Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Köpa ny dvd?

  1. #1
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Köpa ny dvd?

    Tjenare. jag sitter med en 360 box (köpt av er) allt har varit bra med den (förutom att den låter som en kärnreaktor när den är igång, men men)

    Nu vill jag spela lite nya spel och det går inte för jag har 1.4 och jag skulle vilja ha 1.6 (har hitachi läsare) har nu väntat 200 år på att 1.6 ska komma till min box vilket den inte verkar göra. så jag tänkte, Kan man köpa en annan dvdläsare och trycka in med 1.6 istället? eller känner maskinen av att det är fel?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av grossisten Visa Inlägg
    Tjenare. jag sitter med en 360 box (köpt av er) allt har varit bra med den (förutom att den låter som en kärnreaktor när den är igång, men men)

    Nu vill jag spela lite nya spel och det går inte för jag har 1.4 och jag skulle vilja ha 1.6 (har hitachi läsare) har nu väntat 200 år på att 1.6 ska komma till min box vilket den inte verkar göra. så jag tänkte, Kan man köpa en annan dvdläsare och trycka in med 1.6 istället? eller känner maskinen av att det är fel?
    det går att göra. skillnaden är att man får spoofa den nya läsaren till hitachi för att lura boxen att rätt modell sitter i den. inga konstigheter alls, och väldigt vanligt att man gjorde på detta sätt när liteon inte gick att flasha. du kan dock inte ta vilken dvdläsare som helst, knata förbi psxcare med din konsol så fixar de det åt dig.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det går att göra. skillnaden är att man får spoofa den nya läsaren till hitachi för att lura boxen att rätt modell sitter i den. inga konstigheter alls, och väldigt vanligt att man gjorde på detta sätt när liteon inte gick att flasha. du kan dock inte ta vilken dvdläsare som helst, knata förbi psxcare med din konsol så fixar de det åt dig.
    för en kostnad såklart
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Rent tekniskt så kan det gå att detektera en spoofning = ökad risk för liveban.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Moderkort utan dvd
    By Mikael71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-27, 15:57
  2. Slimtype DVD A DS&A1HATA Device
    By shakib in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2009-03-21, 11:53
  3. Köpa låtar till Rock Band och GH3
    By Corbendallas in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 20:35
  4. Byta orginal dvd mot pc dvd?
    By cyclo_hexene in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 11:21

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •