlägg
    Hej!

    Jag har nästan samma problem. Jag har bränt flera olika spel som Fifa 11,WWE 11, Fifa street 3 och det funkar prefekt. Men nu har jag bränt fifa 12 o det står PLAY DVD i dashboarden. Kör jag igång skivan kommer bara XBOX-loggan upp på tv´n. Jag har provat min kompis fifa 12 o den funkade.Va kan de vara??Vad ska jag göra för att det ska funka?? Jag har den senaste flashen o allt !!
    Tack för svaret !!
    Bränna på bättre skivor? det är troligen någonting vajsing med din bränning om din kompis skiva funkar (som också är backup) och din skiva inte funkar... kan även vara att lasern inte måre någe vidare... men i första hand tippar jag på skivorna (bränningen från din sida) testa skivan hos din polare, se om det funkar där... isåfall är det antingen din laser som är kräsen, eller dålig...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Moderkort utan dvd
    By Mikael71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-27, 15:57
  2. Slimtype DVD A DS&A1HATA Device
    By shakib in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2009-03-21, 11:53
  3. Byta orginal dvd mot pc dvd?
    By cyclo_hexene in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 11:21
  4. Tömd benq dvd läsare
    By Henke_Bergström in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 19:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •