Finns det någon enkel guide för en Novis?
Vad ska PSX care ha för att Uppgradera till senaste?
Kanske kan bli rabatt iom att jag gjorde den förra Upgrade`n hos er
Finns det någon enkel guide för en Novis?
Vad ska PSX care ha för att Uppgradera till senaste?
Kanske kan bli rabatt iom att jag gjorde den förra Upgrade`n hos er
1. Finns gott om instruktioner. Det är mycket lätt (se slutet)
2. 300:-
3. Vi hade 250:- för en uppgradering om man hade flashat förut (mot uppvisande av kvitto) men är osäker på om det fortfarande gäller.
För att installera 5.01 M33:
1. Ladda ner följande fil: http://www.psp-hacks.com/download.php?id=1646
2. Packa upp och lägg UPDATE-mappen i ms0:/PSP/GAME (du ska alltså ha ms0:/PSP/GAME/UPDATE/EBOOT.PBP
3. Ladda hem följande fil: http://www.psp-hacks.com/download.php?id=1568
4. Packa upp och döp om EBOOT.PBP till 500.pbp (OBS! Mycket viktigt)
5. Lägg 500.pbp i samma mapp som EBOOT.PBP (ms0:/PSP/GAME/UPDATE/)
6. Starta din psp och gå in bland spelen, där bör nu finnas ett nytt "spel". Starta det.
7. Det ska komma upp en svart bakgrund och en massa liten text. Efter du bekräftar med en knapp så startar uppdateringen.
Noteringar:
ms0:/ är ditt minneskort (F:, E: etc)
Även om det ser ut som sonys uppdaterare så så länge det kommer liten text på en svart bakgrund så är det lungt.
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Custom firmware - 5.00 M33-6
SanDisc MS Pro Duo Ultra II 4GB
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
Dessvärre kräver denna uppgradering att man har "3.52 M33-3" Eller högre.
Jag har bara "3.52 M33"
Den sa ifrån & startade om sig, Dvs tillbaka på ruta ett.
Tack för en bra & lättförstådd guide
Last edited by daydreamer; 2009-07-13 at 20:15.
1. Ladda ner denna fil: http://www.psp-hacks.com/download.php?id=1229
2. Efter uppackning kopiera mappen PSP till ms0:/ (du ska nu ha ms0:/PSP/GAME150/M33Update3/EBOOT.PBP
3. Starta uppdateringen precis som förut.
Efter du är klar med ALL uppdatering kan du ta bort båda EBOOT.PBP och 500.PBP (ta inte bort mapparna dock)
Om du får problem så skriv igen bara
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
Det började med att den startade med en liten svart ruta med vit text, som du sa.
Sen så laddade det. Nu dyker det upp något som ser ut som Sony`s originalupdate. Där den vill att jag ska godkänna alla terms and conditions Det är Update version 5.00 btw
Ska jag bara fortsätta då eller?
Du installerade 3.52 M33-3 först eller?
Isf. så ja, sonys uppdaterare ska komma upp men bara om vit text kommer innan.
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
Nu funkade!
Stort tack för detta!
All Creds till dig min vän!
Ingen fara, se till att njuta av det fina vädret också och inte bara sitta inne och spela
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
Inte sitta ute o spela hela tiden heller
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Sol är överskattat!
Här ska spelas PSP!
jag har samma problem men när jag ska uppgradera till 3.52 m33-3 så säger den bara the game could not be started.
vad göra ??
min GAME mapp heter bara "GAME" och inte GAME150, om jag döper om den till GAME150 så hittar den inget
Det ska finnas 2 eller fler mappar med namnet "GAME", fast de andra heter med några siffor efteråt beroende av vilken version du har. Ifall du använder apps så kan du försöka lägga den i mappen där du lagt dina apps.
nej det finns bara en GAME mapp, men man gör om den till GAME150 om man har hackat den med m33 från början, jag hade annat hack i psp´n innan och när jag tankade in 3,52 m33 så blev det något blandat, kan man backa till 1,5 och börja om från början?
EDIT: det va UMD EMULATOR V0,8C innan på psp´n
Last edited by drutten71; 2009-09-28 at 21:43.
Om du har ett annat minneskort liggande som inte används kan du formatera den genom PSP. Alla mappar skapas om på nytt då. Jag vet faktiskt inte mycket alls om versionerna under 3.90..
Jag har CFW 4.01 m33-2. Jag är inte så haj på det här med CFW's men jag undrar om jag kommer kunna spela de nyare spelen såsom Littlebigplanet PSP eller om jag kommer behöva uppdatera?
För att du ska kunna köra nyare spel så är det ett måste att uppgradera ... Ta och släng in 5.50 GEN-B2 ... Lägg in de filer jag länkar till under GAME och exekvera dom ... Gör det i ordningen jag länkar till dem ... 1 - http://www.psp-hacks.com/file/1745 , 2 - http://www.psp-hacks.com/file/1764 , 3 - http://www.psp-hacks.com/file/1816 ... Det är världens enklaste att uppgradera så tom. en lam apa med synfel skulle fixa det ... När du uppgraderat så kommer du förlora stöd för kernel 1.5 som krävs för att köra en del homebrew som är kompilerat för det men det kanske spelar föga roll ... Tror även att stöd för POPs loader försvinner men är inte säker ... POPs krävs för att spela PS1 spel på PSP:n ... Kanske kommer det att implementeras i framtida versioner men det går inte att säga det är bara hoppas på det .. Se bara till så du har batteriet fulladdat när du flashar, tror att den säger till annars ... Good Luck!! ... Glöm inte att formatera om din minnes sticka efteråt så du får rätt mapp struktur ...
Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!
Startar man filerna i psp't sen?
Jag skrev väl lägg dem under GAME och exekvera dem ... Simple as that ... Så pinsamt enkelt att tom. Pendragon skulle klara av det om han fick ett par timmar på sig
Last edited by Begga; 2009-10-05 at 21:07.
Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Hähähä!!! Skulle bara se vikken reaktion jag fick
Lysande guide! :-)
Last edited by daydreamer; 2009-10-06 at 19:03.
Guide och guide??? Försökte bara förklara så enkelt som möjligt ...
för mej failar en uppgradering redan på första länken tydligen=/
"GENyUS' Custom Firmware 5.50 GEN-A. CFW 5.50 GEN-A is ONLY compatible with the PSP-1000 (Fat) & PSP-2000 (Slim) v1 or v2. DO NOT attempt to install this on a PSP-3000 or PSP-2000 with the TA-088v3 motherboard."
jag har en psp-3000.
finns det nå sätt att komma förbi detta?
Installerade Senaste patchen idag.. Allt funkar perfekt!
Tänkte att jag senare ikväll skulle ta mig till att fixa ett sånt där pandorabatteri med minneskort & hela kitet..
Nåväl, Gäster kom & grabbarna spelade PSP.
Eller Spelade & spelade..
När jag sätter mig ner för en första runda på Nya GTA-Chinatown liret så dyker upgradeskärmen upp direkt när jag drar igång spelet, Ehh Lite skumt tänkte jag Men jag lät den fortsätta.
100%........... Inget händer på 15 minuter.
Startar om den & den är lika död som Karl den 12:e
Den lilla dioden lyser grönt i ett tappert försök att starta upp, Innan den antagligen inser att det är för sent & klappar ihop..*snyft*snyft*
Vad finns det att göra nu?
Är det bara att fixa ett Pandorabatteri eller?
Klurar lite lätt på att köpa en begagnad PSP som redan är "Chippad" & göra ett Pandorabatteri via den.
På så sätt slipper jag köpa ett sådant..
du måste använda ett Pandora kit ja (Minneskort och Batteri) det är nog smart att göra så ja, köpa dig en begagnad PSP (100x eller 200x, ej 300x eller GO) X = Okänt nummer...
du kan ladda hem ett nästan färdigt minneskort från min hemsida, den måste dock köras på en PSP med CFW INNAN det går att använda som Pandora, men det är 1 väldigt enkelt steg man behöver göra för att få den att fungera istället för 20~ steg som man måste hålla koll på annars... instruktioner finns med i rar arkivet
det här minneskortet har dom 2 senaste uppdateringarna kvar också, 5.50 Gen-D och 5.50 Gen-D2
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Jag ska testa ditt Magic Stick senare idag ... Min redan flashade får vara testpilot ...
Jag ska dra ihop lite andvänbart stuff till PSP som du kan ha på sidan ... Ska plocka ihop allt jag tycker har varit andvändbart och roligt under åren man hållit på ... Sen så kanske jag tom. försöker hitta nån stans och hosta dom ... Funderat själv på göra en sida med lite PSP stuff, men du har ju redan börjat så lika gärna att jag hjälper dig istället ... Edit: Vore kanske smidigare om jag gör ett konto på min FTP som du kan ge länk till så vore allt med Hosting löst ... Edit: Swizzy adda mig på MSN ... begga123@hotmail.com , skriv vem du är annars addar jag inte ...
Last edited by Begga; 2009-10-26 at 14:47.
Done, jag är: Swizzy@hotmail.co.uk står Swizzy typ överallt på MSN sen så du kan inte ta fel på mig
*edit:*
blir skit bra att lägga upp lite sådant, har iofs mestadels Xbox 360 grejer på sidan i dagsläget, men kommer förmodligen bli med PSP och annat snart, nu när jag börjat gå över lite mer mot annat än bara Xbox 360 nu utforskar lite, allt eftersom jag har råd att få tag på konsoller att testa mig fram på
Last edited by Swizzy; 2009-10-26 at 15:53.
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Bookmarks