Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: DVD swap problem. Hansi, hjälp!

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    46
    Respekt
    23

    Post DVD swap problem. Hansi, hjälp!

    Mitt neo4 har fungerat bra sedan PSXCare monterade det i påskas. Men nu så fungerar det mycket dåligt med DVD backuper. Jag swappar enligt konstens alla regler men det fungerar mycket sällan. Jag kommer nästan alltid till "Please insert a PS2 or PS1 disc".

    Vad kan detta bero på? Det är antagligen inte "damm problemet" som verkar vanligt, har försökt att motverka det..
    Har man några garantier som PSXCare kund?
    Vad skulle det kosta att byta chip till Messiah?
    Är det någon som har en uppdaterad TOC lista med nyare spel, funderar mest på GTA VC, visst borde det ha större TOC än GTA3?

    Tacksam för all hjälp.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Problemet du beskriver lär ju bero på att lasern inte gillar skivorna längre. Om det på grund av hög ålder eller problem med damm går ju inte att säga utan att ha tittat på den själv. Att byta till Messiah gör ju inte lasern bättre.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    46
    Respekt
    23

    Post

    Borde inte vara lasern eftersom alla orginal skivor fungerar perfekt. Maskin tryckta backuper borde väl inte vara svårare att läsa en ett orginal?

    Går det på någon garanti om man vill lämna in den till er?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Fabriksgjorda kopior brukar vara av dålig eller åtminstonde varierande kvalitet. Och som vanligt är olika ps2 olika bra på att läsa olika skivor.

    Vi kan aldrig garantera att PS2 lasern utan problem skall kunna läsa andra skivor än ps2:an är avsett att göra, dvs hela och rena originalskivor. Backuper/piratkopior kan vara svåra att läsa.

    Du får gärna lämna in den så att vi kan titta på den och göra en bedömning av vad problemet kan vara. Ta isåfall med de skivor du anser dig ha problem med.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    46
    Respekt
    23

    Post

    Jag kommer in med den. Vilken butik passar sig bäst (ni kanske inte har kvar den på norrmalm?).
    Räcker det att jag tar med mig konsol + 'problem skivor' ?
    Hur ser öppettiderna ut efter jul?

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av sebr0ck:
    <strong>Jag kommer in med den. Vilken butik passar sig bäst (ni kanske inte har kvar den på norrmalm?).
    Räcker det att jag tar med mig konsol + 'problem skivor' ?
    Hur ser öppettiderna ut efter jul?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Prova med vanligt flytande bilvax & en glasögon duk, vaxa skivan ordentligt det funkar alltid ett gammalt beprövat knep sedan CD skivans födelse
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Båda butikerna är igång. Citybutiken har öppet "mer" i helgerna än vi på söder har, men båda har öppet alla "vanliga" dagar, t.ex. på fredag efter julhelgen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    46
    Respekt
    23

    Post

    Kan man få någon status på hur det går med maskinen? Jag har försökt att ringa men får inget svar.

    Skulle vara intressant att veta ungefär hur lång tid det tar.
    Jag lämnade in maskinen förra fredagen (den 27e) och har ordenr 54754.

    tack

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Maila
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    46
    Respekt
    23

    Post

    Tja Hansi.
    Alla spel fungerar bra nu, men jag kan inte se några DVD filmer (oavsett region).
    Det verkar som om den uppfattar alla DVD skivor som Playstation2 spel.

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    46
    Respekt
    23

    Post

    Jag hade inte läst på ordentligt. Man skulle ju trycka två gånger på Reset innan. Men nu blir alla filmer gröna istället. Har Messiah inte Macroviosion Off? Har det regionsfri dvd?

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av sebr0ck:
    <strong>Jag hade inte läst på ordentligt. Man skulle ju trycka två gånger på Reset innan. Men nu blir alla filmer gröna istället. Har Messiah inte Macroviosion Off? Har det regionsfri dvd?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Nej, Messiah eller Messiah 2 har inte Macrovision off, ej heller regionsfri DVD.

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Messiah har framför allt inte rgb-modd inbyggt i chippet, så du får komma in med ps2:an igen så löder vi den fixen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Hansi
    By lypsyl in forum Test
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-15, 13:48
  2. Problem med RGB. Blir störningar. HJÄLP
    By KnasHatt in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2002-05-05, 23:51
  3. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 12:43
  4. Senaste nytt Neo 4
    By bisterfinnen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2001-08-14, 19:25
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •