Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 45

Diskussion: Elite Jasper?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23

    Elite Jasper?

    Om man köper en Elite idag, får man Jasper då?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Bara om man köper en som är väl uppmärkt i vår Webshop
    Vad du får tag på ute i andra butiker har vi ingen aning om.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23
    Har du en Elite med Jasper (som inte är den röda RE5-modellen) så köper jag den direkt.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Kika i vår Webshop, vi har tre på lager just nu men de är inte upplagda i Webshoppen då Stan inte "hunnit" trolla upp dessa
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23
    Tackar, då var en sådan beställd. Skicka fort som fan

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23
    Fick hem den idag och blir förbannad då jag ser att det är en Falcon. Det här går fan inte.

    14.2A / 175W PS / nätbrunn ingen Jasper

    Jag kommer att ringa er.


    http://www.anandtech.com/gadgets/sho...spx?i=3472&p=3
    Last edited by Drem; 2009-07-14 at 18:41.

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23
    Eftersom det är stängt för dagen så har jag skickat ett mail. Jag förväntar mig ett snabbt och schyst svar.

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Som det står på sidan du länkade till så kan man få Falcon nätaggrigat till sin Jasper o vi identifierar Jasprar när vi öppnar konsollerna genom att kika på Sydbryggan som är Svart istället för att ha ett silverklistermärke på sig.
    Förutom det så kollar vi även Wattantalet på enheten, inte nätaggen.

    Kanske att våra extraarbetare som moddar konsollerna har varit lite trötta o antagit att alla våra Elite vi beställt efter tre gått igenom som Jasprar antagit att alla andra är det med. eller bara märkt kartongerna fel. Det kan jag inte svara på

    De olika sätt man kan identifiera en Jasper på är.
    1. Kika på Sydbryggan, är den svart på en HDMI konsolle med Aluminiumflänsar på CPU ist för Plåt är det en Jasper. ( Detta är det säkraste sättet. )
    2. Kika på Wattantalet o ampere på klisterlappen till vänster om serienummerlappen. *Detta sätt är inte 100% då vissa Jasprar skickas med Falconnätdelar. ( Falcon har jag för mig att det står 12V 14.5 Ampere på o Jasprar bör det stå 12V 12A någontting på... )
    3. Kika på strömkontakten som går in på Moderkortet på din konsoll, detta är inte heller ett 100% igt sätt då Ms ibland löder på gamla kontaktdelar för att äldre nätdelar skall passa.



    Vi skickar ut en fraktsedel till dig så vi får hem konsollen igen och enligt samtal så har jag bett dig att skriva upp ditt kontonummer samt bank på baksidan av kvittot och en rad om att du gärna vill att vi skickar en jasper när vi får in dom igen
    Vi håller då utkik *Lite bättre* på moderkorten o kontaktar dig när vi får in en för o se om du fortf vill ha en skickad till dig

    Ledsen för det inträffade, antar att mänskligafaktorn o trasig Ac hos oss kommentarer är överflödiga Vi brukar göra rätt men ibland händer det att vi är mänskliga med.
    Last edited by Pendragon; 2009-07-15 at 12:17.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23
    Tack, det låter som en schyst lösning. Jag vill absolut ha en Elite Jasper och jag får väl vänta lite på att en sådan dyker upp hos er.

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Ingen fara
    Du har fått ett e-brev mecd lite fraktsedlar som du kan trycka ut på ett papper o klistra på kartongen så får vi tillbaka den.
    Glöm inte skriva upp ditt bankkontonr + banks namn så trollar vi tillbaka lite dineros åt dig.
    /Kent
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23
    Jag skriver kontonummer på en lapp och lägger i kartongen eller skall jag maila de uppgifterna?

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Drem Visa Inlägg
    Jag skriver kontonummer på en lapp och lägger i kartongen eller skall jag maila de uppgifterna?
    Kör ned dem på en lapp i kartongen för sökerhets skull så får vår returansvarige ta hand om det när den dyker in hos oss
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23
    Hur ser utsikterna ut för er att få hem flera Elite Jaspers? Jag letar som en tok runt om i mina trakter (Göteborg) men inget napp än så länge tyvärr

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är inte omöjligt, men det kanske tar någon vecka eller 2 innan det dyker upp flera, kan även hända att nästa leverans innehåller jasper

    sen beror det juh lite på när lagret med elite konsoller börjar ta slut så hansi köper in fler, finns ingen mening med att köpa upp sig när det finns boxar på lager (nu vet inte jag hur det ser ut på den fronten...) men som pendragon skriver så får du information när leverans kommit med jasper
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23
    Kan vi inte göra så här, med tanke på att ni skickat mig fel konsoll, att jag får spela på denna i någon vecka eller två tills ni har en Jasper att byta ut mot?

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Drem Visa Inlägg
    Kan vi inte göra så här, med tanke på att ni skickat mig fel konsoll, att jag får spela på denna i någon vecka eller två tills ni har en Jasper att byta ut mot?
    frågan är om psxcare kan sälja denna konsol sedan om de inte kan garantera att den aldrig varit uppkopplad mot live. andrahandsvärdet på konsoler som är flashade och spelade mot live är inte direkt högt.

  18. #18
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    frågan är om psxcare kan sälja denna konsol sedan om de inte kan garantera att den aldrig varit uppkopplad mot live. andrahandsvärdet på konsoler som är flashade och spelade mot live är inte direkt högt.
    Jag är fullt medveten om det, men jag tänkte att man kunde kanske visa lite good will nu när man skickat mig fel konsoll. Nu sitter jag här mitt i semestern och vill ju spela innan jobbet börjar. Jag har inte tänk att koppla in maskinen på nätet över huvud taget eftersom jag aldrig spelar eller har spelat online. Man kanske enkelt kan nollställa alla räkneverk osv i maskinen på dom spelen jag tänkt att spela? Typ en factory reset eller något i den stilen.

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    finns inget som heter factory reset med 360's som gör det du menar, och att du spelar på maskinen sliter på den fysiskt, inte mycket men lite grann, vilket gör att den sjunker i värde... tyvär så blir det så att du inte kommer kunna spela på den boxen du redan har fått och sedan skicka tillbaka den, vill du göra något sådant får du i så fall köpa en ny box senare och sälja den på någon annons site eller till en polare...

    du får ju redan pengarna tillbaka och slipper betala frakt för att den ska tbx du får dessutom info direkt när det kommit in nya 360 elite boxar med jasper moderkortet, är inte det bra??
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    finns inget som heter factory reset med 360's som gör det du menar, och att du spelar på maskinen sliter på den fysiskt, inte mycket men lite grann, vilket gör att den sjunker i värde... tyvär så blir det så att du inte kommer kunna spela på den boxen du redan har fått och sedan skicka tillbaka den, vill du göra något sådant får du i så fall köpa en ny box senare och sälja den på någon annons site eller till en polare...

    du får ju redan pengarna tillbaka och slipper betala frakt för att den ska tbx du får dessutom info direkt när det kommit in nya 360 elite boxar med jasper moderkortet, är inte det bra??
    Ja jag får väl nöja mig med det, även om det inte direkt är "plåster på såren" så att säga Istället för att packa upp grejerna och börja spela redan igår på den maskin jag borde fått måste jag istället packa ihop allting, åka till postens inlämningsställe och sedan vänta ytterligare ett par veckor. Kanske hela min semester försvinner. Nu när vi hade fått regn och rusk, som upplagt för spelande.

    Men då väntar jag tålmodigt på att ni snart kontaktar mig med goda nyheter.

  21. #21
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    förlåt en okunnig men va är en jasper? va är de för speciellt me en sån enhet?

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    förlåt en okunnig men va är en jasper? va är de för speciellt me en sån enhet?
    jasper är benämningen på det senaste moderkortet.

    http://beta.ivancover.com/wiki/index..._360_Revisions

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    förlåt en okunnig men va är en jasper? va är de för speciellt me en sån enhet?
    som int21 säger, namnet på senaste moderkortet, och det som är speciellt med dom är att dom inte ska bli överhettade lika lätt eller rättare sagt dom ska inte RRODA lika lätt då dess komponenter är superlimmade för att dom inte ska lossa om moderkortet börjar vrida på sig... (ganska dumt då komponenterna kan brytas sönder istället om moderkortet vrider på sig)

    den drar även en aning mindre ström än tidigare moderkort (falcon/opus) och mycket mindre än moderkorten innan falcon/opus, detta medför att den inte blir riktigt lika varm heller som dom första blev
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Hur ofta brukar det hända att ett Jasper RROD:ar ???
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ingen aning, förmodligen är det väl någonstans i närheten av vad falcon hade gjort när den funnits lika länge som Jasper, kanske något lägre... detta är iaf vad jag tror, men det låter inte bra att superlimma komponenterna

    jag väntar på Valhalla jag, hoppas det kommer snart (CPU/GPU/RAM på samma ställe, med en kylning istället för 2st separata, och förhoppningsvis inte någonstans under dvd spelaren!!)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Man får hoppas dom inte lyckas göra den ocknäckbar eller hur man nu ska uttrycka sig ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  27. #27
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Drem Visa Inlägg
    Kan vi inte göra så här, med tanke på att ni skickat mig fel konsoll, att jag får spela på denna i någon vecka eller två tills ni har en Jasper att byta ut mot?
    Vi tar inte emot Begagnade enheter i retur, detta då dessa inte kan gå vidare till försäljning till andra kunder även om vi testar dem när de returneras och de inte visar tecken på banning, det kan komma senare.
    Vi testkör alltid konsoller när de returneras i uppackat skick och visar det sig att man "provspelat" på dessa utgår ingen ersättning/bytestätt.

    Citat Original inlägg av Drem Visa Inlägg
    Jag är fullt medveten om det, men jag tänkte att man kunde kanske visa lite good will nu när man skickat mig fel konsoll. Nu sitter jag här mitt i semestern och vill ju spela innan jobbet börjar. Jag har inte tänk att koppla in maskinen på nätet över huvud taget eftersom jag aldrig spelar eller har spelat online. Man kanske enkelt kan nollställa alla räkneverk osv i maskinen på dom spelen jag tänkt att spela? Typ en factory reset eller något i den stilen.
    Vi har skickat iväg fraktlappar till din e-postadrfess du enkelt kan skriva ut o tejpa på kartongen efter den packats väl för retur, det finns inget sätt att återställa konsoller som varit "Provspelade" på, och skulle den bannats kan man inte häva detta heller genom en återställning.
    Koppla av lite på din semester lite istället o ta en promenad, betydligt mycket nyttigare än att dega ned sig i soffan hemma

    Citat Original inlägg av Drem Visa Inlägg
    Ja jag får väl nöja mig med det, även om det inte direkt är "plåster på såren" så att säga Istället för att packa upp grejerna och börja spela redan igår på den maskin jag borde fått måste jag istället packa ihop allting, åka till postens inlämningsställe och sedan vänta ytterligare ett par veckor. Kanske hela min semester försvinner. Nu när vi hade fått regn och rusk, som upplagt för spelande.

    Men då väntar jag tålmodigt på att ni snart kontaktar mig med goda nyheter.
    Enda plåster på såren vi kan ge är Pengar tillbaka o returfraktsedel som vi kommit överens om samt kontakta dig om och när vi får in en EliteJasper igen. Basera inte en semester på spelrekriation, det är mycket nyttigare att bada/sola o lunka i skogen än att sitta i soffan o samla kalorier och stressa
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  28. #28
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Hur ofta brukar det hända att ett Jasper RROD:ar ???
    Jag har sett en/ett av många sålda
    Falcon lite mer o gamla häckmoderkorten massor

    Personligen avskyr jag Jasper av den enkla anledningen att de har superlimmade processorer och dessa kan därmed inte rödringrepareras oavsett om det är fultrick med X-Clamps eller av lödrobotar eller andra bra sätt.

    Personligen håller jag mig borta så gått det går från att få hem Jaspermoderkort hemma/privat i mitt hem o jag har endel 360 konsoller
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Man får hoppas dom inte lyckas göra den ocknäckbar eller hur man nu ska uttrycka sig ...
    tror inte det blir så mycket förändringar på den fronten såvida dom inte gör om mjukvaran så den kan se genom spoofning och allt som görs med driven...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Basera inte en semester på spelrekriation, det är mycket nyttigare att bada/sola o lunka i skogen än att sitta i soffan o samla kalorier och stressa
    haha, ibland har du vettiga förklaringar som inte innehåller porr, Pendragon!

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. 360 Elite 120GB -> FETARE Hårddisk?
    By Stenkross76 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 21:18
  2. 360 elite - visuella spår efter flashning?
    By inzane in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 16:50
  3. Xbox 360 elite
    By EvilBetty in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-08, 14:08
  4. .img .iso .mkv på Original Xbox 360 Elite
    By Frisky1337 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-23, 10:51

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •