Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Minneskorten

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Minneskorten

    Hej igen

    *sista posten :P *

    Varför har ni Sonys minneskort på bilden på er hemsida, men ni skickar med Sandisk minneskort?
    PSP3000 - ChickHEN Firmware - 8 GB

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi skickar det vi har inne för tillfället, kan inte sitta och byta bild hela tiden.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi skickar det vi har inne för tillfället, kan inte sitta och byta bild hela tiden.
    Då bör ni kanske skriva att bilden inte alltid stämmer överens med verkligheten!

    Det påstås att Sony minnena ska vara snabbare än Sandisk det är därför jag drog upp detta, + att Sony minnerna är generellt dyrare.

    Lite fult gjord av er...
    PSP3000 - ChickHEN Firmware - 8 GB

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Lite att göra i sommar??? Klaga över en sån liten detalj ... Köp nån annanstans då ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Lite att göra i sommar??? Klaga över en sån liten detalj ... Köp nån annanstans då ...
    Det var faktiskt ett bra tips, då vet man ju vad man får. Jag håller faktiskt med Isman att det är lite konstigt att man får ett annat märke än på bilden. När han kommer med konstruktiv kritik och även tips på enkla metoder att tillfredsställa fler kunder så borde han bli tagen på lite mer allvar än så. Det kanske handlar om en liten detalj, men att lägga in en rad text är väl också en ganska liten detalj?
    There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi brukade alltid ha en text om att produkten kan skilja sig från bilderna, men den har tydligen försvunnit vid någon av alla gångerna vi designat om hemsidan.

    Men produkttexten gäller i första hand.

    Bilden är ju så gammal så skickar vi ett sonykort som ser likadant ut lär det vara grymt mycket slöare än ett modernt sandisc :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Alltså...det står ju inte ens SONY på bilden, antingen har någon av mina kollegor varit inne och redigerat eller så är det bara någon som tror att det är SONY kort bara för att dom är svarta eller nåt :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Eller... bara för att det är en Sony logga på kortet ;-/

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Bajen13 Visa Inlägg
    Eller... bara för att det är en Sony logga på kortet ;-/
    Det där är inte en logga från sony, det är loggan från magic gate. Även sandisk-korten har den:
    http://www.pspworld.com/sony-psp/ima...mory-stick.jpg

    Håller med Hansi, det står inte Sony någonstans och fotot ser ut som ett stockfoto.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    107
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Det där är inte en logga från sony, det är loggan från magic gate. Även sandisk-korten har den:
    http://www.pspworld.com/sony-psp/ima...mory-stick.jpg

    Håller med Hansi, det står inte Sony någonstans och fotot ser ut som ett stockfoto.
    PSX-Shop



    SONY


    SANDISK


    Slutdiskuterat...
    Last edited by Littlelen; 2009-07-29 at 15:37.
    Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy

    PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Lite att göra i sommar??? Klaga över en sån liten detalj ... Köp nån annanstans då ...
    Jag tänkte köpa den på *********** först, men dom var apdyra så det blev Psxcare. Har köpt en Xbox tidigare av dom, till ett juste pris.

    Man ska väl för bövelen ha rätt bilder till rätt produkter i alla fall ha en beskrivning att olika minneskort kan skickas med.

    Mena, tänk om du köper en Nokia telefon, men du får en Ericsson, roligt? Och jag påstår fortfarande, att Sony har högre och bättre överföringshastigheter än Sandisk, det är därför jag "klagar".

    Jag har själv testat två minneskort. Sandisk kortet jag fick med, från Psxcare och ett Sony orginal jag köpte själv för några veckor sen.

    Gissa vilket som vann överlägset!
    PSP3000 - ChickHEN Firmware - 8 GB

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=527 - när folk länkar till det så har dom till 99% menat Sony!

    Det står inget i beskrivningen om att ni skickar med Sony, Sandisk eller vilken tillverkare det är. Men det är ju som vanligt (har varit med om något liknande innan från er).

    Ni har jätte bra beskrivningar på huvudprodukten men skit dåligt på "tillbehören".

    Ni kan låsa tråden, vill bara klargöra för folk som tänker köpa saker från er, att man vet fan inte vad man får med när man köper från er (förutom en BRA huvudprodukt)
    PSP3000 - ChickHEN Firmware - 8 GB

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Isman Visa Inlägg
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=527 - när folk länkar till det så har dom till 99% menat Sony!

    Det står inget i beskrivningen om att ni skickar med Sony, Sandisk eller vilken tillverkare det är. Men det är ju som vanligt (har varit med om något liknande innan från er).

    Ni har jätte bra beskrivningar på huvudprodukten men skit dåligt på "tillbehören".

    Ni kan låsa tråden, vill bara klargöra för folk som tänker köpa saker från er, att man vet fan inte vad man får med när man köper från er (förutom en BRA huvudprodukt)
    Men i så fall är det väldigt märkligt att du köper minne från psxcare och dessutom klagar på att du inte fick det snabbaste märket!
    Om det är något oklart kan man ju mejla eller kanske ringa

    För övrigt låser ingen några trådar här..

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Isman Visa Inlägg
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=527 - när folk länkar till det så har dom till 99% menat Sony!
    Dom kan väl inte ta ansvar för vad andra skriver om produkterna, som om jag länkar till en Ford Focus och säger att den har 500 BHP...
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag tar åt mig av kritiken från mina kunder, skall be de som hjälper mig uppdatera webbshoppen förtydliga produktinformationen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2009
    Från
    tranås
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    hej har en psp 3004 med installerat 5.03. minneskort cr-5400 med 16 gb( 2 st 8gb microsd). har lagt in chickhen filen och gen- a på kortet som det skall vara. när jag går in på system settings-> PHOTO-> memorystick -> ChickHEN (5images) och trycker mig ned till nedersta bilden "bootar" den ej utan väntar ett tag för att sedan klicka till och stänger av sig. har jag för stort minneskort eller har jag ett minneskort som inte är kompatibelt med dessa program. har försökt göra som manualen på supportforumet samt kollat u-tube. mvh

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Chickhen är petigt med vilka minneskort som fungerar, prova ett riktigt pro duo med magic gate, dock inte det snabbaste du hittar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Chickhen är petigt med vilka minneskort som fungerar, prova ett riktigt pro duo med magic gate, dock inte det snabbaste du hittar.
    Det förklarar varför jag får kämpa som en idiot innan jag kan få det att fungera....
    PSP3000 - ChickHEN Firmware - 8 GB

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Isman Visa Inlägg
    Det förklarar varför jag får kämpa som en idiot innan jag kan få det att fungera....
    Läs mer vad jag skrivit i denna tråd: http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37127
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Hur gör man med minneskorten till PSP?
    By TimmyZero in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-01, 17:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •