Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Få igång emulator i psp3000

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Få igång emulator i psp3000

    Tja

    Jag har precis köpt en PlayStation Portable Slim & Lite PSP3000 - ChickHEN/Custom Firmware Loader från Psxcare för några veckor sen, har nyss kommit hem från min semester och ville leka lite med min nya PSP3000.

    Har läst lite nu hur man gör för att få in en emulator (försöker med: Snes9x).

    Jag har försökt med denna guide: http://www.youtube.com/watch?v=KY5YqrSwek8

    Gå in i "photo" sen vänta på att alla bilder är klara (navigerar inte) sen startas min PSP om, jag går in i system settings sen system information, det är samma software verisionen sen innan. Det går inte som i filmen, vet inte vad fan jag ska göra :S

    *EDIT*

    Okej nu fattar jag inte. Jag gjorde samma sak som jag har gjort 2000 gånger, skärmen blev grön sen startades den om (precis som på videon). Emulatorn fungerar och rom:en!! Men jag har 2 spel i min iso mapp, men dom syns ej under "games"
    Last edited by Isman; 2009-07-18 at 03:28.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Isman Visa Inlägg
    Tja

    Jag har precis köpt en PlayStation Portable Slim & Lite PSP3000 - ChickHEN/Custom Firmware Loader från Psxcare för några veckor sen, har nyss kommit hem från min semester och ville leka lite med min nya PSP3000.

    Har läst lite nu hur man gör för att få in en emulator (försöker med: Snes9x).

    Jag har försökt med denna guide: http://www.youtube.com/watch?v=KY5YqrSwek8

    Gå in i "photo" sen vänta på att alla bilder är klara (navigerar inte) sen startas min PSP om, jag går in i system settings sen system information, det är samma software verisionen sen innan. Det går inte som i filmen, vet inte vad fan jag ska göra :S

    *EDIT*

    Okej nu fattar jag inte. Jag gjorde samma sak som jag har gjort 2000 gånger, skärmen blev grön sen startades den om (precis som på videon). Emulatorn fungerar och rom:en!! Men jag har 2 spel i min iso mapp, men dom syns ej under "games"
    Du måste ju starta CFWenabler Version xxx ( Den vi kastar in är nog gammal o jag har för mig att det är 3.10-3.50 ) Efter det skall maskinen fungera som vilken annan flashad konsoll som helst men jag tycker ChickHen lösningen är buggig o föredrar gamla goa maskiner som går att flasha. Nöden har ingen lag heter det när man skall få tyst på småbarnen i baksätet när man åker på semester

    Mer emulatorer o hur de fungerar hittar du här o läser om i infofiler:
    http://www.psp-hacks.com/category/20
    Last edited by Pendragon; 2009-07-20 at 10:51.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Du måste ju starta CFWenabler Version xxx ( Den vi kastar in är nog gammal o jag har för mig att det är 3.10-3.50 ) Efter det skall maskinen fungera som vilken annan flashad konsoll som helst men jag tycker ChickHen lösningen är buggig o föredrar gamla goa maskiner som går att flasha. Nöden har ingen lag heter det när man skall få tyst på småbarnen i baksätet när man åker på semester

    Mer emulatorer o hur de fungerar hittar du här o läser om i infofiler:
    http://www.psp-hacks.com/category/20
    Jaså man ska gå in till dom dära bilderna . Varför finns där så många olika? vilken bör man välja?

    Tack för länken

Liknande diskussioner

  1. Fått igång Monster Hunter Tri Demo?
    By Tomasen in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-02, 11:40
  2. Hur får man igång emulatorer genom skivor?
    By Peiman in forum Emulatorer
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-28, 10:57
  3. Problem med att få igång Rockstar Table Tennis
    By uberweiss in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-14, 12:16
  4. Kan ej få igång PAL Gran Turismo
    By kekke2000 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-25, 18:58
  5. Får inte igång X-B.I.T.
    By kim_gulle in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 12:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •