Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Dvd...

Post Dvd...

Jag har en v4'a med neo4 installerat och allt har funkat smärtfritt i över en månad. Tills igår.. jag skulle boota upp en dvd-r när plötsligt ps2an plötsligt slutat läsa dvd-skivor (ALLA över huivudtaget, filmer, originalspel).. Allt som är cd-baserat funkar..

Nån som vet? Känner INTE för att kalibrera lasern, å andra sidan är det jävligt knepigt om den bara lägger av sådär.. Precis som att dvd-lasern dött.. :/

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    0

Unhappy

Har exakt samma problem, bara dog. Kan inte läsa några DVD. Den där bilden om att sätta i ett PS2-spel kommer inte ens upp. Bara står och söker på skivan.

Har du löst ditt??

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    0

tjena.
    har exaxt samma problem jag med!
    en polare satt och lirade cmr3 (orginal) sedan skulle jag swappa igång ett brännt men den bara vägrar att läsa in skivan.
    Funkar hur bra som helst med vanliga cd spel även brända och musik cd:s.
    Verkar väldigt skumt eftersom det bara hände helt plötsligt!
    har ni löst era problem?

mvh Mattias

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    0

Nope, har inte kollat på det än. Det verkar som om det bara är PS2 med NEO4 detta händer. Undrar om Hansi har varit med om det nångång.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det där händer då och då med PS2 oavsett vilket chip dom är moddade med, även om dom inte alls är moddade.

Nånting verkar dö i lasern, antagligen dioden för dvd eller någon komponent som som är vital för dess funktion.

Plockar man dvd-läsaren från en annan PS2 så fungerar allt perfekt igen. Vi vet inte hur man lagar en dvdläsare som dött på det viset.

Beror problemet på nedsmutsning är det bara att ta isär allt och blåsa bort dammet med luft-på-burk. Man måste göra rent INNE i dvd-läsaren/linsmojängen då det är damm på bl.a. en spegel i optiken.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. DVD från xbox till datorns dvd brännare
    By cyclo_hexene in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 15:29
  2. DVD Region X och dvd ver. 2.13?
    By ktd in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2003-02-02, 22:29
  3. DVD eller inte?
    By Loco in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-08-14, 15:35
  4. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 12:43
  5. DVD reg X i danmark?
    By dos in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-08-22, 07:41

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner