Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Xbox 360 problem

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0

    Arrow Xbox 360 problem

    Som sagt, jag har problem med mitt Xbox 360

    Det var så att jag spelade Fifa 09 en dag och plötsligt började allt hacka jag startade om Xboxen och då började fick jag The Ring of Death (Röda lampor), väntade en vecka startade Xbox 360 och det lyste grönt igen men det hackar på när xbox logen kommer fram och kan inte göra nåt.

    Är det just The Ring of Death lr vadå?
    Och jag antar att psxcare tar imot det för att fixa för 1000 kr?

    Hoppas på svar inom kort

    Hase14

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    din box håller på dör ja, frågan är om den har garanti kvar eller inte, har den garanti kvar kan du skicka in till MS efter återställning (kostar dig 500:- om du flashat hos PSXCare, annars 700:- om inte hansi sänkt priset)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Japp, jag har flashat den hos psxcare

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    när är den tillverkad?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    det är den gamla versionen

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det svarar inte på min fråga, gamla versioner kan vara tillverkade inom garanti perioden ändå... om du har garanti kvar på den tycker jag du ska återställa och skicka in (3 års garanti är vad du har) om du inte har garanti kvar är det inte mycket du egentligen kan göra, dom flesta egna fixarna brukar vara i kanske 1 år eller 2 på sin höjd... då är det billigare att köpa en helt ny box istället...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    köpte den när den kom ut och nej har inte garanti kvar

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    då tycker jag du helt enkelt ska köpa en ny box och sälja den du har nu som reservdels box alternativt sälja delarna bara...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    mer än hälften av spelen jag har är brända, men om PSXcare fixar det blir det 500 om man har flashat det oss dem lr? För på hemsidan står det 1000

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    återställning kostar 500:- om den är flashad här, om du vill få den lagad kostar det 1000:- men det är inte 100% säkert att det kommer fungera om jag inte minns helt fel, du rekomenderas köpa en helt ny box istället, då den modellen du har är en tickande bomb kan man säga, dom går sönder hela tiden... HDMI boxarna håller 1000 gånger bättre
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    okej, en liten fråga om jag köper xbox 360 arcade kan jag ta min hårddisk från den nuvarande xbox 360 o lägga på den andra xboxen som är arcade? Enkelt att byta lr

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är inga problem att flytta den, men om du har laddat hem arkad spel etc. måste dessa laddas ner på nytt för att kunna användas med den nya boxen... du bör dock inte flytta hårddisken från ICKE HDMI till HDMI och sedan tillbaka då detta kan orsaka att dina profiler registreras som korrupta, även om dom inte är det... (Detta gäller även minneskort)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Okej, bra att veta. Har bara i hårddisken sparade spel från uppdrag och sånt och uppdateringar

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Dom ska inte vara några problem att köra, du kanske behöver rensa cache minnet dock för att få bort uppdateringarna, men dom sparade spelen ska det inte vara några problem att köra...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    okej tack för svaren och hur rensar man cache minnet?

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    gå in på menyn "my xbox" gå så långt du kan -> hoppa ner till storage -> tryck Y (gul) följt av: X (blå) X (blå) LB (över trigger på vänster sida) RB (över trigger på höger sida) X (blå) X (blå)

    alltså: X X LB RB X X

    har du gjort rätt (och i tillräckligt hög hastighet med ovanstående "kod" ska det dyka upp en ruta som frågar dig om du vill utföra en "system maintence" då väljer du ja, väntar tills den är klar och voila! rensad cache
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Tackar allt annat kommer vara kvar antar jag

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    japp, det är bara spel uppdateringar du laddat hem via live som försvinner...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Okej, skönt att höra ska nog köpa en ny inom 1 månad när man får tid =)

    Tack för svaren Swizzy hoppas man inte har varit för jobbig :P

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Inga problem, finns dom här på forumet som skapar nya trådar om saker som redan tagits upp 500 gånger, dom är jobbiga... >_>

    din fråga har inte (vad jag vet) dykt upp tidigare =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. XBOX1 spel på xbox 360 Random Padding.
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 10:01
  2. brända xbox 1 spel till flashad xbox 360?
    By martin90 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 18:57
  3. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  4. Flashad xbox 360 arcade i nyskick!
    By flat7 in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 12:37
  5. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •