Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 45 av 45

Diskussion: Elite Jasper?

  1. #31
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Personligen håller jag mig borta så gått det går från att få hem Jaspermoderkort hemma/privat i mitt hem o jag har endel 360 konsoller
    hur många konsoller har du o räcker de inte me en?

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    hur många konsoller har du o räcker de inte me en?
    han har rätt många, det räcker inte med 1 då det kommer spel som endast fungerar på amerikanska/japanska konsoller, dessa spel har han en konsoll var till
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #33
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    hehe jaså ok jo då kan de ju va bra me några fler

  4. #34
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg

    Basera inte en semester på spelrekriation, det är mycket nyttigare att bada/sola o lunka i skogen än att sitta i soffan o samla kalorier och stressa
    Jag springer 7 mil och cyklar 10 så jag behöver lite avkoppling på helgerna förstår du väl? Badet missar jag aldrig fast nu är vi ju inne i en monsunperiod och jag har inga stövlar

    Skämt åsido.. jag vill bara poängtera att det är ni som gjort fel genom att skicka fel konsoll och att en "kompensation" i det här fallet mer borde handla om någon form av goodwill från er sida, utöver den vanliga processen. För mig som kund innebär detta enbart merarbete. Jag skulle spelat på min Elite Jasper för en vecka sedan om allt gått rätt till men jag accepterar det hela och väntar tålmodigt.

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Drem Visa Inlägg
    Jag springer 7 mil och cyklar 10 så jag behöver lite avkoppling på helgerna förstår du väl? Badet missar jag aldrig fast nu är vi ju inne i en monsunperiod och jag har inga stövlar
    jag behöver inte säga mycket, men jag kommer kläcka en kommentar som ändå pendragon givit dig när han vaknar, den är följande: med en riktig cykel hade du kunnat cykla 17mil istället för att springa hälften.

  6. #36
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jag behöver inte säga mycket, men jag kommer kläcka en kommentar som ändå pendragon givit dig när han vaknar, den är följande: med en riktig cykel hade du kunnat cykla 17mil istället för att springa hälften.
    Jag köpte cykeln för fyra veckor sedan så jag är rookie när det kommer till cykling Men det är jävligt roligt att cykla iaf, lite nostalgiskt sådär

  7. #37
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Vi kan nog kompensera dig på annat sätt än att låta dig spela på en maskin som vi sedan aldrig kommer kunna sälja som ny

    Som sagt är vi ledsna över det som inträffat och kan inget annat göra än skicka returlappar som vi gjort till dig via e-post och vänta på maskinen i retur, testköra och återbetala dig hela summan till ditt bankkonto. Sedan när vi får in Jasprar meddela dig detta så du får ta ställning om du vill få en skickad av oss om du inte köpt en på annan ort.

    Har du vägarna förbi 08 med en egenhittad Elite-Jasper kan vi nog kompensera dig med en Gratis omflashning. Detta om du får tag på en konsoll med Jaspermoderkort innan vi får det.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #38
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vi kan nog kompensera dig på annat sätt än att låta dig spela på en maskin som vi sedan aldrig kommer kunna sälja som ny

    Som sagt är vi ledsna över det som inträffat och kan inget annat göra än skicka returlappar som vi gjort till dig via e-post och vänta på maskinen i retur, testköra och återbetala dig hela summan till ditt bankkonto. Sedan när vi får in Jasprar meddela dig detta så du får ta ställning om du vill få en skickad av oss om du inte köpt en på annan ort.

    Har du vägarna förbi 08 med en egenhittad Elite-Jasper kan vi nog kompensera dig med en Gratis omflashning. Detta om du får tag på en konsoll med Jaspermoderkort innan vi får det.
    Det är lugnt, jag väntar. Skickar tillbaka konsollen ibörjan på veckan här så hoppas jag att en Jasper dyker upp snart.

    Mvh Nico

  9. #39
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    hehe jaså ok jo då kan de ju va bra me några fler
    Stiligt nick låter lite som jag då jag köpte 3-4 DVD filmer om dagen i ett år när det var som populärast o importerades från USA när DVD var splittnytt i Sverige o Pioneers DVD enheter skeppades från asien till Sverige

    Nja jag har väl Två Amerikanska, En Japansk, Tre Europeiska 360 enheter

    Lite som Swizzy skrev så är vissa titlar låsta till den region de släpps i o kan därför bara spelas på den konsoll vars region den matchar.

    USA NTSC spelar bara Regionsfria titlar (Pal & NTSC) & USA NTSC spel,
    Japan NTSC spelar bara Regionsfria titlar (Pal & NTSC) & Japan NTSC spel
    och sist men inte minst
    Europa PAL spelar bara Regionsfria titlar (Pal & NTSC) ) & Europeiska PAL spel

    Trist om man sitter med det nyaste häftigaste Coolaste liret o sen är den låst på USA NTSC eller mer troligt Japan NTSC o inte kan spela skiten
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #40
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23
    Nu har konsollen kommit tillbaka till er. En kopia på kvittot ligger inuti kartongen, samt mina kontouppgifter.

  11. #41
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23
    23 jul kl 12:40 Posten, SMS-avisering har skickats till mottagaren
    23 jul kl 11:59 Posten Företag Rosenlundsgatan, Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
    23 jul kl 05:21 Stockholm, Sorterad
    22 jul kl 18:59 Göteborg, Sorterad
    22 jul kl 15:38 Kungälv Lb, Posten har tagit emot försändelsen
    22 jul kl 10:04 Coop Nära Surte, Posten har tagit emot försändelsen
    15 jul kl 12:16 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

  12. #42
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23
    Jag har fortfarande inte fått tillbaka mina pengar. Dom borde varit insatta nu.

  13. #43
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ring in till butiken och fråga varför... istället för att snacka om det här på forumet... då går det snabbare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #44
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har varit i karlskoga och åkt på gelleråsen med sporthojen några dagar, några dagar om året får väl till och med jag ta ledigt...och då kan det ju bli lite glapp med mailsvar osv om det blir lite ont om folk i butiken :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #45
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag har varit i karlskoga och åkt på gelleråsen med sporthojen några dagar, några dagar om året får väl till och med jag ta ledigt...och då kan det ju bli lite glapp med mailsvar osv om det blir lite ont om folk i butiken :-)
    Det har jag full förståelse för men dina medarbetare informerade mig aldrig om att du var den enda som hade befogenheter att göra sådana återbetalningar. Jag har väntat och väntar fortfarande på pengarna.

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. 360 Elite 120GB -> FETARE Hårddisk?
    By Stenkross76 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 21:18
  2. 360 elite - visuella spår efter flashning?
    By inzane in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 16:50
  3. Xbox 360 elite
    By EvilBetty in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-08, 14:08
  4. .img .iso .mkv på Original Xbox 360 Elite
    By Frisky1337 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-23, 10:51

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •